ریپورتاژ آگهی
تالاب دهنو

تالاب دهنو

تالاب دهنو در موقعیت جغرافیایی ۳۲ درجه و ۳ دقیقه شمالی و ۵۱ درجه و ۸ دقیقه شرقی در استان چهار محال و بختیاری در روستای ده نو قرار دارد.
  • 1400/11/10
  • استان : چهارمحال و بختياري
  • شهر : بروجن
  • دسته : تالاب و دریاچه های ایران
آدرس : استان چهارمحال و بختیاری- روستای ده نو
تلفن : 66059000-021

تالاب دهنو در موقعیت جغرافیایی ۳۲ درجه و ۳ دقیقه شمالی و ۵۱ درجه و ۸ دقیقه شرقی در استان چهار محال و بختیاری در روستای ده نو قرار دارد. تالاب دهنو در فاصله ۲۰ كیلومتری شمال غربی بروجن و در پایاب حوضه آبخیز دشت های فرادنبه و سفیددشت واقع گردیده و به عنوان یكی از ظرفیت های ارزشمند گردشگری طبیعی، همواره از اهمیت و جایگاه ویژه ای در نزد مردمان شهرها و روستاهای اطراف برخوردار بوده است.

در ناحیۀ بهشت‌آباد (صرف‌نظر از چند منطقۀ ماندآبی – فصلی) تنها یك تالاب عمده بنام تالاب دهنو وجود دارد. سطح جلویی این تالاب (مرغزار) تقریباً خشك شده است. این تالاب (سرآب) به علت نزدیكی به شهرهای بروجن، گندمان، شهركرد و بلداجی و امكانات دسترسی می‌تواند از اهمیت تفرجگاهی بسیار زیادی برخوردار باشد. محل سراب به دلیل قرار گرفتن در زیر كوه موقعیت و چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد. در سال های اخیر پوشش غیرطبیعی گیاهان ماكروفیت آبزی، درون تالاب را كاملاً پوشانده و حتی حیات آبزیان درون آن را نیز دچار مخاطره نموده است. بهره‌برداری تفرجگاهی از این تالاب مستلزم حفاظت و مراقبت ویژه است.

 

تالاب دهنو-fchmHhMtcR