ریپورتاژ آگهی
رولت گوشت بوقلمون با سبزیجات

رولت گوشت بوقلمون با سبزیجات

رولت گوشت بوقلمون با سبزیجات یك غذای مناسب برای مهمانی ها و دورهمی ها می باشد كه علاوه بر طعم لذیذ ، ظاهری جذاب هم دارد . برای درست كردن این رولت از سینه بوقلمون استفاده می كنند
  • 1401/01/02
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : غذاهای محلی ایران

رولت گوشت بوقلمون با سبزیجات یك غذای مناسب برای مهمانی ها و دورهمی ها می باشد كه علاوه بر طعم لذیذ ، ظاهری جذاب هم دارد . برای درست كردن این رولت از سینه بوقلمون استفاده می كنند و برای داخل آن هم بسته به ذائقه از انواع سبزیجات و طعم دهنده ها استفاده می شود .با ماهمراه باشید تا با طرز تهیه این رولت آشنا شوید .

رولت گوشت بوقلمون با سبزیجات-5qBdwwPXQT

مواد لازم برای ۸ نفر

كره: ۴ قاشق غذاخوری
پیاز خرد شده: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
هویج: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
كرفس: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
برگ آویشن یا پودر آویشن خشك: ۱ قاشق غذاخوری
آب مرغ: نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
سینه بوقلمون : ۱/۳ كیلوگرم
سس خردل: ۲ قاشق غذاخوری
كره آب شده: ۱ قاشق غذاخوری
نمك و فلفل سیاه: به مقدار لازم
سوسیس: ۴۵۰ گرم
سیر: ۲ حبه

رولت گوشت بوقلمون با سبزیجات-m3QEKHk7QZ

طرز تهیه

سبزیجات رولت گوشت بوقلمون را آماده كنید.در اولین مرحله از طرز تهیه رولت گوشت بوقلمون با سبزیجات باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن كنید تا گرم شود. سپس یك ماهیتابه نسبتاً بزرگ را با حرارت متوسط روی گاز قرار دهید. ۴ قاشق غذاخوری كره به آن اضافه كنید تا كاملاً ذوب شود. پیاز، هویج و كرفس را به صورت نگینی خرد كنید و به كره اضافه كنید. برای ۸ تا ۱۰ دقیقه سبزیجات را تفت دهید تا كمی نرم شوند. سپس سوسیس را به صورت ریز خرد كنید و به سبزیجات اضافه كنید. مواد را خوب تفت دهید و برای ۱۰ دقیقه اجازه دهید سوسیس‌ها كاملاً پخته شوند.

حالا باید آویشن و سیر رنده را به مواد اضافه كنید. آب مرغ را هم به مواد اضافه كنید و كمی تفت دهید. سپس در حالی كه مواد هنوز نرم هستند شعله گاز را خاموش كنید و بگذارید تا مواد رولت بوقلمون خوشمزه شما كمی خنك شود.

در مرحله بعدی سینه بوقلمون را آماده كنید. سینه بوقلمون را طوری روی یك تخته پهن كنید كه پوست بوقلمون در قسمت پایین و زیر آن قرار بگیرد. حال یك كیسه پلاستیكی روی سینه بوقلمون قرار دهید و با بیفتك‌كوب شروع به ضربه زدن روی آن كنید. به آرامی روی همه بخش‌های بوقلمون ضربه بزنید تا ضخامت آن كمتر و پهنای آن زیاد شود. بعد از اتمام كار كیسه فریزر را از روی گوشت بوقلمون بردارید و به وسیله برس سطح بوقلمون را به سس خردل آغشته كنید.

سپس سبزیجات و موادی را كه برای داخل رولت آماده كرده‌اید، بردارید و به مقدار مساوی روی همه بخش‌های سینه بوقلمون پخش كنید. ضخامت مواد داخل رولت باید در همه بخش‌ها حدود ۶ میلی‌متر شود. سعی كنید مواد را به صورت یكنواخت پخش كنید تا همه بخش‌های رولت به یك میزان مزه دار شود. بعد از تمام شدن این كار باید سینه بوقلمون را از یك سمت به آرامی رول كنید. این كار را به آرامی و با دقت انجام دهید. در انتها رولت بوقلمون را به وسیله نخ در فواصل ۲ سانتی‌متری محكم ببندید تا حالت خود را حفظ كنید و یك سمت نخ را نیز در طول رولت بكشید تا كاملاً محكم شود.

سپس باید آن را روی یك طوری سیمی قرار دهید. سپس طوری را روی سینی فر كه سطح آن را با كاغذ روغنی پوشانده‌اید بگذارید. با یك برس روی بوقلمون را به كره آب شده آغشته كنید و مقداری نمك و فلفل روی آن بپاشید. این كار را برای دور تا دور بوقلمون انجام دهید. حال رولت بوقلمون مجلسی را برای ۴۵ تا ۶۰ دقیقه داخل فر قرار دهید. سپس برای حدود ۱۵ دقیقه نیز روی فر را روشن كنید تا سطح رولت طلایی شود. بعد از این زمان رولت بوقلمون را از فر خارج كنید و اجازه دهید برای ۱۵ دقیقه به همان حالت بماند. سپس نخ دور رولت را به آرامی بردارید و یا یك چاقوی تیز آن را برش دهید و سرو كنید.

نكات طرز تهیه رولت گوشت بوقلمون با سبزیجات

شما می‌توانید برای مواد میانی این رولت از تركیب انواع سبزیجاتی مثل ترخون، جعفری، گشنیز و حتی اسفناج و پنیر پیتزا استفاده كنید.

برای حفظ رطوبت این رولت می‌توانید آن را داخل یك ظرف قرار دهید و روی ظرف را با فویل بپوشانید و بعد از ۳۰ دقیقه آن را بردارید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه دیگر رولت بدون فویل پخته شود.

شما می‌توانید این رولت گوشت را با هر نوع سسی میل كنید، اما بهترین سس برای رولت بوقلمون سس قرمز است.

طعم رولت بوقلمون در كنار پوره سیب زمینی بسیار جذاب و خوشمزه می‌شود و پیشنهاد می‌شود آن را امتحان كنید.

 

رولت گوشت بوقلمون با سبزیجات-uHl7dOKvt3

واقعیت هایی در رابطه با گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون تیره معمولاً حاوی ویتامین و مواد معدنی بیشتری نسبت به بوقلمون سفید است، اما چربی و كالری بیشتری دارد. بوقلمون زمانی كه دمای داخلی آن به ۱۶۵ درجه فارنهایت برسد، پخته می شود.بوقلمون های علفزارها به طور معمول دارای محتوای امگا ۳ بالاتری نسبت به بوقلمون پرورش یافته در دامداری های صنعتی هستند. كندن پوست بوقلمون نیز مقدار زیادی از محتویات چربی را حذف می كند.

مواد مغذی و ارزش تغذیه ای بوقلمون

۸۵ گرم سینه بوقلمون كباب شده شامل این موارد است:
-۱۳۵ كالری
-۳.۲۶ گرم چربی
-۰ گرم كربوهیدرات
-۲۴.۷۰ گرم پروتئین
در مقایسه، همان مقدار گوشت بوقلمون تیره كباب شده نیز شامل موارد زیر است:
-۱۷۳ كالری
-۵.۱۳ گرم چربی
-۰ گرم كربوهیدرات
-۲۳.۵۵ گرم پروتئین
بوقلمون نیز شامل ویتامین ها و مواد معدنی زیر است:
-ویتامین های B – 6
-ویتامین B – 12
-نیاسین
-كلوئین
-سلنیوم
-روی
-ریبوفلاوین
-پنتونیك
ویتامین گوشت بوقلمون

خواص و فواید گوشت بوقلمون

مناسب برای بدن سازی:
بسیاری از متخصصان تناسب اندام، بوقلمون را برای بدن سازی، به خصوص برگر بوقلمون، توصیه می كنند. آن ها غنی از پروتئین و شامل مقدار كمی كربوهیدرات و چربی هستند.
یك برگر متوسط، در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ كالری و ۳۰ گرم پروتئین دارد كه به ساخت و حفظ ماهیچه ضعیف كمك می كند. این كار به برآورده كردن نیاز روزانه كالری و پروتیین برای یك بدنساز كمك می كند.
به خاطر مواد مغذی اضافی یافت شده در بوقلمون، مانند ویتامین ها و مواد معدنی، بدن سازها می توانند بعد از ورزش به درستی ریكاوری شوند. جذب خوب مواد مغذی به كاهش خطر آسیب كمك می كند.
 گوشت بوقلمون برای كمك به دیابتی ها:
برخی متخصصان بهداشتی به بیماران دیابتی بوقلمون را توصیه می كنند، زیرا به كنترل سطوح قند خون كمك می كند.
 گوشت بوقلمون برای بهبود عملكرد روده:
بوقلمون یكی از سالم ترین غذاها است، با این حال می تواند برای افراد مبتلا به نقرس زیان آور باشد و آنطور كه در بخش سلامت نمناك می خوانید بوقلمون حاوی مقادیر بالایی از پورینس است كه می تواند حملات نقرس را تحریك كند.
برخی از افراد مبتلا به نقرس قادر به خوردن بوقلمون هستند، اما نمی توانند غذاهای مشتق شده از پورین را تحمل كنند.
 گوشت بوقلمون برای كاهش كلسترول بالا:
مقدار كلسترول در بوقلمون به تیرگی گوشت بستگی دارد. سینه بوقلمون كه گوشت سفید دراد، سطح پایینی از كلسترول را در مقایسه با گوشت تیره دارد. بنابراین بهتر است كه از گوشت بوقلمون تیره برای كلسترول بالا اجتناب كنید. شما می توانید سطح چربی را با حذف پوست از گوشت بوقلمون كاهش دهید.
 گوشت بوقلمون برای كمك به كاهش بی خوابی:
تریپتوفان كه در گوشت بوقلمون نیز یافت می شود، توسط مغز برای تولید سروتونین استفاده می شود. سروتونین یك انتقال دهنده عصبی است كه بدن را آرام و تقویت می كند و منجر به حس خوب می شود، كه برای كسانی كه از بی خوابی رنج می برند، مفید است.
سلنیوم یك ماده مغذی دیگر است كه در بوقلمون یافت می شود و باعث افزایش و بهبود خواب و افزایش ایمنی بدن می شود. بسیاری از مردم بوقلمون را برای بی خوابی می خورند؛ زیرا حاوی ویتامین B3 و B6 است كه در كنترل شرایط مفید هستند.
كمك به سندروم روده تحریك پذیر یا IBS:
بوقلمون گوشت سفید برای ibs ایمن است. با این حال توصیه می شود كه پوستش را قبل از پخت بكنید. همچنین از بوقلمون ارگانیك استفاده كنید ،زیرا به احتمال زیاد منجر به مشكلات هاضمه نمی شود.
 گوشت بوقلمون مفید برای دوران بارداری:
خوردن بوقلمون در دوران بارداری بی خطر است. با این حال زنان باردار باید از خوردن گوشت بدون چربی اجتناب كنند، زیرا ممكن است كه منجر به نوعی مسمومیت غذایی شوند.
از خوردن گوشت هایی كه به درستی نگهداری نمی شوند و یا تاریخ انقضا آن هاگذشته است، پرهیز كنید.
 گوشت بوقلمون برای كمك به ناراحتی معده:
برخی افراد ممكن است بعد از خوردن بوقلمون دچار مشكل معده ای شوند. این ممكن است به دلیل حساسیت گوشت و یا عدم تحمل گوشت باشد. مسمومیت غذایی نیز می تواند علت ناراحتی معده باشد.
در صورتی كه علائم در هر بار كه شما بوقلمون میخورید بوجود می آید، ممكن است نسبت به بوقلمون حساسیت داشته باشید. ناراحتی ها و گرفتگی عضلات شكمی ممكن است به خاطر مسمومیت غذایی باشد. بهتر است به نصیحت پزشكتان گوش كنید.
 گوشت بوقلمون برای كمك به كاهش وزن:
اغلب توصیه می شود كه بوقلمون را برای كاهش وزن بخورید، زیرا غنی از پروتئین است. پروتئین شما را پر می كند و هم چنین هضم غذا را كاهش می دهد و در نتیجه باعث می شود كه احساس سیری را بعد از غذا داشته باشید.
به این معنی است كه شما در طول وعده غذایی بعدی خود كم تر پرخوری خواهید كرد. اگر می خواهید بوقلمون را در رژیم كاهش وزن خود بگنجانید، بوقلمون سفید كم چرب را انتخاب كنید، كه كالری كمی دارد. سینه بوقلمون هم گزینه خوبی است. اندازه هر وعده بسیار مهم است.
 گوشت بوقلمون منبع غنی از پروتئین:
گوشت بوقلمون منبع غنی پروتئین است. پروتئین ساختمان بدن انسان (جذب پروتیین) است. هر یك از قسمت های بدن شامل پروتئین است. پروتئین برای رشد مو، پوست، رشد ماهیچه، استخوان های سالم، و رباط ها، سلامتی ناخن و غیره بسیار ضروری است. مصرف گوشت بوقلمون می تواند به برآورده كردن شكاف پروتیین كمك كند.

 گوشت بوقلمون برای جلوگیری از سرطان:
سلنیوم نوعی آنتی اكسیدان است كه به جلوگیری از سرطان كمك می كند. مطالعات بیان می كنند كه مكمل های سلنیوم می تواند به كاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی كمك كند.
سلنیوم دارای قدرت حفاظت از بدن انسان از آلاینده همانند نقره، جیوه، كادمیم و سایر عناصر مضر است. آنتی اكسیدان های موجود در گوشت بوقلمون به جلوگیری از آسیب رساندن به سلول های بنیادی رادیكال كمك می كنند و شما را جوان نگه می دارد.
گوشت بوقلمون منبع خوب ویتامین B:
گوشت بوقلمون منبع خوبی از ویتامین های B است، مانند ویتامین B3 و B6. ویتامین B3 به كاهش كلسترول كمك می كند و برای پوست سالم و عملكرد مغز ضروری است.
ویتامین B6 به حفظ حجم رشد ماهیچه ها كمك می كند، به تولید آنتی بادی، سلول های قرمز خون كمك می كند و برای رشد بسیار مهم است. یك وعده از گوشت بوقلمون، تقریباً ۳۶ % از ویتامین B3 و ۲۷ درصد از ویتامین B6 را برآورده می كند.
گوشت بوقلمون برای كمك به تقویت استخوان ها:
گوشت بوقلمون حاوی كلسیم، منیزیم، پروتیین و ویتامین D است كه به تقویت استخوان ها كمك می كند و از پوكی استخوان جلوگیری می كند.
منیزیم موجود در گوشت بوقلمون به جذب كلسیم از غذاهای غنی از كلسیم كمك می كند. چنانچه بارها در بخش سلامت نمناك گفته شد منیزیم به آرام كردن اعصاب و اضطراب , به هضم كمك می كند, از یبوست جلوگیری می كند, گرفتگی ماهیچه را كم می كند, سطوح مواد معدنی سدیم, كلسیم و پتاسیم را تنظیم می كند.
گوشت بوقلمون برای كمك به تقویت سیستم ایمنی:
گوشت بوقلمون حاوی یك اسید آمینه مهم به نام تریپتوفان است. تریپتوفان به تولید سروتونین در تقویت سیستم ایمنی كمك می كند. برای تقویت سیستم ایمنی خود باید گوشت بوقلمون را مصرف كنید.
 گوشت بوقلمون غنی از آهن:
بوقلمون دارای مقدار زیادی آهن است. آهن برای تولید خون و انرژی بسیار ضروری است. كمبود آهن در بدن می تواند باعث خستگی, ریزش مو, سردرد, پوست خشك, ناخن های ترد و ترد باشد.
گوشت بوقلمون برای كمك به افزایش متابولیسم بدن:
ویتامین B، به افزایش متابولیسم بدن كمك می كند و به كاهش وزن كمك می كند. میزان متابولیسم پایین منجر به افزایش وزن, كلسترول و تری گلیسرید, خطر ابتلا به بیماری های قلبی و فشار خون بالا می شود. برای افزایش متابولیسم بدن و كاهش وزن باید گوشت بوقلمون را مصرف كنید.
گوشت بوقلمون مهم برای رشد و ترمیم بافت ها:
گوشت بوقلمون نقش مهمی در رشد بافت و ترمیم بافت های آسیب دیده دارد. پروتئین برای رشد بافت بسیار مهم است. هر و سایش هر روز به خاطر كار و حركات فیزیكی در بافت های بدن شما رخ می دهد. برای درمان این سایش و پارگی باید مقدار پروتئین مورد نیاز بدن را دریافت كنید.
به خصوص, ورزش كاران و اندام پروران این مشكل را تجربه می كنند. به آن ها توصیه می شود كه گوشت بوقلمون را برای تعمیر بافت های آسیب دیده خود ببرند.

توصیه هایی برای خوردن بوقلمون

هیچ محدودیتی برای خوردن بوقلمون وجود ندارد و می تواند در وعده های غذایی و یا میان وعده ها مصرف شود.
با این حال، برخی محدودیت ها در مورد میزان خوردنش وجود دارد، زیرا پرخوری اش می تواند منجر به حالت تهوع، استفراغ و درد معده شود. خوردن بیش از حد بوقلمون می تواند باعث می شود كه شما احساس خواب آلودگی كنید. توصیه می شود هنگام خوردن بوقلمون از قاعده ۳ اونس استفاده كنید.
سه اونس بوقلمون با دو تكه، یك تكه سینه لخم، نصفه پا و یا یك سوم ران برابر است. هنگام خرید بوقلمون، به دنبال گوشتی بگردید كه تازه و بدون لكه است. هر پرنده ای را كه بی رنگ، پاره و یا كوفته بود، نخرید. از گوشتی كه بوی خاصی دارد دوری كنید.
اگر می خواهید بوقلمون بسته بندی شده را بخرید، مطمئن شوید كه بسته پاره و یا سوراخ نشده است. بوقلمون یخ زده باید برای سوختگی های یخ زدگی كه به شكل لكه های قهوه ای یا خاكستری روی پوست ظاهر می شوند، چك شود.
هم چنین مهم است كه از خرید بوقلمونی كه با چربی تزریق شده اند، اجتناب كنید.