ریپورتاژ آگهی
چشمه سبزپوشان

چشمه سبزپوشان

در ۲۵ كیلومتری جنوب شهر ستان حاجی آباد در مجاورت كوه كوچك وصخره ای ، در نزدیك ترین فاصله با گنبد سبز حضرت علی علیه السلام در زیر سایه گسترده درختان چشمه بیضی شكل چشمه سبزپوشان با عرض ۱۵ متر مربع و عمق ۵/۲ از زیر تخته سنگی پهن بسیار زیبا جان می گیرد
  • 1401/01/08
  • استان : هرمزگان
  • شهر : حاجي آباد
  • دسته : چشمه های ایران
آدرس : ۲۵ كیلومتری جنوب شهر ستان حاجی آباد در مجاورت كوه كوچك وصخره ای
تلفن : 66059000-021

چشمه سبزپوشان چشمه ایست كه با تغییر فصل تغییر طبع می دهد .در ۲۵ كیلومتری جنوب شهر ستان حاجی آباد در مجاورت كوه كوچك وصخره ای ، در نزدیك ترین فاصله با گنبد سبز حضرت علی علیه السلام در زیر سایه گسترده درختان چشمه بیضی شكل چشمه سبزپوشان با عرض ۱۵ متر مربع و عمق ۵/۲ از زیر تخته سنگی پهن بسیار زیبا جان می گیرد و یكی از بزرگترین چشمه های گسترده استان هرمزگان می شود.

چشمه سبزپوشان-I4Tt4q5bI7
چشمه سبز پوشان استان هرمزگان جالب است زیرا در تابستان سوزان جنوب، آبی خُنك و زلال وپایین تر از دمای بدن انسان داشته و در زمستان سرد و خشك ، آبی ولرم، دلنشین و متناسب با دمای بدن انسان دارد و شنا را دلپذیر و خاطره انگیز می كند. این چشمه از جمله مكان‌های دیدنی و گردشگری زیبای شهرستان حاجی آباد محسوب می‌شود.

چشمه سبزپوشان-jAXWibf4Eu

فضای این چشمه محیط مناسبی را برای رشد برخی از گونه جانوری، گیاهی و چشمه محل زندگی ماهیان گونه باربوس، سیاه ماهی و كامبوزیا و گونه‌های مختلف از نرم تنان و پلانكتون‌ها است. همچنین از جوامع گیاهی می‌توان به جنس لویی، نسی، بندواش، علف هفت بند، بوریا، مورتی، گز، كنار و خرما اشاره كرد.

 

چشمه سبزپوشان-0QvlhjxmUZ

چشمه سبزپوشان-AG1ThGBTuM

چشمه سبزپوشان-uwxX2ER2ca

چشمه سبزپوشان-wvtZAbmZgq