ریپورتاژ آگهی
طرز تهیه انواع راگو

طرز تهیه انواع راگو

یكی از خوراكهای فرانسوی كه در ایران هم زیاد پخت می شود راگو است این خوراك لذیذ و مشهور فرانسوی كه می‌توانید همراه با برنج، ماكارونی، نان، نودل و غذاهای دیگر میل كنید.
  • 1401/01/06
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : غذاهای محلی ایران

یكی از خوراكهای فرانسوی كه در ایران هم زیاد پخت می شود راگو است این خوراك لذیذ و مشهور فرانسوی كه می‌توانید همراه با برنج، ماكارونی، نان، نودل و غذاهای دیگر میل كنید. در این مطلب طرز تهیه انواع راگو را آورده ایم كه با درست كردن آن می‌توانید در وعده‌های اصلی یا افطاری به عنوان یك غذای نونی خوشمزه و ساده میل كنید و لذت ببرید . تهیه این خوراك آسان است و تنها ۲۰ دقیقه طول می‌كشد تا بپزد.

 

طرز تهیه راگو مرغ و سبزیجات

مواد لازم

مرغ چرخ‌كرده: ۴۰۰ گرم
كرفس: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار به صورت خردشده
هویج: ۴/۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار به صورت خردشده
آب مرغ: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
گوجه‌فرنگی: ۲ عدد متوسط
پیاز: ۲ عدد متوسط
سیر: ۴ حبه
رزماری: ۱ قاشق چای‌خوری
نمك و فلفل: به مقدار لازم
روغن: به مقدار لازم

طرز تهیه

خوراك راگو فرانسوی بیشتر شبیه یك خورش غلیظ و كم آب است. برای تهیه راگو مرغ و سبزیجات ابتدا باید مرغ را چرخ كنید و تمام سبزیجات را خرد كنید. سپس تابه‌ای بردارید و در آن روغن بریزید. پس از گرم‌شدن روغن، پیاز را اضافه كنید و كمی تفت دهید. پس از مدتی، سیر خردشده را اضافه كنید و تفت دهید. در گام بعدی، هویج خردشده را اضافه كنید و دوباره پس از كمی تفت‌دادن، كرفس خردشده را به سبزیجات قبلی اضافه كنید و تفت بدهید.در این مرحله، مرغ چرخ‌كرده را به سبزیجات درون تابه اضافه كنید و به آرامی هم بزنید. پس از مدت كمی، رزماری، نمك و فلفل را برای خوش‌طعم شدن غذا، به آن اضافه كنید.
در این مرحله، گوجه‌ها را پوست بگیرید و رنده كنید. سپس به مواد روی گاز، اضافه كنید و هم بزنید. پس از مدت كمی تفت‌خوردن مواد، آب مرغ را به تركیب اضافه كنید و صبر كنید تا خوراك جا بیفتد.خوراك راگوی مرغ و سبزیجات شما آماده است. نوش جان!

-z3NtnBh9vT

طرز تهیه خوراك راگو گوشت و سیب زمینی

مواد لازم

گوشت: ۳۵۰ خردشده و بدون استخوان
لوبیا سبز: ۴۰۰ گرم خردشده
پیاز: ۱ عدد متوسط
هویج: ۳ عدد متوسط
سیب‌زمینی: ۳ عدد متوسط
فلفل دلمه‌ای: ۲ عدد
رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
آب: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمك و فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم
آبلیمو: به مقدار لازم
روغن: به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا تمام سبزیجات از جمله سیب‌زمینی، فلفل دلمه‌ای، پیاز و لوبیا سبز (به جای لوبیا سبز از لوبیا چیتی هم می‌توانید استفاده كنید) را خرد كنید. سپس هویج را حلقه‌حلقه كنید. در گام بعدی، تابه‌ای متوسط بردارید و گوشت خردشده را با روغن و پیاز خردشده، تفت دهید. خوراك راگو را با گوشت چرخ كرده هم به جای گوشت خرد كرده می‌توانید درست كنید كه سریعتر هم آماده می‌شود.پس از اندكی تفت‌خوردن مواد، ۴ لیوان آب را به تابه اضافه كنید. سپس هویج حلقه‌حلقه شده و لوبیا سبز خردشده را به تابه اضافه كنید و اجازه دهید مواد تفت بخورند. سپس در تابه‌ای جدا، فلفل دلمه‌ای را با مقدار كمی روغن یا آب تفت بدهید و سپس به تابه اصلی اضافه كنید.
پس از نیم‌پز شدن گوشت و مواد دیگر، سیب‌زمینی خردشده (در صورت تمایل قارچ تفت داده شده یا بادمجان تفت داده شده و خرد شده هم می‌توانید به راگو اضافه كنید) و رب گوجه‌فرنگی را به تابه اضافه كنید. سپس در تابه را ببندید و صبر كنید تا غذا جا بیفتد.
در آخر، می‌توانید آبلیمو یا فلفل و نمك را به راگوی گوشت اضافه كنید تا غذا خوش‌طعم‌تر شود. خوراك راگو مرغ و سبزیجات یا خوراك راگو گوشت و سیب زمینی را با نان به صورت یك غذای نونی را به عنوان سس ماكارونی با ماكارونی و البته انواع پلو و برنج می‌توانید سرو كنید.

-X06r3wWP22

طرز تهیه راگوی سبزیجات

مواد لازم

كره یك قاشق غذاخوری
پیاز حلقه ای یك عدد كوچك
سیر رنده شده یك حبه
گوجه فرنگی به ۴ قسمت تقسیم شده ۴ عدد
بادمجان پوست كنده و مكعب خرد شده یك عدد متوسط
كدوی برش خورده یك عدد كوچك
ریحان خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
نمك و فلفل به اندازه كافی
لوبیاسفید پخته شده یك پیمانه
لوبیاقرمز پخته شده یك پیمانه
پنیر پارمیزان به مقدار لازم

طرز تهیه :
كره را در ماهیتابه آب كنید، پیاز، فلفل دلمه ای و سیر را تفت دهید تا پیاز كمی نرم شود.بقیه مواد به جز لوبیا و پنیر را اضافه كنید، روی آن را بپوشانید و هرازگاهی مواد را هم بزنید. پخت را ادامه دهید تا مواد نرم شود.لوبیاها را اضافه كنید و پخت را ۲ تا ۳دقیقه ادامه دهید تا مواد كاملا گرم شود.راگو را در ظرف یك نفره سرو كنید و روی آن پنیر بپاشید.

خواص فلفل دلمه ای :
این گیاه حاوی ویتامین B6 است كه برای سلامت سیستم عصبی لازم است. علاوه بر آن به بازسازی سلول ها نیز كمك می كند.

 

-zcJd3NYtGQ

طرز تهیه راگو با لوبیا چیتی

مواد لازم
گوشت مغز ران بدون استخوان : ۲۵۰ گرم
هویج : دو عدد متوسط
سیب زمینی : سه یا چهار عدد كوچك
پیاز ریز متوسط سفید : پنج عدد
فلفل سبز دلمه ای : یك عدد متوسط
رب گوجه فرنگی : یك قاشق غذا خوری سر صاف
لوبیا چیتی : یك دوم پیمانه
آرد : یك قاشق مربا خوری
نمك، فلفل و زردچوبه : به میزان لازم

طرز تهیه
ابتدا گوشت را به قطعات درشت خرد نمایید و پس از شستن با كمی روغن سرخ كنید تا آب آن كشیده شود سپس به آن زردچوبه و رب اضافه كرده و تفت دهید.در این مرحله از طرز تهیه خوراك راگو حالا لوبیا و هویج حلقه شده را به گوشت تفت داده شده اضافه كرده و اجازه دهید با مقدار كمی آب پخته شود.
در ساعات پایانی از پخت راگو پیاز، سیب زمینی و فلفل دلمه ای خرد شده را به همراه نمك و فلفل به آن بیافزایید و در صورتی كه راگو غلظت مورد نظر را نداشت، آرد را با كمی كره سرخ كرده و در مرحله آخر بر روی راگو بریزید سپس اجازه دهید دو تا سه جوش دیگر بزند، نوش جان.
نكته : دقت داشته باشید كه سبزیجات و گوشت در زمان پختن له نشوند زیرا سبب از بین رفتن شكل آن ها می شود، به این غذا می توانید نخود فرنگی نیز اضافه كنید.

-5qgNLmjQxx