ریپورتاژ آگهی
مجتمع خلیج فارس شیراز

مجتمع خلیج فارس شیراز

مجتمع خلیج فارس شیراز ، مجتمع بزرگ تجاری – اقامتی – تفریحی و توریستی می باشد با وسعتی معادل ۵۵۰ هزار متر مربع در بزرگراه دكتر حسابی و ابتدای ورودی شهر جدید صدرا احداث شده است
  • 1401/01/08
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : مراكز خرید ایران
آدرس : استان فارس, شیراز
تلفن : 66059000-021

مجتمع خلیج فارس شیراز ، مجتمع بزرگ تجاری – اقامتی – تفریحی و توریستی می باشد با وسعتی معادل ۵۵۰ هزار متر مربع در بزرگراه دكتر حسابی و ابتدای ورودی شهر جدید صدرا احداث شده است. این مجموعه عظیم -ششمین مركز خرید و تفریح بزرگ در جهان- شناخته شده است. ساخت مجموعه عظیم خلیج فارس در شهریور ماه سال ۸۴ آغاز شد و تا به امروز بخش های مختلفی از مجموعه افتتاح شده است كه با استقبال بینظیر مردم روبرو شده است.

مجتمع خلیج فارس شیراز-qmLPevDDWW

در ورودی اصلی مجتمع محیط باز و زیبایی برای مردم ساخته شده است. این محیط فضای سبز وسیع- انواع آبنما و حوضچه های مختلف با معماری زیبا و هخامنشی و با نزدیك شدن به ورودی اصلی مجتمع، حوض و آبنما ی بزرگ و باشكوهی ساخته شده است. كه در این قسمت آبنمای اب و آتش بصورت موزیكال قرار دارد. همچنین ستون های عظیم ورودی كه بشكل ستون های مجموعه جهانی تخت جمشید طراحی و ساخته شده است. بصورت ویژه عظمت خاصی به مجتمع میبخشد و زیبایی را دوچندان میكند.

مركز خرید خلیج فارس شیراز،با زیربنایی معادل ۵۵۰ هزار مترمربع بازار ها و بخش های مختلفی را در خود جای داده است.این مجموعه از ۷ بلوك تشكیل شده است و هر كدام از بلوك ها بازار هایی را در خود دارند. بازار های مجتمع عبارتند از؛

مجتمع خلیج فارس شیراز-loVKvPCikr

بازار جهان نما و هایپر استار

بازار جهان نما در بلوك اول مجتمع و در بعد از ورودی اصلی قرار دارد.در این قسمت بازار ها با كارایی مختلف قرار دارند و همینطور شعبه رسمی هایپر استار شیراز كه در حال حاضر بزرگترین شعبه هایپر استار در كشور میباشد در این قسمت قرار دارد.هایپر استار مجتمع خلیج فارس در دو طبقه طراحی و اجرا شده است كه در نوع خود بینظیر است.هایپر استار مجموعه و فاز اول مجتمع در فروردین ماه ۹۱ افتتاح شد كه با استقبال بینظیر مردم روبرو شد.

مجتمع خلیج فارس شیراز-rPFPhuUg35

بازار ابریشم

بازار ابریشم۱؛در این قسمت فضاهای بزرگ تجاری و خدماتی قرار گرفته اند.
بازار ابریشم ۲؛ بازار ابریشم ۲ همان كارایی ابریشم ۱ را دارد و از واحد خرید های مختلف و بزرگی تشكیل شده است.

مجتمع خلیج فارس شیراز-lyQN8zGSJ3

بازار جام جم

بازار جام جم۱؛این بازار در مركز مجتمع قرار دارد و از بخش های مختلف تشكیل شده است.همچنین بانك ها و صرافی های معتبر در ایران در این قسمت از مجتمع شعبه دارند.كافی شاپ های ایتالیایی و … و نمایی فوق العاده از بزرگراه دكتر حسابی و شهركهای شمال غرب شیراز در این قسمت است.ورودی شرقی مجموعه از این قسمت است كه همانند ورودی اصلی مجموعه فضای زیبایی را برای عموم مردم فراهم كرده است.

مجتمع خلیج فارس شیراز-H3BH01Pjx1

بازار الماس

بازار الماس۱؛در بازار الماس هم واحد های تجاری مختلف و رستوران ها و كافی شاپ های مختلف قرار دارد.مجتمع خلیج فارس ۴۲ رستوران و كافی شاپ دارد كه اكثر اینها مربوط به ملل مختلف در جهان میباشد.
بازار الماس ۲؛ این بخش از مجموعه بخش ویژه ای میباشد. در این قسمت همراه با واحد ها و بازار های تجاری فضاهای تفریحی و سینما های ۶گانه ۳بعدی دایر شده است.شهربازی موجود در این قسمت ایران لند نام دارد و به عنوان بزرگترین شهربازی سرپوشیده كشور-معرفی شده است. این شهربازی ۱ ماه پیش افتتاح شد.

مجتمع خلیج فارس شیراز-47O9qlgvKG

شهر بازی و سرگرمی

همچنین بزرگترین سالن بولینگ و بیلیارد كشور در جنب شهربازی قرار گرفته كه بزودی افتتاح میشود. بولینگ خلیج فارس دارای ۳۰ خط میباشد كه در نوع خود بی سابقه میباشد.فود كورت مجموعه در طبقه ی فوقانی شهربازی موجود است.
شهربازی روباز خلیج فارس؛شهربازی روباز خلیج فارس به مساحت ۳۷۰۰۰ متر مربع در دست ساخت و گودبرداری میباشد.در شهربازی روباز مجموعه كه بین خود مجتمع و هتل كه فضایی به متراژ ۳ هكتار موجود است،وسایل شهربازی فوق مدرنی دیده شده كه در نوع خود بی سابقه و بینظیر میباشد.همچنین دریاچه ای بشكل خود دریای خلیج پارس در روبروی هتل مجموعه در دست ساخت میباشد كه فضایی بسیار زیبا برای محیط باز شهربازی و هتل مجموعه فراهم میكند.

هتل خلیج فارس

هتل خلیج فارس كه در زمان افتتاح عنوان بلند ترین هتل كشور را از آن خود میكند، بسرعت در حال ساخت میباشد.این هتل مدرن در ۳۵ طبقه طراحی شده كه نمای بیرونی آن، هتل را بصورت ۴۰ طبقه نمایش میدهد.در حال حاضر این هتل در طبقه ۳۳۳-۳۴ در دست ساخت میباشد. الان مرتفع ترین هتل كشور، هتل چمران شیراز میباشد كه در بزرگراه چمران این شهر واقع شده است.این هتل بی شك یكی از شاهكار های مهندسی كشور میباشد.معماری این هتل، آنرا با سایر هتل ها در كشور متمایز میسازد.در بخش های دیگری از این هتل، استخر و جكوزی و … دیده است.

 پاركینگ مجموعه؛پاركینگ مجتمع خلیج فارس در سه طبقه بسیار بزرگ ساخته شده است كه ۵۵۰۰ خودرو را در خود جای میدهد كه بزرگترین پاركینگ ایران بشمار میرود.پاركنیگ مجموعه تمام ۷ بلوك را تحت پوشش قرار میدهد.

مجتمع خلیج فارس شیراز-O4XYsga4CE

مجتمع خلیج فارس شیراز-qdL9e5kXbG

مجتمع خلیج فارس شیراز-6eFzPWm2iR

مجتمع خلیج فارس شیراز-6Zm3tJ62TH