ریپورتاژ آگهی
تالاب سولقان ( سولگان )

تالاب سولقان ( سولگان )

تالاب سولگان در نزدیكی گندمان در استان چهار محال و بختیاری قرار دارد. این تالاب بیش از هشت كیلومتر مربع مساحت دارد كه عمق آب آن در
  • 1400/11/10
  • استان : چهارمحال و بختياري
  • شهر : اردل
  • دسته : تالاب و دریاچه های ایران
آدرس : چهارمحال و بختیاری- 70 كیلومتری شهركرد
تلفن : 66059000-021

تالاب سولگان در نزدیكی گندمان در استان چهار محال و بختیاری قرار دارد. این تالاب بیش از هشت كیلومتر مربع مساحت دارد كه عمق آب آن در گذشته متجاوز از یك متر بود. و به همین دلیل محل مناسبی برای زندگی مرغان آبی بود و انواع مختلف پرندگان مهاجر را به خود جلب می‌كرده ولی به علت عدم توجه كافی و بهره‌برداری های نامعقول و غیراصولی از آب و زمین های حاشیۀ این تالاب، تعداد پرندگان مهاجر رو به كاهش گذاشته و فضای زیبای آن تخریب شده است. از انواع پرندگانی كه در این تالاب مورد شناسایی قرار گرفته‌اند می‌توان به چنگر، یوزگنبی، قورقور و قزل غاز اشاره كرد.

تالاب سولقان در موقعیت جغرافیاییE315837 و N504711 در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.این تالاب زیبا و با شكوه در ۷۰ كیلومتری شهركرد در مسیر شهركرد به ایذه قرار گرفته و دارای اكوسیستمهای زیبایی است. حضور عشایر ومهاجرت و زیست پرندگان مهاجر و رویش گلهای رنگارنگ در برخی فصول سال زیبایی این مكان را چند برابر كرده. تالاب از دو بخش شرقی و غربی تشكیل شده كه تالاب غربی به ولگان نیز شناخته می شود.

تالاب سولقان (سولگان) با مساحتی حدود ۱۱۵ هكتار به دلیل قرار گرفتن در ضلع جنوبی جاده چهارمحال بختیاری به خوزستان به لحاظ گردشگری وزیست محیطی از اهمیت ویژه ای برخورداراست.تالاب سولقان در زمان پر آبی یكی از مناطق ارزشمد زادآوری پرندگان آبزی به خصوص اردك ها بوده است.

 

تالاب سولقان ( سولگان )-QPPTlaFcOH

تالاب سولقان ( سولگان )-dzPabcVdGP

تالاب سولقان ( سولگان )-BQvnoUyv39

تالاب سولقان ( سولگان )-C9kCs0IcAY

تالاب سولقان ( سولگان )-4xinNU9pJt