ریپورتاژ آگهی
آلاچیق درختی خمام

آلاچیق درختی خمام

آلاچیق درختی خمام به شما امكان اقامتی متفاوت و فراموش نشدنی در جنگل های بكر و دست نخورده ی گیلان را می دهد.در این آلاچیق های زیبای درختی می توان ساعت ها به طبیعت خیره شد
  • 1401/01/04
  • استان : گيلان
  • شهر : خمام
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : استان گیلان ، خمام ، روستای دهنه سرشیجان ، خیابان تختی ، آلاچیق درختی
تلفن : 66059000-021

آلاچیق درختی خمام به شما امكان اقامتی متفاوت و فراموش نشدنی در جنگل های بكر و دست نخورده ی گیلان را می دهد.در این آلاچیق های زیبای درختی می توان ساعت ها به طبیعت خیره شد و طلوع و غروب خورشید را در آرامشی محض تماشا كرد.
رستوران آلاچیق درختی یكی از پرطرفدارترین هاست و در چندسال اخیر با استقبال بی نظیر گردشگران ایرانی و خارجی مواجه شده است. آلاچیق هایی كه باعث شده گردشگران زیادی جذب این منطقه شوند و همچنین نقش ویژه ای در اقتصاد و جذب توریست به این منطقه را داشته است.

ماجرای آلاچیق درختی خمام

كاشت درختان این آلاچیق توسط مرتضی ملائی صورت گرفته و ابتدا به طور شخصی از آن استفاده نموده و بعدها یعنی از سال ۹۰ به بعد مورد استقبال و استفاده عموم قرار گرفت. آلاچیق درهتی خمام در سه طبقه بر بالای ۲۰ درخت و به متراژ های ۸ ،۱۰ و ۱۲ ساخته شده اند. البته بعدها آلاچیق هایی با استانداردهای بهتر و در شش طبقه توسط آقای ملائی ساخته شده است. علاوه بر این آلاچیق ، آقای ملائی طرح های گردشگری بیشتری را مدنظر دارد كه در آینده از آن بیشتر خواهید شنید.

نمای آن در شب ها فوق العاده است، انعكاس نور و درخت و آلاچیق درون استخر چشمان هر گردشگری را به خود جذب می كند. درختان اطرافش هم سایه بانی خوب هستند، كه مسافران را از گرما و آفتاب در امان بدارد.

 

 

 

آلاچیق درختی خمام-BtAvwLfsub

لذت ماهیگیری در كنار آلاچیق درختی خمام

غذاهای محلی گیلان در این رستوران آلاچیق درختی سرو می شود و یك اتفاق جالب اینكه شما می توانید در استخر آنجا ماهیگیری كنید و سپس آن را خریداری كنید. استخر روبروی آن هم و لذت ماهیگیری در آنجا همه و همه تجربیات منحصربفردی است ، كه گردشگران در طول سفر از آن بهره مند می شوند.

بازدید گردشگران خارجی از آلاچیق درختی خمام

جالب است كه گردشگران خارجی از كشورهای مختلف نظیر فرانسه، كلمبیا، آمریكا، چین، بلژیك و …. از این خانه درختی دیدن كرده اند. ایده ی آن هم از كارتن خانواده دكتر ارنست گرفته شده است و برای نسل دهه ی ۶۰ این كارتن با خاطراتی زیادی همراه است. نمونه های آلاچیق درختی در كشورهای دیگر دنیا مانند فرانسه، هند، سوئد، آمریكا ، كاستاریكا، كانادا، ژاپن وجود دارد. در مسیر رسیدن به این آلاچیق ها مردان و زنانی را می بیند كه در شالیزارها مشغول كارند و می توان شاهد مناظر طبیعی زیبایی بود.

روستای دهنه سر شیجان ( خمام) علاوه بر خانه درختی جاهای جذاب دیگری دارد. این روستای زیبا به یمن ظرفیت های بالای گردشگری زنان و مردان زیادی را مشغول به كار كرده است. فعالیت و جنب و جوش حس نشاط و سرزندگی را به گردشگرانی كه به این منطقه پای می گذارند را القاع می كند.

آلاچیق درختی خمام-qmCz1p0CZT

مسیر دسترسی آلاچیق درختی خمام

مسیر دسترسی شهر رشت ، خمام ، روستای دهنه سر شیجان ، آلاچیق درختی است. بعد از عبور از شالیزارها و دیدن صحنه های زیبا و تلاش زنان و مردان زحمت كش گیلكی در این خطه سبز به مكان مورد نظر خواهید رسید.

اگر به دنبال تجربه ای متفاوت هستید به آلاچیق های درختی روستای دهنه سرشیجان سری بزنید كه اقامتی خاطره انگیز برای شما به یادگار خواهد گذاشت.
جهت هماهنگی با شماره ۰۹۱۱۳۳۸۹۵۷۴ آقای ملائی تماس بگیرید.

آدرس:استان گیلان ، خمام ، روستای دهنه سرشیجان ، خیابان تختی ، آلاچیق درختی

آلاچیق درختی خمام-UAGDo7QmhR