ریپورتاژ آگهی
آبشار كبودوال ،تنها آبشار خزه ای در ایران

آبشار كبودوال ،تنها آبشار خزه ای در ایران

آبشار كبودوال ،تنها آبشار خزه ای در ایران می باشد كه در ۵ كیلومتری جنوب شهرستان علی‌آباد كتول و در عمق دره‌ای از جنگل‌های انبوه قرار دارد. آب این آبشار كه از چشمه‌های جنوبی ارتفاعات تشكیل شده است، زلال و شفاف و قابل آشامیدن می‌باشد
  • 1401/01/02
  • استان : گلستان
  • شهر : علی آباد كتول
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : ۵ كیلومتری جنوب شرقی شهر علی‌آباد كتول
تلفن : 66059000-021

آبشار كبودوال ،تنها آبشار خزه ای در ایران  می باشد كه در ۵ كیلومتری جنوب شهرستان علی‌آباد كتول و در عمق دره‌ای از جنگل‌های انبوه قرار دارد. آب این آبشار كه از چشمه‌های جنوبی ارتفاعات تشكیل شده است، زلال و شفاف و قابل آشامیدن می‌باشد. این آبشار یكی از مهم‌ترین تفرجگاه‌های استان گلستان محسوب می‌شود و از تنوع گونه‌های گیاهی و چشمه‌های فراوان برخوردار است. این آبشار در فصول بهار و تابستان محل تفریح انبوه زیادی از مردم منطقه و گردشگران و طبیعت‌دوستان می‌باشد.آبشارهای كوچك و بزرگ زیادی در امتداد رودخانه‌ی كبودوال خودنمایی می ‌كنند كه در زیر هر آبشار حوضچه های جالبی بوجود آمده كه برخی جوانان منطقه از آن برای شنا و آبتنی استفاده می­‌كنند. آبشار كبودوال به عنوان مهم‌ترین جاذبه‌ی گردشگری بشمار میرود، آب آن زلال و شفاف بوده، زمزمه حركت آب در فضای آرام و سكوت جنگل، بهترین وسیله‌ی تسكین و آرامش انسان است.

پارك طبیعی كبودوال با تنوع و تراكم پوشش گیاهی یكی از زیستگاه­‌های گیاهی با ارزش است .این پارك با تنوع و تراكم پوشش گیاهی یكی از زیستگاه های گیاهی با ارزش محسوب می شود. این تفرجگاه با داشتن منظره‌ی بسیار بدیعی و امكاناتی برای جلب گردشگر از نقاط مهم تفریحی استان گلستان محسوب می­‌شود.

كبودوال در فصل های مختلف

این منطقه از معتدل ترین مناطق ایران به شمار می رود و در همه ی فصول سال زیبایی های خاص خود را دارد اما در بهار و تابستان به دلیل طبیعت سرسبز و آب و هوای گردشگران بیشتری را به سمت خود جذب می كند.در فصل بهار و تابستان این آبشار دارای سرسبزی منحصر به فردی در اطراف ابشار می باشد و هر بیننده ای را به سمت خود جذب می كند.

 

آبشار كبودوال ،تنها آبشار خزه ای در ایران-u9RqmAQ4Dv
با فرا رسیدن فصل پاییز كه به عنوان پادشاه فصل های معروف است این منطقه گردشگری هم به وضوح توانسته این پادشاهی با جنگلی رنگارنگ و زیبا را به رخ گردشگران این منطقه بكشد. گرچه هوا كمی سرد است اما با پوشیدن لباس های مناسب می توانید از سفرتان لذت ببرید. خوبی كشور عزیزمان به داشتن ۴ فصل طبیعت می باشد. چرا كه ما می توانیم تمامی از فصول را در مناطق گردشگری خود مشاهده نماییم و لذت ببریم.

آبشار كبودوال ،تنها آبشار خزه ای در ایران-wiHNU3BoU5

فصل آخر زمستان است و با برف و یخ بندان همراه میباشد. اما این چیزی از زیبایی های آبشار كبودوال كم نمیكند و طبیعت انبوه آن را با لباس سپید زمستانی میتوانید مشاهده كنید. این فصل از سال برای كسانی كه عاشق طبیعت گردی هستند مناسب است اما فراموش نكنید كه حتما وسایل امنیتی نظیر كفش ها و لباس های و همینطور خوراكی هایی كه باعث ایراد گرما بشوند را فراموش نكنید.

 

آبشار كبودوال ،تنها آبشار خزه ای در ایران-69qW8Cy4jX

وسایل لازم برای سفر به كبودوال

برای سفر به دل جنگل های انبوه گلستان و تماشای آبشار خزه ایران یادتان نرود كه كفش مناسب پیاده روی بپوشید. همچنین به دلیل آب و هوای این استان كه اكثر اوقات ابری و بارانی است حتما یك الی دو دست لباس اضافه همراه خود داشته باشید. علاوه بر لباس دوربین عكاسی هم یكی دیگر از ملزومات این سفر است البته لازم به ذكر است كه بیشتر وقت خود برای لذت بردن از این طبیعت بكر صرف كنید اما گرفتن چند عكس به عنوان یادگاری از این سفر لازم است. خوراكی های سبك هم فراموش نشود زیاد در مسیر پیاده روی انرژی نسبتا زیادی از شما گرفته می شود كه لازم است كمی تنقلات همراه خود داشته باشید. البته این ها همه پیشنهادات الی گشت می باشد و هیچ اجباری نیست.

امكانات رفاهی كبودوال

از جمله امكانات رفاهی در منطقه آبشار كبود وال می توان به این موارد زیر اشاره كرد:
سرویس های بهداشتی همراه با نگهبانی
سنگ فرش بودن مسیر دسترسی به آبشار و امكان پیاده روی راحت
نمازخانه
وجود آلاچیق و سكوی استراحت به همراه تاسیسات مكانیكی و برقی محوطه و محوطه سازی
پاركینگ مناسب در ابتدای مسیر جنگلی كه می توان اتومبیل را در آنجا پارك كرده و با خیالی آسوده پا به دل جنگل بگذارید.

نحوه دسترسی

استان گلستان،۵ كیلومتری جنوب شرقی شهر علی‌آباد كتول قرار دارد. از پارك جنگلی تا محل آبشار اصلی كبودوال حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی زمان می‌برد كه مسیری بسیار زیبا است.

 

 

آبشار كبودوال ،تنها آبشار خزه ای در ایران-lXPVDgEwce

آبشار كبودوال ،تنها آبشار خزه ای در ایران-hN9W9ABvkw

آبشار كبودوال ،تنها آبشار خزه ای در ایران-UWuuA9YzuH

آبشار كبودوال ،تنها آبشار خزه ای در ایران-dQIYBOdlgU

آبشار كبودوال ،تنها آبشار خزه ای در ایران-hHLheh5I0s

آبشار كبودوال ،تنها آبشار خزه ای در ایران-02gW4nEiSc

پرسش‌های متداول

آبشار كبودوال كجاست؟

آبشار كبودوال در دامنه كوه هارون و در اعماق دره‌ای جنگلی در هشت كیلومتری جنوب شرقی مركز شهر علی آباد كتول واقع شده است و حدود ۴۸ كیلومتر با گرگان فاصله دارد.

بهترین زمان سفر به آبشار كبودوال كدام فصل است؟

بهترین فصل سفر به آبشار كبودوال از نظر بیشتر گردشگران به‌دلیل آب و هوای مناسب و طبیعت سرسبز اطراف آبشار، فصل بهار و تابستان است؛ البته برخی افراد نیز فصل پاییز و زمستان را برای دیدن چشم‌اندازهای تماشایی انتخاب می‌كنند.

در سفر به آبشار كبودوال، كجا اقامت كنیم؟

كمپینگ در طبیعت، اقامتگاه‌های بومگردی مناطق و روستاهای اطراف و هتل‌های شهر گرگان در فاصله ۵۰ كیلومتری از گزینه‌های اقامت در سفر به آبشار كبودوال هستند.

محبوب‌ترین فعالیت‌های گردشگری در آبشار كبودوال چه هستند؟

كمپینگ، عكاسی، پیك نیك، پیاده روی، آبتنی و شنا و طبیعت گردی از محبوب‌ترین فعالیت‌های گردشگری در آبشار كبودوال هستند.