ریپورتاژ آگهی
خورش گوجه سبز

خورش گوجه سبز

یكی از خورشهای ترش و شیرین و دلچسب كه بخصوص در فصل بهار طرفدار زیادی دارد خورش گوجه سبز است . این خورش لذیذ به سبب داشتن گوجه سبز كمی ترش مزه است
  • 1401/01/08
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : غذاهای محلی ایران

یكی از خورشهای ترش و شیرین و دلچسب كه بخصوص در فصل بهار طرفدار زیادی دارد خورش گوجه سبز است . این خورش لذیذ به سبب داشتن گوجه سبز كمی ترش مزه است كه اگر ترشی زیاد دوست ندارید می توانید از شكر استفاده كنید . این خورش هم با گوشت و هم با مرغ پخته می شود . امیدواریم بپزید و نوش جان كنید .

مواد لازم برای خورشت گوجه سبز

گوجه سبز ۲۰ عدد
جعفری تازه ۳۰۰ گرم
نعنا خشك ۳ قاشق غذاخوری
پیاز ۳ عدد
سینه مرغ ۲ عدد
شكر ، نمك ، فلفل ، زردچوبه به مقدار لازم

 

خورش گوجه سبز-f5S0ustwH2

طرز تهیه خورش گوجه سبز

۲ عدد از پیازها را خرد كنید، نمك و زردچوبه بزنید و در روغن تفت دهید تا طلایی شوند. مرغ ها را بهمراه ۱ عدد پیاز خرد كرده و بهمراه نمك ، فلفل و ۲ لیوان اب بگذارید با حرارت ملایم بپزند.جعفری‌ها را با اب سرد بشویید و بگذارید اب اضافی‌اش برود. سپس با چاقو جعفری ها را خرد كنید و به پیاز در حال تفت خوردن اضافه كنید و ۵ دقیقه باهم تفت دهید. نعنا خشك را نیز اضافه كنید؛ سپس تمام این مواد را به مرغ های در حال پخت اضافه كنید ( وقتی آب مرغ نصف شد اضافه كنید ).

پس از ۳۰ دقیقه گوجه سبزها و مقداری شكر را به مرغ در حال پخت اضافه كنید. ۱۵ دقیقه صبر كنید تا طعم ها تركیب شوند و گوجه سبزها نرم شوند. سپس در ظرف بكشید و بهمراه برنج سفید سرو كنید ( مقدار شكر سلیقه ای میباشد ).

نكته ها : این غذا بدلیل ترشی گوجه سبز نیازی به افزودن ترشی ندارد. در صورت تمایل میتوانید بجای مرغ از گوشت قرمز استفاده كنید ؛ مدت زمان پخت را میتوانید با توجه سلیقه شخصی تان در میزان پخت مرغ یا گوشت میتوانید كم و زیاد كنید. اما مراقب باشید گوجه سبزها له نشوند.

خورش گوجه سبز-pr16FZTe15