ریپورتاژ آگهی
بازار تاریخی ساوه

بازار تاریخی ساوه

مجموعه تاریخی بازار ساوه مربوط به دوره صفوی است و در شهرستان ساوه قرار دارد، امتداد این بنا از شمال به خیابان امام خمینی و از جنوب در میدان انقلاب واقع شده است.
  • 1401/01/10
  • استان : مرکزي
  • شهر : ساوه
  • دسته : بازارهای ایران
آدرس : مركز شهر و بین خیابان امام خمینی(ره) در شمال و میدان انقلاب در جنوب شهر
تلفن : 66059000-021

مجموعه تاریخی بازار ساوه مربوط به دوره صفوی است و در شهرستان ساوه قرار دارد، امتداد این بنا از شمال به خیابان امام خمینی و از جنوب در میدان انقلاب واقع شده است. این اثر در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۷۸ با شمارهٔ ثبت ۲۵۲۶ به‌عنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.بازار شهر ساوه در مركز شهر و بین خیابان امام خمینی(ره) در شمال و میدان انقلاب در جنوب شهر واقع شده است.این بازار حدود ۶۰۰ متر طول دارد و در آن انواع حجره ها با انواع شغلها مشغول به كسب و كار هستند.از طلا فروشی گرفته تا فروش ادویه، لباس، لوازم التحریر، خرازی، كیف و كفش و خلاصه همه نوع صنفی رو میشه در طول ۶۰۰ متری راسته بازار اصلی ، پیدا كرد.

بازار تاریخی ساوه-BQqaUMvcSg

این بازار كه قدمت آن به دوره صفویه باز میگردد، همچنین دارای چند دالان، مسجد، چهارسو و تیمچه میباشد.در انتهای جنوبی بازار و در میدان انقلاب ، مسجدی به چشم میخورد به نام مسجد انقلاب كه بسیار بزرگ و دیدنی هست.این بازار باشلوغی و جنب و جوش مردم ، مخصوصا در عصرها ، یكی از جاذبه های دیدنی شهر ساوه میباشد‌.