ریپورتاژ آگهی
ساحل مفنق

ساحل مفنق

ما در جنوب ایران یكی از زیباترین و جذابترین سواحل دنیا را داریم بخصوص در جزیره هرمزكه می توان به سواحل آن بخصوص ساحل مفنق در غرب جزیره اشاره كرد
  • 1401/01/11
  • استان : هرمزگان
  • شهر : جزيره هرمز
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : غرب جزیره
تلفن : 66059000-021

ما در جنوب ایران یكی از زیباترین و جذابترین سواحل دنیا را داریم بخصوص در جزیره هرمزكه  می توان به سواحل آن بخصوص ساحل مفنق در غرب جزیره اشاره كرد . این ساحل مكانی است مرجانی كه  به عنوان مكانی برای كمپینگ شهرت دارد.  در برخی نقاط این ساحل سنگ های تیز و برنده وجود دارد؛ پس در انتخاب محل كمپ خود دقت كنید. در ساحل مفنق می توانید خرچنگ ها را تماشا كنید و با رعایت مسائل ایمنی تنی به آب بزنید. این نكته را در نظر داشته باشید كه امكانات رفاهی خاصی در این ساحل به چشم نمی خورد.

ساحل مفنق-eSAf8f9x9I
در جزیره هرمز سواحلی بی‌نظیر، دیدنی و استثنایی وجود داشته كه هركدام‌شان این توانایی را دارند تا شما را شیفته جذابیت‌های‌شان نمایند. سواحلی كه بدون شك نمی‌توان همه‌شان را در یك روز بازدید كرد و باید برایشان حسابی وقت گذاشت. ساحل محیط زیست، ساحل تك درخت، ساحل چند درخت، ساحل سنگ مرغان، ساحل منحصربه‌فرد سرخ و ساحل مفنق را می‌توان از بی‌نظیرترین‌های سواحل جزیره هرمز قلمداد كرد.

ساحل مفنق-6PtrG0g04W

فیتوپلانكتون‌ها، موجودات بسیار ریزی هستند كه در شب‌هنگام در لابلای آب‌های وارده به ساحل مفنق سوار بر موج‌های خروشان، برق می‌زنند و روشنایی خاصی به محیط می‌دهند. در برخی نقاط ساحل مفنق، خاك ساحل به رنگ سیاه و پر از زرق و برق بوده و با قدم زدن و پیاده راه رفتن روی آن‌ به نظر می‌رسد كه گویا دارید بر فراز آسمان‌ها و روی سطح ستارگان حركت می‌كنید.

ساحل‌های جزیره هرمز را می‌توان بهترین نقاط ساحلی كشور جهت برپایی كمپ‌های ساحلی درنظر گرفت و به جرات می‌توان گفت كه از خیل زیادی از سواحل دیدنی و طبیعی جهان نیز بهتر و زیباترند. در بین سواحل هرمز، ساحل مفنق یكی از مشهورترین و پرطرفدارها در بین گردشگران عازم به تور جزیره هرمز است.می‌توانید از طریق یكی از سواحل جزیره هرمز بر قایق سوار شوید و دور تا دور جزیره را بگردید، تا زیبایی‌های طبیعی این منطقه بكر و دیدنی را این بار از منظری دیگر و از دریا به آن نگاهی انداخته باشید. سواری در دریای خروشان و شیشه‌ای خلیج فارس و با فاصله تماشا كردن سواحل جزیره هرمز حال و هوایی دوست‌داشتنی و تكرارنشدنی دارد.

در ساحل منفق می‌توان شاهد لاك پشت‌های پوزه عقابی جزیره هرمز بود كه در كنار‌ه‌های سواحل جزیره هرمز معمولاً زیاد دیده می‌شوند و سوژه بسیار خوبی برای عكاسان محسوب می‌شوند.

پس از پیاده‌شدن از قایق در ساحل زیبا و دیدنی مفنق می‌توانید خودتان را آماده سوار كردن چادرها كنید. در كنار آب دریا، در سكوت و آرامش ساحل شنی و سنگی می‌توانید چندساعتی را وقت بگذرانید و حتی تنی به آب بزنید و كلی اوقات خوش را برای خودتان، دوستان‌تان و خانواده‌تان رقم بزنید.

 

ساحل مفنق-DbxOzTVMJ5

آب و هوای جزیره هرمز

آب‌وهوای جزیره هرمز و سواحل آن، مانند ساحل مفنق در فصل تابستان غیرقابل تحمل بوده و ساكنان بسیار كمی در این فصل از سال در جزیره اقامت دارند. در فصول بهار و پاییز، هوا نسبتاً شرجی بوده و آفتاب گرمی بر سر و صورت‌تان خواهد خورد، اما زمانی‌كه به سایه بروید و لباسی مناسب به همراه داشته باشید، هوای مناسبی را تجربه خواهید كرد. اما بهترین فصل سفر به جزیره هرمز و تماشای ساحل مفنق، زمستان است كه با رویدادهایی همچون مهاجرت پرندگان و لاك‌پشت‌ها همراه است.

نحوه دسترسی به جزیره هرمز

برای سفر به جزیره هرمز و تماشای سواحل دیدنی، مانند ساحل مفنق می‌توانید از طریق جزیره قشم، سوار بر قایق‌های تندرویی شوید كه هر روز صبح از ساعت ۷ صبح از اسكله شهید ذاكری به سمت جزیره هرمز می‌روند و حدوداً نیم ساعت بیشتر طول نمی‌كشد. راه دوم هم حركت از اسكله شهید حقانی بندرعباس با همان قایق‌های تندرو است كه حدوداً ۴۰ دقیقه زمان ‌می‌برد.
ساحل مفنق با بخش مركزی جزیره هرمز ۴۰ دقیقه‌ای فاصله دارد، بخشی از راه رسیدن به آن را می‌توان با موتور سه چرخ رفت و بخشی از آن را هم پیاده می‌توان طی كرد تا از طریق خشكی به آن رسید.

ساحل مفنق-waKDNAD3j4