ریپورتاژ آگهی
روستای برنجستانك و اقامتگاه های سوئیسی

روستای برنجستانك و اقامتگاه های سوئیسی

در شهرستان سوادكوه استان مازندران دهكده‌ای به نام دهكده توریستی زمزم برنجستانك وجود دارد كه همانند بهشت گمشده‌ای است كه در ارتفاعات سوادكوه خودنمایی می‌كند.
  • 1401/01/09
  • استان : مازندران
  • شهر : سوادكوه
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : دهستان چای باغ
تلفن : 66059000-021

در شهرستان سوادكوه استان مازندران دهكده‌ای به نام دهكده توریستی زمزم برنجستانك وجود دارد كه همانند بهشت گمشده‌ای است كه در ارتفاعات سوادكوه خودنمایی می‌كند.برنجستانك روستایی سرسبز و دیدنی از توابع بخش نارنجستان سوادكوه محسوب می‌شود. این روستای كوچك و خوش آب و هوا در دهستان چای باغ قرار دارد و جمعیت آن حدود ۳۵۰ نفر است.دهكده توریستی تفریحی برنجستانك سوادكوه را می‌توان یكی از محبوب‌ترین جاها برای طبیعت گردی اطراف تهران محسوب كرد. علاوه بر طبیعت‌گردی، وجود امكانات تفریحی در این دهكده باعث می‌شود سفرتان كامل شود. به عبارتی دیگر این روستا مجموعه‌ای كامل از طبیعت و تفریحات و خدمات اقامتی به شمار می‌رود كه برای تعطیلات و روزهای آخر هفته می‌توانید روی آن حساب كنید.

از آنجایی كه كوهستان‌ها یكی از بهترین مكان‌ها برای استراحت و تجدیدقوا محسوب می‌شوند، انتخاب این دهكده برای سفر با وجود آب و هوایی پاك و پرطراوت، تعطیلاتی پر از آرامش را به شما هدیه می‌كند. اگر قصد دارید به این روستای توریستی سفر كنید، باید بدانید كه فاصله تهران تا برنجستانك حدود ۳ ساعت خواهد بود البته در صورتی كه توقف چندانی در مسیر نداشته باشید.

روستای برنجستانك و اقامتگاه های سوئیسی-IbnzUmUufC

جاهای دیدنی برنجستانك

عكاسی و لذت بردن از مناظر زیبا و آب و هوای خوش منطقه، بخش مهمی از این گشت و گذار خواهد بود.یكی از ویژگی‌های مهم دهكده برنجستانك وجود سد زمزم با آبی زلال و چشم‌اندازی بهشتی است كه امكان تفریحات متعددی را فراهم می‌كند. یكی از مهم‌ترین تفریحاتی كه می‌توان در دریاچه این سد داشت، ماهیگیری در سد برنجستانك است كه لذتی وصف‌ناپذیر را برایتان به ارمغان می‌آورد.امكان انواع تفریحات آبی هم در دهكده زمزم سوادكوه فراهم است و می‌توانید سوار بر كشتی تفریحی شوید و به عمق جنگل‌هایی كه تنها با قایق قابل دسترسی است، بروید. علاوه بر آن، قایق پدالی و قایق موتوری نیز برای سیر و سیاحت روی دریاچه سد برنجستانك وجود دارد كه می‌تواند زمینه‌ساز لحظات شیرین شما باشد؛ اما به جز این‌ها، سواركاری در زمین‌های دهكده توریستی برنجستانك از دیگر فعالیت‌های پرطرفدار گردشگران در این منطقه است كه جوانان از این تفریح هیجان‌انگیز استقبال زیادی می‌كنند

روستای برنجستانك و اقامتگاه های سوئیسی-102p5Ljp4p

اقامت در برنجستانك

سفر به دهكده تفریحی زمزم می‌تواند یك روزه و یا چند روزه باشد و شما برای اقامت در برنجستانك می‌توانید هم از كلبه‌های مجتمع زمزم استفاده نمایید و یا در محوطه‌های مخصوص چادر برپا كنید. اگر عاشق اقامت در چادر و تجربه كمپینگ هستید، شاید برایتان جالب باشد بدانید كه امكان چادر زدن در این دهكده فراهم است و شما می‌توانید روز و شبی فوق‌العاده در كنار همراهانتان بسازید.كلبه‌های دهكده توریستی برنجستانك (زمزم) از جمله جذابیت‌های این منطقه به شمار می‌روند كه به شكل مثلثی ساخته شده‌اند و تجربه‌ی واقعی زندگی در كلبه را به میهمانان اهدا می‌كند. این كلبه‌ها را می‌توان یكی از محبوب‌ترین اقامتگاه های بوم گردی شهر سوادكوه دانست كه كلبه‌هایی همانند آنچه در قصه‌ها شنیده‌ایم، هستند. امكانات خوب این مركز تفریحی باعث می‌شود تا بسیاری از گردشگران وسوسه شوند تا شبی را با اقامت در این كلبه‌ها سپری كنند. از مهم‌ترین امكانات این مجموعه می‌توان به رستوران، كافی شاپ، پاركینگ، مراكز تفریحی و غیره اشاره كرد.
این مجموعه هم اكنون با امكانات خوبش، جای خود را در بین خانواده‌ها و دیگر مسافران باز كرده است و پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیك با افتتاح بخش‌های جذاب دیگری مانند زمین بازی پینت بال و سوئیت‌های جدید اقامتی با امكانات و محیط متفاوت، بیش از پیش رضایت خاطر مشتریان را فراهم نماید.

روستای برنجستانك و اقامتگاه های سوئیسی-c2vXwAosyz

بهترین زمان سفر به برنجستانك

آب و هوای برنجستانك در نیمه اول سال معتدل و خنك است و طبیعت این منطقه از استان مازندران همچون بهشتی است كه زیبایی‌های خود را بی‌دریغ می‌نمایاند.پاییز دهكده برنجستانك هم خالی از لطف نیست؛ ضیافت رنگ‌ها و برگ ‌ریزان پاییزی جلوه‌ای تماشایی از طبیعت ییلاقی را از خود نشان می‌دهد.زمستان‌های این منطقه با همه زیبایی‌اش، اندكی سرد است و برای رفتن به آن می‌بایست كمی مجهزتر اقدام نمایید؛ اما بدون شك فصل بهار و تابستان را می‌توان بهترین زمان سفر به برنجستانك به حساب آورد، به خصوص اردیبهشت ماه كه پیشنهاد میكنیم این ماه را د راین منطقه، به یكی از خاطره‌انگیزترین ماه‌های زندگی‌تان تبدیل كنید.

مسیر دهكده توریستی برنجستانك یا زمزم آسفالت است و برای رانندگی مسیر دشواری ندارد. برای رفتن به برنجستانك از تهران ابتدا می‌بایست به سمت دماوند عازم شوید و از آنجا مسیر فیروزكوه را در پیش بگیرید، سپس از آنجا به سوی شیرگاه و برنجستانك بروید. این مجتمع تفریحی با داشتن پاركینگ خیالتان را از بابت جای پارك راحت می‌كند و به راحتی می‌توانید با خودروی شخصی به این مكان سفر نمایید.

روستای برنجستانك و اقامتگاه های سوئیسی-7Cvjw3dcmU

نحوه دسترسی به برنجستانك

از سمت تهران، با ادامه ی جاده فیروزكوه به سمت شمال،۷كیلومتر بعد از شیرگاه در سمت راست جاده با تابلوی شهرك صنعتی بشل و برنجستانك مواجه می شویم پس از گذر ۱۰كیلومتری از جاده آسفالته به دوراهی ای میرسیم كه سمت راست آن سد برنجستانك (زمزم) است و سمت چپ جنگل. جنگلی كه پر است از درختان ازگیل، خرمالو،تمشك و ولیك( زالزالك وحشی). گونه های گیاهی و میوه های این جنگل یادآور جنگل های سواكوه است.

روستای برنجستانك و اقامتگاه های سوئیسی-SF94wXk2WS