ریپورتاژ آگهی
كویر كاراكال یزد

كویر كاراكال یزد

یكی از كویرهای زیبای ایران كویر كاراكال یزد است كه كویری است در نزدیكی شهر بافق و روستای صادق آباد است كه برخی آن را زیباترین كویر یزد می دانند. كویر كاراكال یكی از معروفترین و شناخته شده ترین زیستگاه های كاراكال، كه یكی از گربه سانان ایران است
  • 1401/01/11
  • استان : يزد
  • شهر : يزد
  • دسته : كویرهای ایران
آدرس : شهرستان بافق یزد
تلفن : 66059000-021

یكی از كویرهای زیبای ایران كویر كاراكال یزد است كه كویری است در نزدیكی شهر بافق و روستای صادق آباد است كه برخی آن را زیباترین كویر یزد می دانند. كویر كاراكال یكی از معروفترین و شناخته شده ترین زیستگاه های كاراكال، كه یكی از گربه سانان ایران است و به همین دلیل با این نام خوانده می شود. نزدیكی این كویر به روستای صادق آباد باعث شده تا نام كویر صادق آباد را نیز به آن بدهند.

 

كویر كاراكال یزد-6fgWzuchNA
تماشای آسمان شب، تجربه تفریحاتی چون شترسواری، آفرود و …، اقامت در اقامتگاهی سنتی و زیبا و بهره بردن از آرامشی بی پایان، تجاربی است كه در سفر به كاراكال نصیب تان می شود. وجود كمپینگ تفریحی توریستی شهید برزگری در روستای صادق آباد نیز باعث شده تا گردشگران از نظر دسترسی به امكانات و تفریحات مشكلی نداشته باشند و بیشتر برای این سفر ترغیب شوند

كویر كاراكال یزد-wEbLEag0BN

دلایل انتخاب كویر كاراكل به عنوان جاذبه گردشگری

از آن با عنوان زیباترین كویر یزد یاد می كنند.
امكانات اقامت در آن مهیاست و در سفر مشكلی از این بابت ندارید.
در اینجا تفریحات جذاب و هیجان انگیزی چون شترسواری، موتور چهارچرخ، آفرود و … در انتظارتان است.
در نزدیكی شهر قرار دارد و با طی كردن جاده ای آسفالته به راحتی به این كویر می رسید.

مناسب ترین زمان بازدید

به طور كلی سفر به كویر اوایل پاییز تا نیمه بهار صورت می گیرد و بهترین زمان برای این سفر پاییز و زمستان است كه هوا حالت معتدلی در روزها دارد.

كویر كاراكال یزد-aLzzyvpvrU

نحوه دسترسی به كویر كاراكال

برای رسیدن به كویر كاراكال، باید از بافق وارد جاده ای آسفالته شوید كه تا روستای صادق آباد ادامه دارد. در حدود ۹ كیلومتری كویر كاراكال، قلعه ای دیده می شود كه باقرآباد نام دارد؛ یكی از دژهای تاریخی یزد كه یادگاری از دوره قاجار است. این بنا را به دستور عبدالرحیم خان فرزند محمد تقی خان بافقی ساخته اند تا مردم به هنگام بروز خطرات به آن پناه ببرند و یا غلات را در آن ذخیره كنند. ۴۵ اتاق، ۲ برج نگهبانی، ۳ جایگاه سنگ اندازی و ۱۰ جایگاه تیراندازی بخش های مختلف این قلعه هستند.

با ماشین شخصی
در بزرگراه بافق – یزد، وارد جاده سنگ آهن مركزی شوید، در این جاده به یك میدان می رسید كه یكی از خروجی های آن به روستای باقرآباد می رود. این مسیر را در پیش بگیرید، باقرآباد را رد كنید و به سوی صادق آباد مسیر خود را ادامه دهید تا به كویر كاراكال برسید.

اگر ماشین شخصی ندارید…
۱- قطار تهران -كرمان تهران-بندرعباس، تهران-زاهدان و بافق–مشهد را سوار شوید و به ایستگاه بافق بروید. در این شهر می توانید از سرویس ها و تورهای گردشگری به مقصد كاراكال استفاده كنید.
۲- اتوبوس از مراكز استان ها به یزد می رود و در آنها اتوبوس یزد- بافق هم شما را به ترمینال بافق می رساند. در این شهر می توانید به سرویس ها و تورهای گردشگری دسترسی داشته باشید.

كویر كاراكال یزد-JAI52ipsqL

جاهای دیدنی اطراف كویر كاراكال

نخلستان ها و باغ های انار و پسته:
یكی از جاذبه های این كویر، نخلستان هایی است كه در اطراف آن شكل گرفته اند. پیاده روی در میان این نخلستان ها تجربه ای جذاب برای شما خواهد بود. درختان انار و پسته هم از زیبایی های این منطقه هستند.

تپه‌ های شن‌ های روان:
این كویر میزبان تعدادی از بزرگترین تپه های شنی است كه ارتفاع آنها به ۵۰ متر هم می رسد. با بالا رفتن از این تپه ها، منظره ای خیره كننده پیش روی تان قرار می گیرد.

كویر كاراكال یزد-Leh0fmwitB

كویر كاراكال یزد-SseJ9qbFV0