ریپورتاژ آگهی
راهنمای سفر به اصفهان با اتوبوس

راهنمای سفر به اصفهان با اتوبوس

اصفهان، شهر زیبای ایرانی است كه سالانه میزبان میلیون ها مسافر مختلف از داخل و خارج از كشور است كه برای بازدید از معماری ایرانی اسلامی و جاذبه های فرهنگی و تاریخی اصفهان، به این شهر سفر می كنند.
  • 1401/01/01
  • استان : اصفهان
  • شهر : اصفهان
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : راهنمای سفر به اصفهان با اتوبوس
تلفن : 66059000-021

اصفهان، شهر زیبای ایرانی است كه سالانه میزبان میلیون ها مسافر مختلف از داخل و خارج از كشور است كه برای بازدید از معماری ایرانی اسلامی و جاذبه های فرهنگی و تاریخی اصفهان، به این شهر سفر می كنند. راه های سفر و رسیدن به این شهر زیبا بسیار است اما قرار است در این مطلب علاوه بر معرفی و آشنایی كلی با اصفهان، راه های سفر با اتوبوس به اصفهان و مخصوص بلیط اتوبوس تهران اصفهان را با هم مرور كنیم.

راهنمای سفر به اصفهان با اتوبوس-lMICPMVFZx

معرفی اصفهان

اصفهان دارای تاریخچه ای غنی و پر شكوه است. این شهر كه در گذشته بسیار خوش آوزه و پر نام و نشان بوده است، سالها به عنوان پایتخت كومت های مختلف ایران انتخاب شده است. شاهكار های معماری این شهر از میدان نقش جهان تا كاخ چهلستون، جزو آثار بی نظیر در معماری دنیا محسوب می شود. امروز نیز اصفهان به عنوان سومین شهر پر جمعیت و بزرگ ایران محسوب می شود. در شهر اصفهان بناهای تاریخی، جاذبه های طبیعی و گردشگری و صنایع دستی همگی دست در دست هم داده اند تا اصفهان امروز به عنوان یكی از توریستی ترین شهرهای ایران محسوب شود.

كی به اصفهان سفر كنیم؟

با توجه به موقعیت قرار گیری شهر اصفهان، این شهر در منطقه آب و هوایی خشك و گرم قرار می گیرد و زاینده رود خنك كننده این شهر است. اصفهان تابستان های گرم و خشك دارد و زمستان های آن هم سرد و خشك است. بهترین زمان برای سفر به اصفهان اوایل بهار یا اواسط پاییز است كه هوا اندكی خنك تر می شود. اما بهترین زمان برای سفر ارزان به اصفهان دقیقا زمانی است كه سفرها رو به كاهش می رود. با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در تابستان و افزایش تعداد مسافرت ها در این فصل بهتر است تابستان گرم اصفهان را فراموش كنید. بهترین زمان برای سفر ارزان به اصفهان، فصل زمستان است.

سفر به اصفهان با اتوبوس

اتوبوس وسیله نقلیه ای همیشه در دسترس و ارزان است كه در هر شهر و دیاری پیدا می شود. اگر به دنبال یك سفر ارزان به اصفهان هستید، اتوبوس می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. اگر فاكتور قیمت خیلی برای شما اهمیت ندارد، بهتر است بلیط اتوبوس vip اصفهان را خریداری كنید. این اتوبوس ها با تعداد صندلی كمتر اما راحتتر و بزرگتر از اتوبوس های معمولی، باعث تجربه یك سفر راحت برای شما می شوند. برای داشتن یك سفر ایده آل و انتخاب بهترین صندلی، بهتر است مقاله بهترین و بدترین در سفر با اتوبوس را نیز مطالعه نمایید.

راهنمای سفر به اصفهان با اتوبوس-jWMzZFWnfp

حمل و نقل عمومی در اصفهان به چه شكل است؟

برای گردش در اصفهان، باید به فكر یك وسیله نقلیه مناسب بود. اما برای جابه جایی در شهر اصفهان شما ۴ راه متفاوت پیش رو دارید. اولین راه استفاده از مترو اصفهان است. این مترو فعلا در یك مسیر خدمت رسانی می كند. این مسیر از ایستگاه قدس در شهرك قدس آغاز می شودو تا پایانه صفه ادامه دارد.
راه دیگر برای بازدید از جاذبه های دیدنی اصفهان، استفاده از اتوبوس است كه ارزان ترین وسیله نقلیه شهری محسوب می شود. تاكسی های خطی و تاكسی های آنلاین نیز دیگر گزینه حمل و نقل عمومی اصفهان محسوب می شود. البته اگر تمایل به اندكی فعالیت بدنی دارید، می توانید از دوچرخه های اشتراكی اصفهان نیز استفاده كنید.

پایانه های اتوبوسرانی اصفهان

اگر با اتوبوس به این شهر سفر كردید، احتمالا در یكی از ۴ پایانه زیر از اتوبوس پیاده خواهید شد و برای برگشت نیز باید به یكی از آنها مراجعه كنید.
ترمینال كاوه اصفهان: این ترمینال در شمال شهر اصفهان قرار گرفته است و مهم ترین پایانه اتوبوسرانی اصفهان است.
ترمینال صفه اصفهان: دومین ترمینا مهم اصفهان، صفه است كه در جنوب شهر اصفهان و در ابتدای جاده اصفهان به شیراز قرار دارد.
ترمینال جی: این پایانه نیز در شرق اصفهان قرار دارد و برای سفر به شهر های شرقی استفاده می شود.
ترمینال زاینده رود نیز در غرب اصفهان و بلوار میرزا كوچك خان جنگلی قرار دارد.

هتل های اصفهان

پس از رسیدن به شهر اصفهان، بهتر است فكری برای مكان اقامت خود داشته باشید. اصفهان با توجه به گردشگر پذیر بودنش، هتل های مختلفی را در دل خود دارد. هتل عباسی و هتل پارسیان كوثر تنها هتل های ۵ ستاره شهر اصفهان هستند. اما این شهر دارای تعداد زیادی از هتل های ۴ و ۳ ستاره است. از جمله هتل های ۴ ستاره و شناخته شده اصفهان، می توان به هتل عالی قاپو، پیروزی، سفیر و آسمان و… اشاره كرد.

راهنمای سفر به اصفهان با اتوبوس-vqOM5CvUAX

بازدید از سیتی سنتر اصفهان را فراموش نكنید

اگر به دنبال یه مركز خرید كامل در اصفهان هستید و در كنار آن می خواهید چند ساعتی را با خانواده یا دوستان خود بگذرانید، سیتی سنتر بهترین انتخاب است. این هایپر ماركت بزرگ علاوه بر عرضه انواع محصولات مورد نیاز روزانه، ارایه كننده محصولات برند های معتبر و شناخته شده داخلی و خارجی نیز هست. پردیس سینمایی سیتی سنتر، شهربازی، فودكورت و انواع اقسام رستوران‌ها، نگارخانه سیتی سنتر و موزه تنها بخشی از بخش‌های سیتی سنتر است.