ریپورتاژ آگهی
چك لیست وسایل موردنیاز در سفر با اتوبوس

چك لیست وسایل موردنیاز در سفر با اتوبوس

از بدترین اتفاقاتی كه در سفر می تواند پیش آید این است كه وسایلی كه لازم است را جا گذاشته باشید. فرض كنید كه بلیط اتوبوس تهران كرمانشاه را خریداری كرده اید و سوار اتوبوس شده اید.
  • 1401/01/03
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : تهران
تلفن : 66059000-021

از بدترین اتفاقاتی كه در سفر می تواند پیش آید این است كه وسایلی كه لازم است را جا گذاشته باشید. فرض كنید كه بلیط اتوبوس تهران كرمانشاه  را خریداری كرده اید و سوار اتوبوس شده اید. دست در كیف یا جیب خود می برید و متوجه می شوید كه … جای یك وسیله كه بسیار هم به آن احتیاج دارید خالی است. برای اینكه دیگر در این تله نیفتید باید تدبیری بیندیشید. داشتن یك لیست مربوط به وسایل لازم برای سفر یك انتخاب درست و حسابی است. پیش از آن كه موارد لیست را به شما معرفی نماییم بهتر است به دو نكته ی مهم بپردازیم.

تا حد ممكن سبك سفر كنید

پیش از آن كه اقدام به نوشتن لیست خود نمایید بهتر است این نكته را در نظر داشته باشید كه بار هرچه سبك تر سفر راحت تر. وسایل خود را سبك و مسافرتی انتخاب نمایید تا از سفر خود بیشتر لذت ببرید. لازم نیست از هرچیز چند عدد همراه داشته باشید. سعی كنید تعداد كم از وسایل با وزن پایین انتخاب نمایید.

 

چك لیست وسایل موردنیاز در سفر با اتوبوس-Zk14uXuh46

جدا نمودن وسایل ضروری از غیرضروری

از آنجایی كه قرار است چمدان های بزرگ شما در قسمت بار گذاشته شوند و از دسترس شما خارج شوند شما باید لوازم ضروری كه در طول سفر به آن ها احتیاج پیدا می كنید را انتخاب و در یك كیف دم دست خود نگاه دارید. حال رسیدیم به اصل قضیه یعنی فراهم كردن چك لیست برای سفر. در مقاله ی «8 باید و نباید مهم در سفر با اتوبوس » می توانید اطلاعات بسیار مفید و حیاتی را در خصوص سفرهای زمینی با اتوبوس مطالعه نمایید.

چك لیست وسایل موردنیاز سفر

در این بخش به وسایلی كه در زندگی اكثر افراد ضروری هستند می پردازیم كه بر اهمیت نقش آن ها بپردازیم.

 

چك لیست وسایل موردنیاز در سفر با اتوبوس-TzM068Zjkv

كیف پول و مدارك

مداركی مانند بلیط، كارت ملی، شناسنامه و سایر كارت های شناسایی از مهم ترین مدارك در سفر محسوب می شوند. همچنین از اهمیت پول دیگر نیازی به سخن گفتن نیست. سفر آن هم بدون پول اصلا مقدور نیست. بنابراین مواظب كیف و كارت های بانكی خود باشید. در واقع بهتر است برای كاهش خطر دزدیده شدن پول های نقدتان در ازدحام ترمینال ها، از كارت های اعتباری خود استفاده نمایید.

لباس حین سفر

در كنار لوازم و لباس هایی كه برای مقصد انتخاب و آماده می كنید باید توجه داشته باشید كه برای مسیر لباس و كفش های راحت انتخاب نمایید. تمام لوازمی كه احتیاج دارید و برای آسایش شما ضروری هستند را در چمدانی كه قرار است در قسمت بار اتوبوس قرار بگیرد نگذارید. همچنین برای داخل اتوبوس با توجه به سرمایی یا گرمایی بودن خود لباس بردارید چراكه ممكن است مسافران دیگر همگی كولر خود را روشن نمایند. در این صورت به یك لباس یا پتو نازك و گرم احتیاج پیدا می كنید.

وسایل الكترونیك و شارژر

شما می توانید هر وسیله الكترونیكی از قبیل لپ تاپ، تبلت، گوشی، پاوربانك یا شارژر همراه، هندزفری یا هدفون و هر وسیله ضروری یا سرگرمی‌ ای كه لازم دارید را در یك كیف بگذارید و در حین سفر همراه خود داشته باشید. لازم نیست كه خاطر نشان شویم باید مواظب وسایل خود باشید.

چك لیست وسایل موردنیاز در سفر با اتوبوس-Fb1VcsRlF5

غذا، آب و دارو

اگر بیماری خاصی دارید كه نیاز به دارو دارد قطعا باید دارو را در كیف دستی خود نگاه دارید. همچنین آب چه برای دارو چه برای تشنگی (مخصوصا وقتی كودك همراه دارید) بسیار واجب است. از داروهای عمومی كه مسافران می توانند همراه داشته باشند می توان به قرص های ضد تهوع، مسكن، چسب های زخم، پماد برای تسكین درد یا جای نیش حشرات و البته محلول ضدعفونی كننده اشاره نمود. همچنین اگر توقف های اتوبوس كم باشد بهتر است كه در كیف خود یك سری خوراكی و غذا سالم (كه باعث تشنگیتان نشود) داشته باشید.

لوازم شخصی (آرایشی و بهداشتی)

لوازمی از قبیل كیف لوازم آرایشی، دستمال كاغذی تمیز، چشم بند و گوشگیر،دستمال توالت، پدهای بهداشتی بانوان، ضدعفونی كننده دست ها، كیسه اضافی (برای كسانی كه دچار حالت تهوع می شود)

وسایل سرگرمی

برای آن كه در سفر مخصوصا سفرهای طولانی حوصله ی شما سر نرود حتما باید لوازمی برای سرگرمی خود از قبل تدارك ببینید. لب تاپ، كتاب، مجله، هدفون و غیره از این قبیل وسایلند. البته فراموش نكنید كه شارژر وسایل الكترونیكی خود را در كیف بگذارید. از همراهی شما متشكریم.