ریپورتاژ آگهی
عمارت منطقی نژاد شیراز

عمارت منطقی نژاد شیراز

عمارت منطقی نژاد شیراز یكی از جاذبه های تاریخی استان فارس است كه در میدان احمدی شهر شیراز واقع شده است.
  • 1401/01/09
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : عمارت های تاریخی ایران
آدرس : استان فارس, شیراز-میدان احمدی. كوچه پشت مسجد نو
تلفن : 66059000-021

عمارت منطقی نژاد شیراز یكی از جاذبه های تاریخی استان فارس است كه در میدان احمدی شهر شیراز واقع شده است. عمارت تاریخی منطقی نژاد، كلكسیون ارزشمندی از صنعت كهن ایرانی مرتبط با عصر قاجار است. در سال ۱۳۸۳ منزل منطقی نژاد ترمیم و نو سازی گردید و به وسیله اداره میراث فرهنگی و تفریحی در سال ۱۳۸۴ به موزه ( آواها و نواها) نام گذاری شد.موزه آواها و نواه( موزه موسیقی شیراز )حاوی قسمت های گوناكونی مثل حجره شنیداری، دیداری، بایگانی صوتی_تصویری، نگارخانه ساز، مدارك و دست خط های مربیان موسیقی و… است.

عمارت منطقی نژاد شیراز استان فارس, شیراز-OqelCMtzjj

موزه آواها و نواها

در حجره های پی در پی خانه منطقی نژاد شیراز اقسام تارهای ایرانی و تارهای مناطق گوناگون ایران عرضه شده است و در لیست موزیك آن حدودا ۲۰۰۰ ساعت موزیك بایگانی شده است كه می توان از طریق اتاقك هایی كه دارای دستگاه های صوتی می باشند به آن ها گوش داد.موزه آواها و نواها شیراز همچنین، آلات موسیقی با دست ساخته شده مثل تار های قدیمی را معرفی و همینطور امكانات بانك اطلاعاتی موزیك قدیمی را عرضه می نماید.

عمارت منطقی نژاد شیراز استان فارس, شیراز-m9N209Nac9

معماری عمارت منطقی نژاد

در قسمت جنوبی منزل منطقی نژاد شیراز، برترین قسمت اتاق با نقاشی های زینتی در سطح خارجی و بام و تزئینات آینه ای، دو حجره در اطراف شاه نشین با نقاشی هایی كه در سطح آن كشیده شده و بادخن و ریسمان های نگارگری شده بام و بخاری با گچ ساخته شده، وجود دارد. در این نگارگری ها تصویر گل و بوته وهمچنین الگو از تصویر بانوان و كاخ به شیوه اروپاییان به چشم می خورد.یكی از حجره های این مسكن به روش باروك ( شیوه طراحی دوره هفدهم اروپا) با گچ تزئین شده است به این دلیل، این حجره را برای ارائه تندیس ها و تصاویر سازندگان اهنگ و موسیقی دان های دنیا به همراه زندگی نامه كوتاه و شناسایی سازندگان آهنگ و موسیقی دان های زمان های گوناگون موزیك قدیمی دنیا از دوران های احساسی تا به امروز در نظر گرفته شده است.

عمارت منطقی نژاد شیراز استان فارس, شیراز-L4Ir5I9g2U

موزه آواها و نواها یكی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی شیراز است كه در سال ۱۳۵۲ با شماره ثبت ۱۴۹۰ به فهرست آثار ملی ایران اضافه شد.

نحوه دسترسی

آدرس : استان فارس. شهرستان شیراز. میدان احمدی. كوچه پشت مسجد نو

عمارت منطقی نژاد شیراز استان فارس, شیراز-kXiGAQy8A0

عمارت منطقی نژاد شیراز استان فارس, شیراز-oXmpWC1YuH

عمارت منطقی نژاد شیراز استان فارس, شیراز-FDcOmXJ2qM

عمارت منطقی نژاد شیراز استان فارس, شیراز-R07s0Xycgy

عمارت منطقی نژاد شیراز استان فارس, شیراز-7C8fBfC4bp

عمارت منطقی نژاد شیراز استان فارس, شیراز-1Q45ZFqVup

عمارت منطقی نژاد شیراز استان فارس, شیراز-Vtsqie7MKD