ریپورتاژ آگهی
هفت مكان متفاوت و دیدنی در ایران

هفت مكان متفاوت و دیدنی در ایران

ایران كشوری است كه به چهار فصل بودن مشهور است. طول و عرض جغرافیایی فلات مرتفع ایران به نحوی است كه مناطق كویری، نیمه كویری، كوهستانی و جلگه های حاصلخیز را در كنار هم دارد
  • 1401/01/10
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : اماكن دیدنی در ایران
تلفن : 66059000-021

ایران كشوری است كه به چهار فصل بودن مشهور است. طول و عرض جغرافیایی فلات مرتفع ایران به نحوی است كه مناطق كویری، نیمه كویری، كوهستانی و جلگه های حاصلخیز را در كنار هم دارد كه تنوع اقلیمی بالایی را در پی خواهد داشت . از شمال تا جنوب كشور تنوع آب و هوایی، از معتدل و مرطوب تا گرم و خشك گسترده است. در این مقاله به معرفی هفت مكان متفاوت و دیدنی

در ایران پرداخته ایم. با آژانس گردشگری هم كوچ همراه باشید و برای رزرو تورهای هركدام از این مقاصد با شماره تلفن ۰۲۱۴۴۰۸۰۹۸۲ تماس بگیرید.

جزیره كیش

این جزیره زیبا كه در جنوب ایران در میان آب های نیلگون خلیج فارس قرار دارد زمانی به خاطر كیفیت مرواریدهایش كه ماركوپولو نیز به آن ها اشاره كرده بود شهرت داشته است. مراكز خرید و سواحل این جزیره نیز در نزد گردشگران از محبوبیت و شهرت فراوانی برخوردارند، تور كیش یكی از منحصر به فرد ترین تورهای گردشگری ایران می باشد كه در نزد ایرانی ها از جایگاه خاصی برخوردار است.

 

 

هفت مكان متفاوت و دیدنی در ایران-f7OuoJJHvt

مشهد

بسیاری معتقدند كه تنها جاذبه منحصر به فرد مشهد بارگاه امام رضا هشتمین امام شیعیان است كه در سال ۸۱۷ پس از میلاد به شهادت رسیدند. در حالی كه، جاذبه های گردشگری بیشتری در این شهر وجود دارد. در حقیقت شهر مشهد دومین شهر بزرگ ایران است و دارای جاذبه های بی نظیری مانند بازار عزیز الله و مقبره نادرشاه می باشد. تور مشهد دارای مقصدهای گردشگری یك روزه دیگری نیز هست كه از آن جمله می توان به نیشابور زادگاه شاعران پارسی گوی بزرگی همچون عمر خیام و فردوسی اشاره كرد.

هفت مكان متفاوت و دیدنی در ایران-gq4j69CbiV

روستای تاریخی ماسوله

روستای ماسوله با قدمتی چند هزار ساله یكی دیگر از جاذبه های گردشگری ایران است كه دارای چشم انداز رویایی و تاریخ و فرهنگ غنی می باشد. این روستا منظره ای بی نظیر از خانه های پلكانی، كوهستان و جنگل را به نمایش می گذارد. این روستا مكانی بی همتا برای گذراندن شب و صرف چایی در تراس خانه ها است و فرصتی فوق العاده برای كوه پیمایی در كوهستان های اطراف را فراهم می كند. در سفر به ایران هرگز نباید بازدید از این روستای تاریخی را از دست داد.

هفت مكان متفاوت و دیدنی در ایران-FIKF88ZzT7

یزد

یكی دیگر از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری ایران شهر یزد است كه به شهر افسانه های باستان شباهت دارد. این شهر پر است از خیابان های پیچ در پیچ، گنبدهای آبی رنگ، برج های بادگیر و ساختمان های خشت و گل. تاریخ و فرهنگ این شهر بسیار غنی است و خانه های تاریخی بیشماری از جمله خانه لاری ها در آن مستقر می باشد كه تا به امروز به خوبی حفظ شده است. بهترین كاری كه می توان در این شهر كرد این است كه خود را در میان خیابان های مسحور كننده اش غرق كنید.

هفت مكان متفاوت و دیدنی در ایران-b75eSTLzMZ

كاشان

از تهران كه به سمت اصفهان حركت كنید، در میان راه به شهر تاریخی كاشان برمی خورید. كاشان در حاشیه دشت كویر ایران قرار دارد و در نوع خود یكی دیگر از بی نظیرترین جاذبه های گردشگری ایران است كه ارزش یك سفر یك روزه را دارد. كاشان دارای قدمت تاریخی طولانی می باشد به طوری كه، برخی از زیباترین خانه های تاریخی ایران از قرن نوزدهم در آن به یادگار مانده است. این شهر از چنان جذابیتی برخوردار بوده كه شاه عباس صفوی قصد داشت در این شهر به خاك سپرده شود. در دوران سلجوقیان، شهر كاشان به خاطر كاشی، سفال و منسوجات شهرت داشته است. امروزه كاشان مركز مهم تولید قالیچه، منسوجات و از همه جالب تر گلاب گیری در ایران می باشد.

هفت مكان متفاوت و دیدنی در ایران-ZssrEiifNf

شهر بم

شهر بم یكی از شهرهای حومه ای ایران است كه به خاطر داشتن درختان نخل و خرما در ایران شهرت دارد. این شهر تاریخی در زلزله سال ۱۳۸۲ هجری شمسی آسیب فراوان دید و ۲۶۲۰ نفر جان خود را از دست دادند. امروزه بم مورد بازسازی فراوانی قرار گرفته و یك بازار ضد زلزله در آن ساخته شده است. از آنجا كه این شهر یك شهر بیابانی است می تواند تجربه ای متفاوت از سفر به ایران برای گردشگران ایجاد كند.

هفت مكان متفاوت و دیدنی در ایران-kLUVSQzaBz

شهر قم

بعد از مشهد، قم دومین شهر مذهبی ایران می باشد. این شهر محل بارگاه حضرت معصومه(س)، خواهر امام رضا(ع) است. برای ورود به این بارگاه می بایست حجاب كامل داشته باشید. جمعیت قم از زمان انقلاب دو برابر شده و به همین دلیل یكی از شهرهایی است كه با سرعت زیادی در حال رشد می باشد. میدان آستانه یكی از مكان هایی كه می توانید در آن رفت و آمد مردم را تماشا كنید و خود را به نوشیدن یك لیوان چایی دعوت كنید.

هفت مكان متفاوت و دیدنی در ایران-SAfGR2GiyO