ریپورتاژ آگهی
محله آسیاب سه تایی شیراز

محله آسیاب سه تایی شیراز

در شهر شیراز برخی محله ها نسبت به چند سال گذشته بسیار تغییر كرده و حتی نامشان هم عوض شده است.
  • 1401/01/08
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : استان فارس, شیراز
تلفن : 66059000-021

در شهر شیراز برخی محله ها نسبت به چند سال گذشته بسیار تغییر كرده و حتی نامشان هم عوض شده است. یكی از این مناطق ، محله آسیاب سه تایی شیراز می باشد كه به فلكه علم ( میدان دانشجو ) تغییر نام داده است .دیوارهای خشتی و بلند خیابان اطراف آسیاب سه قلو به همراه جاده ی خاكی و سربالایی آن و تپه های سرسبز و جوی آب، همگی موجب می شد كه این مكان به یكی از تفریح گاه های مردم آن زمان تبدیل شود.

محله آسیاب سه تایی شیراز استان فارس, شیراز-7SWH4rRmxH
در دوره های مختلف تاریخی بنا به مصلحت سیاسی و اجتماعی و فرهنگی، نام این مكان مهم در شهر شیراز تغییر می كرده است.در حال حاضر به این محل كه تبدیل به میدانی شلوغ شده (عَلَم) یا میدان دانشجو می گویند. تاریخ این نامگذاری به حدود سال ۱۳۴۲ می رسد. یعنی زمانی كه اسدالله علم به ریاست دانشگاه شیراز می رسد. بعد از این انتصاب، شهرداری شیراز به ساخت خیابانی در شان و منزلت دانشگاه و ریاست آن می پردازد. بنابراین خیابان و بلوارهای اطراف آسیاب سه تایی را بسط و گسترش داده و ساختمان ها را بازسازی می كنند.

به مرور زمان این مكان تفریحی به مكان فرهنگی تبدیل شد اما همچنان به واسطه درختان سرسبزی كه در حوالی به وفور یافت می شوند. آب نماهای زیبایی كه ساخته شده اند، هنوز هم می توان اوقات خوشی را در این محل گذراند. در نهایت بلوار چمران جایگزین آسیاب سه تایی شد. پس از اقدام به آباد سازی و ساخت میدان علم، اضافه كردن كمربندی به نام بلوار شهید چمران به واسطه كاركردهای زیادی كه جهت اطلاع رسانی های سریع، برقراری راه های ارتباطی، گردشگری، درمانی، سیاسی و اجتماعی داشت باعث شد كه این مكان از اعتبار بیشتری برخوردار گردد.

محله آسیاب سه تایی شیراز استان فارس, شیراز-O03tPltDQ9

كاركرد درمانی

به عنوان مثال در این بلوار كه بسیارهم طولانی است چهار مركز درمانی و یك مركز تخصصی وجود دارد: بیمارستان شهید چمران ، بیمارستان مركزی، بیمارسستان قلب كوثر، مركز درمانی شهید رجایی و بیمارستان اردیبهشت.

امكانات رفاهی

در ساخت این بلوار به همه آنچه یك گردشگر نیاز دارد فكر شده است .ساخت فروشگاه های غذای بیرون بر، رستوران های لاكچری، باغ رستوران های مختلف برای سلیقه های متفاوت و تبلیغ میان وعده محبوب شیرازی ها كه همان كاهو ترشی می باشد.

محله آسیاب سه تایی شیراز استان فارس, شیراز-kgFEdakuXT