ریپورتاژ آگهی
قله بند عیش

قله بند عیش

قله بند عیش، قله ای بسیار زیبا با ارتفاع ۲۷۷۰ متر در ارتفاعات شمال غرب تهران است كه در شمال مناطق كن ( پارك كوهسار) ، شهران و حصارك كن واقع شده است .
  • 1401/01/09
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : كوه های ایران
آدرس : شمال مناطق كن ( پارك كوهسار) ، شهران و حصارك كن
تلفن : 66059000-021

قله بند عیش، قله ای بسیار زیبا با ارتفاع ۲۷۷۰ متر در ارتفاعات شمال غرب تهران است كه در شمال مناطق كن ( پارك كوهسار) ، شهران و حصارك كن واقع شده است . این قله از شمال و شمال غرب به جاده ی سولقان و به امام زاده داود ، از شرق به جاده فرحزاد و به امام زاده داود و از جنوب به حصارك (دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات) و شهران منتهی شده است .در اطراف قله بند عیش هیچ قله ی دیگری با ارتفاع همسان وجود ندارد و همچنین سطح صاف و صخره ای قله به زیباتر شدن نمای دور آن افزوده است .

 

قله بند عیش-Uzri3RefyK
در مسیر رسیدن به قله از پشت سر قله چین كلاغ و دوشاخ و توچال و از سمت راست جاده امام زاده داود و سنگان  و سمت چپ تهران زیبا نمایان است.مسیر دره حصارك به قله بند عیش جزو یكی از زیبا ترین دره های كوه های شمال تهران می باشد كه شما را همراه با رودخانه تا ارتفاعات همراهی می كند . در راه چندین چشمه آب طبیعی وجود دارد. همچنین وجود درختان بسیار و باغات آلبالو و گیلاس و هلو و گردو در فصول مختلف سال زیبایی منحصر به فردی به مسیر داده كه بی شك در خاطر شما ثبت خواهد شد.

قله بند عیش-rGLUs6FSFd

در میانه راه به استخر آب بزرگی میرسید كه برای استراحت و تجدید قوا مكان بسیار مناسبی است. در فصول گرم سایه ی درختان پناهتان خواهد شد و در فصول سرد و برفی سطح صاف و لوله كشی آب از چشمه می تواند كمك كننده باشد. در اینجا فضایی جهت پیست موتور سواری و پرواز با پاراگلایدر و كایت احداث شده است . در آب و هوای معتدل شما با تعداد زیادی موتورسوار كوهستان ملاقات خواهید كرد و حركات و نمایش هنر كوهنوردیشان برایتان جذاب خواهد بود.

مسیر های دسترسی به قله بند عیش از این قرار است : مسیر جنوبی از حصارك و دره دوچناران . مسیر غرب از سولقان و سپس دره ای عمیق كه در انتها به قله ختم می شود . مسیر شمالی از جاده امام زاده داود و دره منتهی به رندان می باشد . مسیر شرقی و شمال شرقی شامل یك راه پاكوب است كه از غرب امام زاده به سمت قله می رود.جبهه جنوبی(حصارك) كه در واقع مسیر اصلی صعود به قله است دو راه دارد كه بعد از حدود یك ساعت كوه پیمایی سبك به هم میرسد
مسیر بالای دره از انتهای خیابان آبرسانی شروع شده و با گذر از كنار مجتمع های ورزشی دانشگاه علوم و تحقیقات ، از بالای دره حصارك (از سمت راست دره) گذر كرده تا در نهایت پس از حدود یك ساعت به كف دره حصارك می رسد.

قله بند عیش-yNhdAIbqih

نحوه دسترسی به قله بند عیش

دسترسی: بلوار سیمون بولیوار، خ شهدای حصارك، خ امام خمینی، خ آبرسانی
مسیر داخل دره. این مسیر در واقع بسیار زیبا اما كمی طولانی تر است، به این صورت كه از همان ابتدا باید با گذر از كنار كافه ها (خ صحرا) وارد دره حصارك شده و از داخل دره و كنار رودخانه مسیر دره را ادامه دهید.
دسترسی: بلوار سیمون بولیوار، بعد از میدان دانشگاه، فرعی دوم به داخل حصارك، خ كشاورز، خ صحرا

قله بند عیش-z3FcrtWh0j

بهار و زمستان بهترین فصول برای صعود به قله ی بند عیش است. در فصل پاییز بازی رنگ ها ی درختان فراوان مسیر شما را جادو می كند. ولی در نظر داشته باشید در فصول پاییز و تابستان رودخانه بسیار كم آب خواهد شد.

اگر به دنبال یك مسیر كوه نوردی زیبا، خلوت و پر آرامش هستید ما قله بند عیش را پیشنهاد میكنیم.

قله بند عیش-RSls0os5dE

قله بند عیش-gvj0DuaNbu

قله بند عیش-KOyBqOpkOl

قله بند عیش-B2cRGQENE9

قله بند عیش-MRC9vJYL5D

قله بند عیش-fAaUidjqYo

قله بند عیش-HSlbOzysta