ریپورتاژ آگهی
۸ باید و نباید مهم در سفر با اتوبوس

۸ باید و نباید مهم در سفر با اتوبوس

در هنگام سفر با اتوبوس باید با هنجارهای آن آشنا باشید. سفر با اتوبوس از سفر با قطار یا هواپیما كاملا متفاوت است. در قطارهای كوپه ای معمولا افراد فضای خصوصی خود را دارند و یا در هواپیما زمان سفر بسیار كوتاه است
  • 1401/01/03
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : تهران
تلفن : 66059000-021

در هنگام سفر با اتوبوس باید با هنجارهای آن آشنا باشید. سفر با اتوبوس از سفر با قطار یا هواپیما كاملا متفاوت است. در قطارهای كوپه ای معمولا افراد فضای خصوصی خود را دارند و یا در هواپیما زمان سفر بسیار كوتاه است به طوری كه آداب زیادی باقی نمی ماند. اما در سفر با اتوبوس اگر كسی مراعات حقوق دیگران را نكنند سفر را به یك كابوس تبدیل می شود. فرض كنید بلیط اتوبوس تبریز تهران را خریداری كرده اید و در صندلی خود نشسته اید. چه آدابی را باید رعایت نمایید؟ با ما همراه باشید.

۸ باید و نباید مهم در سفر با اتوبوس-azuLQCJhkw

بلند صحبت كردن با تلفن در شب!

برخی افراد در سفر خوابشان به هم می ریزد و برای بیكار نماندن ترجیح می دهند با تلفن صحبت كنند. این كار قطعا آرامش سایر مسافران را به هم می ریزد. درست آن است كه پس از یازده شب گوشی‌ خود را سایلنت كرده و تا حد ممكن پاسخ تماس‌های خود را ندهید. درصورتی كه می خواهید اطلاعاتی در خصوص نكات سفر در دوران بارداری كسب نمایید «۱۶ نكته برای مسافرت با اتوبوس در دوران بارداری» مقاله ای خواندنی برای شما است.

قرص خواب هم بدك نیست…

برخی افراد برای آن كه سفر راحتی با اتوبوس داشته باشند و با آرامش بخوابند قرص خواب می خورند. البته استفاده ی سرخود از قرص های این چنینی كار درستی نیست و بهتر است با مشورت دكتر آن ها را مصرف نمایید. این گونه قرص ها را پیش از شروع سفر نخورید بهتر است. چراكه ممكن است به خاطر همین قرص از كل سفر خود جا بمانید. همچینن اگر زمان حركت اتوبوس تغییر و تاخیر داشته باشد ممكن است تا وقتی نوبت سفر شما می رسد دچار سرگیجه و خواب آلودگی شدید شوید.

۸ باید و نباید مهم در سفر با اتوبوس-IQ029WnPCD

خوراكی‌های بودار ممنوع!

اگر جزو آن افرادی هستید كه غذای خانه را ترجیح می ‌دهید باید در انتخاب نوع غذای خود به فكر همسفرهای خود باشید. بنابراین از بردن غذاهای بودار كه بسیار آزاردهنده اند خودداری نمایید. غذاهایی از قبیل كالباس، غذاهای سیردار، تخم مرغ آب ‌پز، ترشی و خیار شور كه بوی زیادی دارند برای تغذیه در اتوبوس مناسب نیستند.

تنقلات پر سر و صدا نخورید!

مخصوصا اگر در شب با اتوبوس سفر می كنید باید به این قضیه توجه زیادی داشته باشید. درواقع بهتر است در سفر شبانه با اتوبوس خوراكی ‌هایی مثل چیپس، پفك و یا تخمه كه بسیار پر سر و صدا هستند را نخورید. حتی اگر هم عاشق این تنقلات هستید بهتر است قبل از ساعت ۱۱ شب خوردن آن ها را تمام كنید تا باعث آزار بقیه نشوید.

اتوبوس كه جای كفش درآوردن نیست!

هیچ كس دوست ندارد در سفرهای طولانی اتوبوسی مخصوصا در تابستان چندین ساعت پاهایش در كفش گیر بیفتد. ولی فرض كنید اگر حتی چند نفر تصمیم بگیرند كفش هایشان را دربیاورند چه بویی در اتوبوس راه می افتد. رسما اتوبوس پر می‌شود از بوی بد پا كه همه را كلافه خواهد كرد.

امنیت بار را جدی بگیرید

اینكه از راننده یا كمك راننده انتظار داشته باشید كه تمام ساك ها و چمدان های مسافران را بشناسد زیاده روی است. از آن جایی كه برخی مسافران در مقصد پیاده نمی‌شوند احتمال اینكه چمدان‌ مسافران اشتباه شود بالا است. برای جلوگیری از این دردسر باید از كمك راننده بخواهید روی ساك و چمدان‌ شما پلاك برای شناسایی بزند. صرفا پلاك كافی نیست و باید شماره ی آن را تا پیاده شدن و تحویل گرفتن بار همراه خود داشته باشید.

حتما مواظب وسایل گران خود باشید

درصورتی كه وسایل قیمتی مثل دوربین عكاسی، لپتاپ و وسایلی از این قبیل همراه خود دارید حتما آن ‌ها را با خود داخل اتوبوس ببرید تا خیال ‌تان هم آسوده باشد.

سرگرمی برای سفر فراموش نشود

غیر از زمان هایی كه از منظره های بیرون لذت می برید و یا خواب هستید برای سایر اوقات بیكاری خود سرگرمی هایی را تدارك ببینید. مخصوصا اگر سفری طولانی در پیش دارید بهتر است این موضوع را جدی بگیرید تا از بیكاری كلافه نشوید.

۸ باید و نباید مهم در سفر با اتوبوس-5SyddO0Mfk

كتاب های محبوبتان را همراه داشته باشید

اگر اهل مطالعه هستید، سفر با اتوبوس مخصوصا سفرهای طولانی فرصت مناسبی برای مطالعه در طول روز است. البته فقط در صورتی كه از مطالعه در وسیله نقلیه دچار سرگیجه یا حالت تهوع نمی شوید كتاب همراه خود ببرید.

موسیقی گوش دهید

موسیقی از جذاب ترین تفریحات برای كوتاه شدن سفرهای طولانی است. پیش از سفر می توانید لیستی كامل از موسیقی‌ های مورد علاقه‌ خود را آماده نمایید. همچنین می توانید فایل‌های آموزشی یا كتاب های صوتی در مسیر گوش دهید. البته فراموش نكنید كه شارژر همراه خود داشته باشید. از همراهی شما با این مقاله ممنونیم…