ریپورتاژ آگهی
جاهای دیدنی مشهد در پاییز

جاهای دیدنی مشهد در پاییز

جاهای دیدنی مشهد در پاییز كمتر از فصول دیگر نیست. مشهد شهری زیارتی است ما در مطالب جاهای دیدنی مشهد در بهار و ۱۰ جای دیدنی مشهد در تابستان به برخی از جاذبه های گردشگری مشهد اشاره داشته ایم
  • 1401/01/09
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : اماكن دیدنی مشهد در پاییز
تلفن : 66059000-021

جاهای دیدنی مشهد در پاییز كمتر از فصول دیگر نیست. مشهد شهری زیارتی است ما در مطالب جاهای دیدنی مشهد در بهار و ۱۰ جای دیدنی مشهد در تابستان به برخی از جاذبه های گردشگری مشهد اشاره داشته ایم كه شما می توانید مطالعه فرمایید.شهر مشهد به واسطه‌ی وجود حرم مطهر امام هشتم شیعیان، به پایتخت فرهنگی ایران بدل شده است. رونق تمامی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این شهر مدیون میزبانی امام مهربانی‌ها، امام رضا علیه‌السلام است. در این مقاله تصمیم داریم به مطالبی از شهر مشهد بپردازیم كه در مقالات دیگر كمتر به آن پرداخته شده‌ است. شاید با این راهنما بتوانیم خدمتی به زائران شهر مشهد مقدس كرده باشیم. برای سفر به مشهد می‌توانید با هواپیما، قطار، ‌اتوبوس و یا وسیله‌ی شخصی اقدام به سفر كنید.

حرم امام رضا
بدون شك، حرم مطهر امام رضا (ع) اولین و مهم‌ترین مركز گردشگری شهر مشهد است. در حقیقت شهر مشهد به واسطه‌ی حضور امام هشتم به مشهد امروزی تبدیل شده‌ است. همانطور كه پیش‌تر اشاره شد، حرم علی‌ابن موسی الرضا (ع) درنیمه‌ی شرقی شهر قرار دارد. زائران حضرت می‌توانند با تاكسی یا اتوبوس به حرم مطهر دسترسی داشته باشند. همچنین با خطوط مترو می‌توان در ایستگاه میدان بسیج پیاده شد و پس از آن از طریق خیابان امام رضا به حرم مشرف شد.

 

جاهای دیدنی مشهد در پاییز-oVJ7Wij6uh

آرامگاه فردوسی

مجموعه فرهنگی باغ آرامگاه فردوسی در ۲۰ كیلومتری شمال غربی شهر مشهد، در مسیری منشعب از راه عمومی مشهد به كلات نادری، نزدیك به شهر تاریخی طابران و بقعه‌ی تاریخی هارونیه قرار دارد. روستای پاژ، زادگاه فردوسی، كه امروزه فاز نامیده می‌شود در ۲۸ كیلومتری شرق آرامگاه فردوسی قرار دارد. هرچند از جاده‌‌ی كناری آرامگاه فردوسی در توس نیز می‌توان با طی مسافتی حدود شش كیلومتر، به‌شكل غیرمستقیم به این روستا رسید.

جاهای دیدنی مشهد در پاییز-FWyB6Y8gyp

خواجه ربیع

مقبره خواجه ربیع یكی از جاهای دیدنی مشهد در پاییز است كه مربوط به دوره صفوی است و در انتهای خیابان خواجه ربیع مشهد واقع شده‌ است. این اثر در تاریخ ۱۵ دی ۱۳۱۰ با شماره‌ی ثبت ۱۴۲ به‌عنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. این بنا به توصیه‌ی شیخ بهایی توسط شاه عباس صفوی در نیمه اول قرن هجری ساخته شده است.

خواجه ربیع در سال‌های پایانی عمرش ساكن شهر نوغان (مركز ولایت توس در آن زمان) شد و بالاخره در سال ۶۳ ه‍. ق درگذشت و در یك فرسنگی شمال نوغان دفن شد. مشهور است كه امام رضا (ع) هنگام سفر به خراسان در سال‌های ۲۰۰ تا ۲۰۳ ه‍. ق قبر خواجه را زیارت كرده‌ است.

جاهای دیدنی مشهد در پاییز-H3lDKb2oz3

بوستان مینیاتوری مشهد

اولین بوستان مینیاتوری شرق كشور به مساحت ۸ هكتار با هزینه‌ای بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان اعتبار در مشهد احداث شد. پارك مینیاتوری، ایرانی كوچك است و آثار باستانی از گوشه و كنار كشورمان در مقیاس كوچك در این پارك به نمایش درمی‌آید.

در این بوستان كه یكی از جاهای دیدنی مشهد در پاییز است ۵۸ نماد فرهنگی، مذهبی و نقاط دیدنی شهرهای مختلف ایران به صورت مینیاتور شده در معرض دید عموم شهروندان قرار می‌گیرد كه در هنگام افتتاح ۹ المان آن به بهره‌برداری رسید.

المان‌های تحت جمشید، آرامگاه فردوسی، پل خواجو، فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد، آرامگاه عطار نیشابوری، راه‌آهن مشهد، روستای كندوان، باغ شاهزاده ماهان كرمان و سد كارون تا كنون رونمایی شده‌اند.

 

جاهای دیدنی مشهد در پاییز-ydGksOsZhT

موزه شه لافتی

موزه شه‌ لافتی دارای درب ورودی بسیار كوچكی است كه برای وارد شدن باید خم شوید. این موزه بسیار مورد توجه گردشگران علاقه‌مند به فردوسی و شاهنامه است. موزه‌ای كه بیشتر جاذبه‌اش بسته به یك آدم و عتیقه‌هایی است كه دور و بر خود جمع كرده است؛ آدمی كه یك‌تنه كار چند نهاد و دستگاه عریض و طویل را انجام می‌دهد و خودش، هم مدیر كل و هم آشپز سازمان است.

جاهای دیدنی مشهد در پاییز-htFsxrUC1z

خانه اردكانی

خانه اردكانی (دولابیان) مربوط به اواخر دوره قاجار است. این اثر در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۲۳۹۱ به‌عنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

جاهای دیدنی مشهد در پاییز-2cfNmzm9N8

خانه وطن چی

خانه وطن چی مربوط به اواخر دوره قاجار است و در مشهد، خیابان خسروی، جنب سرای عروس، طبقه دوم قرار گرفته است. این اثر در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۳۱۶۰ به‌عنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

جاهای دیدنی مشهد در پاییز-55EmlTTC1k