ریپورتاژ آگهی
آكواریوم اصفهان ، اولین و یكی از بزرگترین آكواریوم های ایران

آكواریوم اصفهان ، اولین و یكی از بزرگترین آكواریوم های ایران

آكواریوم اصفهان كه به عنوان اولین و بزرگترین آكواریوم كشور شناخته می­شود در زمینی با مساحت بیش از ۳۵۰۰ مترمربع احداث شده و شامل یك تونل آكواریوم (دنیای زیر آب) به طول ۳۰ متر و… می­باشد.
  • 1401/01/03
  • استان : اصفهان
  • شهر : اصفهان
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : پارك ناژوان اصفهان
تلفن : 66059000-021

آكواریوم اصفهان كه به عنوان اولین و بزرگترین آكواریوم كشور شناخته می­شود در زمینی با مساحت بیش از ۳۵۰۰ مترمربع احداث شده و شامل یك تونل آكواریوم (دنیای زیر آب) به طول ۳۰ متر و تعداد ۳۰ عدد آكواریوم­های ۵ الی ۱۰ متری، آكواریوم­های لمسی و سیلندر آكواریوم­های بزرگ، چندین مركز قرنطینه و آزمایشگاه، فروشگاه هدایا و… می­باشد. گونه­ های دریایی مختلف آب شور و آب شیرین از نقاط مختلف دنیا در مجموعه آكواریوم اصفهان جمع ­آوری و در معرض دید بازدیدكنندگان قرار گرفته است.

 

آكواریوم اصفهان ، اولین و یكی از بزرگترین آكواریوم های ایران-N6qWI4ObYd
آكواریوم اصفهان در زمینی به وسعت ۴۰۰۰ متر مربع و در عمق ۷ متری زیر زمین ساخته شده است. در این مجموعه ، آكواریوم های بزرگ ۵ الی ۱۰ متری ، آكواریوم های لمسی و سیلندر آكواریوم و نیز یك تونل آكواریوم به طول ۳۵ متر و همچنین یك بخش عكس یادگاری ، فروشگاه هدایا و یك كافی شاپ هم طراحی و تعبیه شده است.

آكواریوم اصفهان ، اولین و یكی از بزرگترین آكواریوم های ایران-8In0aFUwgD
تعداد سیزده عدد آكواریوم دیواری به طول۴ متر
ده عدد آكواریوم كوچك شامل ماهی های خاص و گومه های نادر
تونل آكواریوم به طول ۳۵ متر و گنجایش ۱.۵ میلیون لیتر آب
سه عدد سیلندر آكواریوم بزرگ با گنجایش ۲۵۰۰ لیتر
۵- دو عدد آكوارم تاچ پول یكی شامل ماهی كویی ( كپور ژاپنی ) و دیگری ستاره های دریایی
۶- یك عدد آكواریوم با كانسپت آمازون كه ماهی های رودخانه های آمازون را در خود جای داده است.

آكواریوم اصفهان ، اولین و یكی از بزرگترین آكواریوم های ایران-Kaeyksovs9


تعداد ماهی ها و گونه ها

۵۰۰۰ موجود زنده ، بالغ بر ۳۰۰ تا ۳۵۰ گونه از ماهی های پنج قاره جهان

آبزیان آكواریوم اصفهان حدود ۵۰۰۰ موجود زنده میباشد كه بالغ بر ۳۰۰ تا ۳۵۰ گونه از ماهی های پنج قاره جهان را در خود جای داده است كه حدود ۱۰۰ قطعه از این آبزیان جزء خطرناكترین ، نادرترین و عجیبترین گونه از ماهیان میباشد . همچنین ۶ نوع كوسه در تونل آكواریوم اصفهان زندگی میكنند .

آدرس :اصفهان، پارك ناژوان ، بلوار الفت ، آكواریوم اصفهان

تلفن :۳۷۷۸۰۰۱۳

ساعات بازدید : همه روزه از ساعت ۸ الی ۲۲

آكواریوم اصفهان ، اولین و یكی از بزرگترین آكواریوم های ایران-zxpnbqpUUS
تاریخچه ساخت آكواریوم اصفهان

آكواریوم اصفهان مطابق با استانداردهای جهانی با مشاركت شركت اوشن‌ آكواریوم تركیه ساخته و در بهمن ماه ۱۳۹۷ با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی كشور افتتاح شد. در مراسم افتتاح، معاون رئیس‌جمهوری گفت كه جهانگردی را باید با «ایرانگردی» آغاز كرد و شهردار اصفهان نیز تایید كرد كه ایرانگردی باید از «اصفهان‌گردی» آغاز شود. این پروژه، با ۵۰ درصد سهم ایران در اصفهان و در منطقه جنگلی ناژوان آغاز شد. برای ساخت این آكواریوم ۳۵,۰۰۰ مترمكعب خاك‌برداری و پی‌كنی شد و بتن‌ریزی آن بیش از ۷,۱۹۹ مترمكعب و میزان آرماتوربندی آن ۶۳۵,۴۵۹ كیلوگرم بود.

شركت اوشن‌ آكواریوم یكی از ۱۰ شركت برتر دنیا در زمینه طراحی، معماری، محاسبات فنی، ساخت و بهره‌برداری محل‌های نگهداری و نمایش حیوانات زنده شامل آكواریوم، باغ‌ وحش، باغ خزندگان، پروژه‌های تلفیقی و غیره است و از با سابقه‌ترین و بزرگ‌ترین شركت‌های جهان به شمار می‌رود. این شركت با در اختیار داشتن با تجربه‌ترین مهندسان، مشاوران و معماران متخصص از ابتدای شروع پروژه ساخت آكواریوم اصفهان تا افتتاح و بهره‌برداری پروژه را بر عهده داشت.

از مهم‌ترین پروژه‌های اجرا شده توسط شركت اوشن‌ آكواریوم می‌توان به آكواریوم آنتالیا (بزرگ‌ترین تونل آكواریوم دنیا)، آكواریوم مجتمع آكواوگا در شهر آنكارا (بزرگ‌ترین تونل آكواریوم در مراكز خرید دنیا)،  آكواریوم اسكی شهیر (با مساحت ۲,۵۰۰ مترمربع فضای سرپوشیده) ‌و بسیاری پروژه‌های عظیم دیگر در شهرهای مختلف تركیه و برخی كشورهای مختلف اشاره كرد.

گونه‌های جانوری داخل آكواریوم اصفهان

در آكواریوم اصفهان حدود ۶,۵۰۰ موجود آبزی زندگی می‌كنند كه شامل ۳۰۰ تا ۳۵۰ گونه از ماهی‌های پنج قاره جهان می‌شوند. شاید برایتان جالب باشد كه بدانید حدود ۱۰۰ موجود زنده از آبزیان داخل این آكواریوم از خطرناك‌ترین، نادرترین و عجیب‌ترین گونه‌های ماهیان به شمار می‌روند؛ همچنین ۶ نوع كوسه نیز در تونل آكواریوم اصفهان زندگی می‌كنند.

از جمله آبزیان موجود داخل آكواریوم اصفهان می‌توان به ماهی مولا مولا (خورشید ماهی اقیانوس)، سنگین‌ترین ماهی استخوان‌دار شناخته شده در جهان، اسب دریایی (با طول ۱۶ میلی‌متر تا ۳۵ سانتی‌متر)، خرچنگ آبی (بومی خلیج مكزیك، اقیانوس اطلس و مدیترانه)، كپور گلگون (نماد عشق و دوستی)، كوسه آب شیرین (بنگوسی با باله پشتی طویل و نوك تیز)، گاو ماهی (جعبه ماهی با باله‌های كوچك)‬‬‬‬، كوسه سفید بزرگ (كوسه سفید یا سفید مرگ‌بار)، گونه‌ای در معرض خطر انقراض و دارای بیشترین حمله به انسان، ماهی خاویار (تاس ماهی)، ماهی كمانگیر، ماهی ماندارین (بومی اقیانوس آرام و تقریبا محدوده جزایر ریوكیو) ماهی‌های آب لب شور، كوسه سرچكشی، كوسه بلك تیپ (نوك سیاه) و جوجه‌تیغی ماهی خالدار اشاره كرد.

خروس ماهی (یكی از خطرناك‌ترین ماهی‌ها و بومی سواحل مرجانی اقیانوس هند و اطلس)، عقرب ماهی (خطرناك‌ترین ماهی زهرآگین جهان)، كوسه ماهی باله سیاه (جاندارانی با بیش از ۴۰۰ میلیون سال قدمت)، جراح ماهی ناسو (جراح ماهی لب ماتیكی)، كنترل‌كننده رشد جلبك، ماهی پیرانا (از ماهی‌های گوشتخوار مشهور)، دلقك ماهی (ماهی مشهور انیمیشن در جستجوی نمو)، ماهی سنگی (یكی از سمی‌ترین ماهی‌های جهان)، هشت‌پا، كوسه نهنگ و گاو كوسه از دیگر آبزیانی هستند كه در آكواریوم اصفهان زندگی می‌كنند.

بخش‌های مختلف آكواریوم اصفهان

آكواریوم اصفهان ، اولین و یكی از بزرگترین آكواریوم های ایران-btEUlmLx5f

در ۳۳ آكواریوم مختلف آكواریوم اصفهان، آبزیان مختلفی از پنج قاره جهان و در آب‌های شور و شیرین نگهداری می‌شوند؛ این ۳۳ آكواریوم در سه بخش مجزا قرار دارند كه در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. هر یك از انواع آكواریوم‌های این تونل برای نگهداری از آبزیان خاص و متناسب با نوع، اندازه، خوراك، محیط زندگی و غیره طراحی شده‌اند.

فلت آكواریوم یا آكواریوم قاب دیواری

فلت آكواریوم یا آكواریوم قاب دیواری اولین بخش آكواریوم اصفهان است كه در آكواریوم‌های آن شرایطی مشابه اقیانوس‌ها شبیه‌سازی شده است و گروهی از آبزیان نادر آب‌های شور یا شیرین با رعایت هم‌زیستی در كنار هم زندگی می‌كنند. ماهی‌های ریز، اسب دریایی، مرجان و نیز انواع آبزیان اهلی، گیاه‌خوار، وحشی یا گوشتخوار از جمله آبزیانی هستند كه در آكواریوم‌های دیواری آكواریوم اصفهان زندگی می‌كنند. این بخش از ۱۳ آكواریوم دیواری به طول چهار متر و ۱۰ آكواریوم كوچك شامل ماهی‌های خاص و گونه‌های نادر تشكیل شده است.

سیلندر آكواریوم یا آكواریوم استوانه‌ای

در فضای تونل، درست بین آكواریوم‌های فلت، سه آكواریوم استوانه‌ای بزرگ با گنجایش ۲,۵۰۰ لیتر به چشم می‌خورند كه محل زندگی خانواده دلقك‌ماهی‌ها، انواع مارماهی‌های مورن و ماهی كوپی باله بلند هستند؛ تماشای این آبزیان در این استوانه‌ها در آكواریوم اصفهان، تجربه‌ای سرشار از هیجان و لذت است.

تاچ آكواریوم یا آكواریوم لمسی

در بخش تاچ آكواریوم اصفهان به تماشای زندگی در اعماق رودخانه آمازون بنشینید

پس از عبور از آكواریوم‌های تخت و استوانه‌ای، ابعاد آكواریم‌های پیش روی شما بزرگ‌تر و ماهی‌ها غول‌پیكر می‌شوند. كوسه، اسكار، مارماهی و انواع دیگر ماهی‌هایی كه جثه بزرگی دارند از آبزیانی هستند كه در بخش تاچ آكواریوم یا آكواریوم لمسی نگه‌داری می‌شوند.

در این بخش شما می‌توانید از طریق شیشه‌های ضخیم به تماشای زندگی در اعماق رودخانه آمازون با فاصله كمی از آبزیان بنشینید. این بخش از آكواریوم اصفهان شامل دو آكواریوم تاچ پول (یكی شامل ماهی كپور ژاپنی و دیگری ستاره‌های دریایی) و یك آكواریوم با كانسپت آمازون برای نگهداری و نمایش ماهی‌های رودخانه‌های آمازون (گربه ماهی دم قرمز (ردتیل)، پاكو، اسكار، بوفالو و سفره ماهی آب شیرین) می‌شود.

آكواریوم اصفهان ، اولین و یكی از بزرگترین آكواریوم های ایران-9ueExhIJYM

شرایط بازدید از آكواریوم اصفهان
برای بازدید از آكواریوم اصفهان می‌توانید همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ به این جاذبه مراجعه كنید. البته ساعات بازدید در فصول مختلف سال، تعطیلات، ماه رمضان و ایام نوروز متفاوت است و بهتر است قبل از مراجعه، از اینستاگرام مجموعه اطلاعات دقیق كسب كنید یا با آن‌ها تماس بگیرید.

هزینه بازدید از آكواریوم اصفهان در سال ۱۴۰۱ برای كودكان زیر پنج سال، رایگان و برای بزرگسالان ۶۱,۵۰۰ تومان است. گردشگران خارجی نیز باید برای بازدید از این جاذبه بی‌نظیر، ۱۴۰,۰۰۰ تومان پرداخت كنند. برای خرید بلیط آكواریوم اصفهان می‌توانید از خدمات گردشگری هتلی استفاده كنید كه در آن اقامت دارید. شما همچنین می‌توانید به‌صورت حضوری در مجموعه بلیط بخرید. البته قرار است به‌زودی در سایت آكواریوم اصفهان یك صفحه برای خرید آنلاین بلیط این مجموعه ایجاد شود.

برای هماهنگی بازدیدهای گروهی اعم از دانش‌آموزی، دانشجویی، بسیج و... باید با روابط عمومی مجموعه آكواریوم اصفهان تماس گرفته شود؛ زیرا در صورت عدم هماهنگی و صدور وقت قبلی مجموعه از پذیرفتن گروه‌ها معذور است.

امكانات رفاهی و تفریحی آكواریوم اصفهان

همان طور كه پیش‌تر گفتیم، در آكواریوم اصفهان علاوه بر بازدید از ماهی‌ها و آبزیان، تفریحات هیجان‌انگیز دیگری نیز در انتظار شما هستند كه در ادامه برخی از آن‌ها را به شما معرفی خواهیم كرد.

لمس آبزیان و غذا دادن به آن‌ها: یكی از امكانات فراهم شده در مجموعه آكواریوم اصفهان این است كه بازدیدكنندگان می‌توانند در بخش آكواریوم‌های سرباز و حوضچه‌های مرجانی با پستانك، شیشه شیر و دست، به ماهی‌ها غذا بدهند و آن‌ها را لمس كنند؛ تجربه‌ای دوست‌داشتنی به‌خصوص برای كودكان كه تبدیل به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی خواهد شد. این كار تحت نظارت مسئولان انجام می‌شود و برای كسب این تجربه، باید در زمان خرید بلیط ورودی، هزینه جداگانه بپردازید.

تماشای غذا دادن به ماهی‌ها: غذا دادن به ماهی‌ها در آكواریوم اصفهان در هنگام ظهر انجام می‌شود. اگر در این زمان به این مجموعه بروید، با صحنه جالبی از حضور غواصان در آكواریوم روبه‌رو خواهید شد كه در حال غذا دادن به آبزیان هستند.

گرفتن عكس یادگاری در استودیو عكس آكواریوم اصفهان: در مجموعه آكواریوم اصفهان، بخشی برای عكاسی تعبیه شده است؛ بخشی كه می‌توانید در آن عكس‌های یادگاری بگیرید و به خانه ببرید. این مركز عكاسی تنها مركز در كشور است كه به شما این امكان را می‌دهد تا با بك‌گراند تونل آكواریوم، اقیانوس و انواع مختلف ماهیان اقیانوسی عكس بگیرید و آن را چاپ كنید. این تصاویر به‌صورت كروماكی هستند و در پنج تا هفت دقیقه چاپ می‌شوند. برای ثبت هر عكس باید هزینه جداگانه پرداخت كنید.

خرید از فروشگاه هدایای آكواریوم اصفهان: در پایان مسیر بازدید از آكواریوم اصفهان، فروشگاهی (گیفت شاپ) وجود دارد كه در آن، انواع محصولاتی چون عروسك‌های گوناگون و متنوع رنگی، پولیشی، ماهیان مختلف تاكسیدرمی، پازل‌های سه‌بعدی، پازل‌های ساده و غیره برای فروش عرضه می‌شوند؛ یادگاری‌ها و سوغاتی‌های جذابی كه می‌توانید برای خود یا عزیزانتان تهیه كنید.

از جالب‌ترین محصولات هدایای آكواریوم اصفهان می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:

  • تخم‌های شگفت‌انگیز كه نحوه رشدونمو یك موجود را در آب نشان می‌دهند. زمانی كه عروسك داخل این تخم‌ها به بزرگ‌ترین اندازه خود رسید، باید آن را از آب خارج كنید تا دوباره به كوچك‌ترین حالت خود برگردد.
  • تخم‌های دایناسور كه پازل دایناسورهای مختلف در آن وجود دارند و با كنار هم قرار دادن قطعات، می‌توانید نمونه كوچك آن دایناسور را بسازید.
  • ماكت‌های آبزیان، حشرات، اماكنی همچون برج میلاد، برج ایفل، تاج محل و غیره
  • مگنت‌ها یا اشیای مختلف آهنربایی از ماهیان و موجودات دریایی مناسب برای سطوح فلزی
  • تی‌شرت‌هایی با تصاویر مختلف از موجودات ساكن در اقیانوس‌ها
  • لیوان‌های سه‌بعدی

امكانات آكواریوم اصفهان

آكواریوم اصفهان ، اولین و یكی از بزرگترین آكواریوم های ایران-6c9ahmLbYQ

از امكانات آكواریوم اصفهان می‌توان به استودیوی عكس آكواریوم اصفهان، كافی‌شاپ (در قسمت ورودی اصلی آكواریوم با طراحی زیبا و دریایی و میز و صندلی‌های بسیار و امكان سرو انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، میان‌وعده و غیره)، فروشگاه هدایا و سرویس بهداشتی اشاره كرد. البته همان طور كه می‌دانید، این آكواریوم در پارك جنگلی ناژوان قرار دارد؛ بنابراین شما به امكاناتی چون پاركینگ با گنجایش ۳,۰۰۰ خودرو، بوفه، تله‌سیژ، كافه، رستوران، نمازخانه و غیره نیز دسترسی خواهید داشت.

دیدنی‌های اطراف آكواریوم اصفهان
پارك جنگلی ناژوان
آدرس: غرب اصفهان
شرایط بازدید از آكواریوم اصفهان
برای بازدید از آكواریوم اصفهان می‌توانید همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ به این جاذبه مراجعه كنید. البته ساعات بازدید در فصول مختلف سال، تعطیلات، ماه رمضان و ایام نوروز متفاوت است و بهتر است قبل از مراجعه، از اینستاگرام مجموعه اطلاعات دقیق كسب كنید یا با آن‌ها تماس بگیرید.آكواریوم اصفهان در پارك جنگلی ناژوان یا منطقه جنگلی ناژوان قرار دارد؛ پاركی كه از معدود باغ‌های اصفهان است كه از برنامه‌های توسعه و گسترش شهری تا اندازه‌ای ایمن مانده است و همچنان مكانی برای تجربه هوای تمیز و عاری از آلودگی به شمار می‌آید. از تفریحات و بخش‌های مختلف این پارك می‌توان به تله‌سیژ، زمین‌های ورزشی، استخر، كمپینگ، زمین‌های بازی كودكان، ایستگاه‌های درشكه‌سواری، اسب‌سواری، قایق‌رانی و محوطه دوچرخه‌سواری اشاره كرد. پارك ناژوان با زمین‌های كشاورزی و باغ‌های دو سویه احاطه شده است.

تجربه قدم زدن در كنار زاینده رود در میان درختان سرسبز پارك جنگلی ناژوان یكی از بهترین تفریحاتی است كه می‌توانید در این منطقه تجربه كنید. البته اگر قصد دارید زیباترین چشم‌انداز این پارك را ببینید، حتما سوار تله‌سیژ شوید. ایستگاه اول تله‌سیژ در ابتدای جاده الفت در مجاورت درب ورودی و ایستگاه دوم جنب باغ پرندگان قرار دارد. طول این تله سیژ ۱,۹۲۰ متر است؛ مسیری كه منظره‌ای شگفت‌انگیز از پارك و زاینده رود را در پیش روی چشمان شما قرار می‌دهد.

باغ خزندگان
فاصله از آكواریوم اصفهان با پای پیاده: ۱۲۰ متر (یك دقیقه)
آدرس: اصفهان، پارك جنگلی ناژوان

آكواریوم اصفهان ، اولین و یكی از بزرگترین آكواریوم های ایران-ZciS8u9DTr

از امكانات آكواریوم اصفهان می‌توان به استودیوی عكس آكواریوم اصفهان، كافی‌شاپ (در قسمت ورودی اصلی آكواریوم با طراحی زیبا و دریایی و میز و صندلی‌های بسیار و امكان سرو انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد، میان‌وعده و غیره)، فروشگاه هدایا و سرویس بهداشتی اشاره كرد. البته همان طور كه می‌دانید، این آكواریوم در پارك جنگلی ناژوان قرار دارد؛ بنابراین شما به امكاناتی چون پاركینگ با گنجایش ۳,۰۰۰ خودرو، بوفه، تله‌سیژ، كافه، رستوران، نمازخانه و غیره نیز دسترسی خواهید داشت.

دیدنی‌های اطراف آكواریوم اصفهان
پارك جنگلی ناژوان
آدرس: غرب اصفهان
شرایط بازدید از آكواریوم اصفهان
برای بازدید از آكواریوم اصفهان می‌توانید همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ به این جاذبه مراجعه كنید. البته ساعات بازدید در فصول مختلف سال، تعطیلات، ماه رمضان و ایام نوروز متفاوت است و بهتر است قبل از مراجعه، از اینستاگرام مجموعه اطلاعات دقیق كسب كنید یا با آن‌ها تماس بگیرید.آكواریوم اصفهان در پارك جنگلی ناژوان یا منطقه جنگلی ناژوان قرار دارد؛ پاركی كه از معدود باغ‌های اصفهان است كه از برنامه‌های توسعه و گسترش شهری تا اندازه‌ای ایمن مانده است و همچنان مكانی برای تجربه هوای تمیز و عاری از آلودگی به شمار می‌آید. از تفریحات و بخش‌های مختلف این پارك می‌توان به تله‌سیژ، زمین‌های ورزشی، استخر، كمپینگ، زمین‌های بازی كودكان، ایستگاه‌های درشكه‌سواری، اسب‌سواری، قایق‌رانی و محوطه دوچرخه‌سواری اشاره كرد. پارك ناژوان با زمین‌های كشاورزی و باغ‌های دو سویه احاطه شده است.

تجربه قدم زدن در كنار زاینده رود در میان درختان سرسبز پارك جنگلی ناژوان یكی از بهترین تفریحاتی است كه می‌توانید در این منطقه تجربه كنید. البته اگر قصد دارید زیباترین چشم‌انداز این پارك را ببینید، حتما سوار تله‌سیژ شوید. ایستگاه اول تله‌سیژ در ابتدای جاده الفت در مجاورت درب ورودی و ایستگاه دوم جنب باغ پرندگان قرار دارد. طول این تله سیژ ۱,۹۲۰ متر است؛ مسیری كه منظره‌ای شگفت‌انگیز از پارك و زاینده رود را در پیش روی چشمان شما قرار می‌دهد.

باغ خزندگان
فاصله از آكواریوم اصفهان با پای پیاده: ۱۲۰ متر (یك دقیقه)
آدرس: اصفهان، پارك جنگلی ناژوانباغ پرندگان اصفهان یكی از مشهورترین جاهای دیدنی اصفهان و مركزی برای شناسایی و بازدید و تحقیق دانش‌پژوهان و محققان است كه در سال ۱۳۷۵ افتتاح شد. این باغ با ۵۵,۰۰۰ متر مربع مساحت، بیش از ۱۳۰ گونه مختلف از انواع مرغ و پرنده را در خود جای داده است؛ برخی از آن‌ها در قفس نگه‌داری می‌شوند و بقیه در این باغ زیبا آزاد هستند. مساحت داخلی زیر توری باغ ۱۷,۰۰۰ متر مربع و مساحت توری ۴۰,۰۰۰ متر مربع است. این توری روی ۱۶ ستون متحرك به ارتفاع حداكثر ۳۲ متر قرار دارد.

باغ پرندگان اصفهان در پارك جنگلی ناژوان، در ساحل زاینده‌رود قرار دارد. چهار بركه كوچك و بزرگ (محل زندگی پرندگان آبچر مانند انواع اردك‌ها، قوها، غازها و…)، صخره باغ در ضلع شرقی (محیط زیستی مناسب جهت پرندگان كوهستانی و بیابانی چون كبك‌ها)، قفس‌های شیشه‌ای، قفس‌های آهنی، فضاهای سبز جنگلی و واحدهای تخصصی باغ پرندگان اصفهان از جمله بخش‌های باغ پرندگان اصفهان هستند.

باغ موزه پروانه‌های اصفهان
فاصله از آكواریوم اصفهان با پای پیاده: ۱۵۰ متر (دو دقیقه)
آدرس: اصفهان، پارك جنگلی ناژوان

آكواریوم اصفهان ، اولین و یكی از بزرگترین آكواریوم های ایران-imekY47319

باغ موزه پروانه‌ها با مساحت دو هزار متر مربع باغی زیبا در پارك جنگلی ناژوان است كه در آن گونه‌های مختلف پروانه‌های تاكسیدرمی شده (حدود ۲,۲۰۰ پروانه اتاله شده در ۴۸ عدد قاب) قابل‌مشاهده هستند. در این باغ موزه، بیش از ۱۰۰ گونه گل و گیاه از جمله درختچه فردوس، سیكاس، لیندا، انواع فیكوس­ ها، انواع بگونیا و .. نیز به چشم می‌خورند. 

پرسش‌های متداول

آكواریوم اصفهان كجاست؟

پارك جنگلی ناژوان در جنوب غرب اصفهان

بهترین زمان بازدید از آكواریوم اصفهان كدام فصل است؟

آكواریوم اصفهان مكانی سرپوشیده است؛ بنابراین در تمام فصول سال می‌توانید از بازدید از آن لذت ببرید؛ اما پیشنهاد می‌كنیم كه در نزدیكی ظهر به این مجموعه بروید تا شاهد غذا دادن به ماهی‌ها باشید.

هزینه بازدید از آكواریوم اصفهان چقدر است؟

در سال ۱۴۰۱ برای كودكان زیر پنج سال، رایگان، برای بزرگسالان ۶۱,۵۰۰ تومان و برای گردشگران خارجی ۱۴۰,۰۰۰ تومان 

آكواریوم اصفهان در چه سالی افتتاح شد؟

۱۳۹۷