ریپورتاژ آگهی
آبشار آسكان

آبشار آسكان

آبشار آسكان طالقان در موقعیت جغرافیایی E5104 N3611 در استان البرز واقع است.
  • 1400/11/10
  • استان : البرز
  • شهر : طالقان
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : در مسیر گردشگری كه به روستای گته ده منتهی می‌شود سه راهی است كه راهی به روستای گراب و درانتها به روستای آسكان دارد.
تلفن : 66059000-021

آبشار آسكان طالقان در موقعیت جغرافیایی E5104 N3611 در استان البرز واقع است. در مسیر گردشگری كه به روستای گته ده منتهی می‌شود سه راهی است كه راهی به روستای گراب و درانتها به روستای آسكان دارد. اگر بخواهید به كنار آبشار بروید پس از عبور از میان درختانی كه در كنار هم روییده‌اند به آبشار آسكان می‌رسید. این آبشار در فصول سرد حالتی یخ زده به خود میگیرد كه بر جذابیتهای آن می افزاید. در این منطقه زیبا مسیرهای پیاده روی موجود است كه گردشگران علاقه وافری به گذر از آن دارند. راه كندوان جاده چالوس به آزادبر، گردنه عسلك، گراب، گته ده، راه های مناسب برای پیاده روی اواخر بهار تا اوایل پائیز است.

منطقه طالقان با مناظر طبیعی بسیار زیبای خود در پنجاه كیلومتری شمال آبیك و بین تهران و قزوین واقع شده است. در مسیر جاده طالقان كه از آزادراه تهران-قزوین جدا می شود، پس از صعود به گردنه بلندی كه بالاتر از ابراهیم آباد قرار گرفته، دره زیبای طالقان نمایان می شود. این دره مابین كوه های طالقان و تخت سلیمان محصور شده است و طبیعتی سرد و كوهستانی دارد. جالب این است كه مسیر دسترسی به منطقه طالقان، از استان قزوین میسر است ولی محدوده شهرك طالقان و روستاهای مجاور جزو استان تهران و شهرستان ساوجبلاغ می باشند. در شرقی ترین نقطه دره طالقان و درمیان كوه هایی عظیم، آبشار زیبای آسكان پذیرای عاشقان طبیعت است. روستای آسكان در ۴۳ كیلومتری شرق شهرك طالقان واقع است. سراسر این آبشار در زمستان پر از قندیل های یخی بسیار زیبا می شود كه جلوه خاصی از طبیعت به خود می گیرد. مسیر دسترسی به این آبشار ناهموار بوده و همراه داشتن امكانات كوهنوردی الزامی است. علاوه بر آبشار آسكان در دره های اطراف روستای جوستان نیز آبشارهای فصلی جوستان گزارش شده كه در دسترسی به آن ها وسایل مناسب كوهنوردی را می طلبد.

آبشار آسكان-DVhGEin5dj

آبشار آسكان-KEmvJ1XjoC

آبشار آسكان-zicnmNGzIA

آبشار آسكان-BChg6qB4WV