ریپورتاژ آگهی
خنك ترین جاهای اصفهان در تابستان

خنك ترین جاهای اصفهان در تابستان

شهر اصفهان كه در مقام سوم شهرهای پر جمعیت ایران است در دامنه كوه های زاگرس واقع شده است و از لحاظ تاریخی بسیار غنی است و در زمان صفویه پایتخت ایران بوده است .
  • 1401/01/01
  • استان : اصفهان
  • شهر : اصفهان
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : خنك ترین جاهای اصفهان در تابستان
تلفن : 66059000-021
شهر اصفهان كه در مقام سوم شهرهای پر جمعیت ایران است در دامنه كوه های زاگرس واقع شده است و از لحاظ تاریخی بسیار غنی است و در زمان صفویه پایتخت ایران بوده است . بنابراین رونق زیادی پیدا كرده و آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی زیادی هم دارد بواسطه همین امر سالانه تعداد زیادی گردشگر از این شهر كه به نصف جهان هم شهرت دارد دیدن می كنند . اصفهان از تهران ۴۴۸ كیلومتر، از شیراز ۴۸۲ كیلومتر و از یزد ۳۱۵ كیلومتر فاصله دارد. در این مطلب می خواهیم خنك ترین جاهای اصفهان در تابستان را معرفی كنیم تا اگر در تابستان به این شهر زیبا سفر كردید گرما شما را اذیت نكند و سفر خوب و خاطره انگیزی را داشته باشید . پس با ما همراه باشید .

مادی ها

در گویش مردم اصفهان به جوی‌های بزرگ آب مادی گفته می‌شود. مادی‌‌ها برای رساندن آب از رودخانه زاینده رود به مزارع و باغ‌ها ساخته می‌شوند. مادی‌ها كه در جای جای شهر اصفهان به چشم می خورند، جاهای خنكی برای قدم زدن در شهر می‌باشند. یكی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین مادی‌های اصفهان نیاصرم است. مادی نیاصرم در كنار پل مارنان از رودخانه جدا شده و با گذر از كنار محله لنبان به طرف شرق اصفهان جریان میابد.مادی «نیاصرم» پس از عبور از خیابانهای صائب، شهید بهشتی، اردیبهشت، ابوذر، شمس‌آبادی، چهارباغ، فردوسی، خواجو، مشتاق و بزرگمهر، در محله مهرآباد دو شاخه می‌شود. شاخه ای به نام «مادی سنگ» به سمت شمال شرقی رفته و بعد از گذر از خیابان ۲۲ بهمن به مادی علیرضاخان می‌ریزد. شعبه اصلی هم به مسیر خود ادامه داده و پس از گذر از بزرگراه شهید آقابابایی وارد محدوده شهرستان شده و برای مشروب كردن اراضی منطقه به چند قسمت تقسیم می‌شود.  مادی فرشادی، شاه و فدین و… از دیگر مادی‌های اصفهان می‌باشد.

خنك ترین جاهای اصفهان در تابستان-35kTSUqvW4

پارك جنگلی ناژوان

لذت بردن از امكانات تفریحی همچون دوچرخه سواری، تله سیژ، استخر، قایق سواری و همچنین بازدید از باغ پرندگان، آكواریوم، باغ خزندگان و… همگی در پارك جنگلی ناژوان امكان پذیر است. پارك ناژوان در اتوبان شهید حبیب اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت اصفهان واقع شده است. پارك ناژوان با فضایی خنك و دلنشین در غرب اصفهان تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم می‌زند.

خنك ترین جاهای اصفهان در تابستان-k4aMIf7XgQ

كوه صفه

كوه صفه بخشی از رشته كوه زاگرس است كه در جنوب غربی اصفهان قرار دارد. كوه صفه دارای جاذبه‌های طبیعی نظیر چشمه‌ها و غارهای بسیار است. قلعه تاریخی شاهدژ مهم‌ترین جاذبه كوه صفه است. این منطقه شامل امكانات تفریحی و ورزشی نیز می‌باشد. چرا نام این كوه صفه است؟ دلیل نامگذاری این كوه به صفه، سنگ تخت و صافی است كه از قسمت چشمه خاچیك از دامنه این كوه بزرگ جدا شده است. تماشای شهر از بلندای بام اصفهان همراه با تجربه كوهنوردی و پیاده‌روی می‌تواند جذاب باشد.

 

خنك ترین جاهای اصفهان در تابستان-BuvjPNBMvP

پل‌های تاریخی

پل‌های تاریخی معروف سی و سه پل، پل خواجو و مارنان در صورت جریان داشتن رودخانه زاینده رود، از جاهای خنك اصفهان می‌باشند. اطراف این پل‌ها درختان تنومند و پارك‌هایی وجود دارد كه امكان استراحت به شما را می‌دهد. از جذابیت‌های این پل‌ها آوازخوانی مردم در زیر پل‌ و اطراف آن است كه بدون شك تجربه دلنشینی برای هر گردشگری است.

خنك ترین جاهای اصفهان در تابستان-hBk1fLCcZ0

باغ بهادران

بهادران نام باغی در اصفهان است؟ نه اشتباه نكنید. باغ بهادران یا باغبادران شهر كوچكی از توابع زرین شهر در جنوب غربی اصفهان است كه ۶۵ كیلومتر با آن فاصله دارد. این شهر به سبب قرارگرفتن در حاشیه زاینده رود، آب و هوایی معتدل و خنك دارد. خوردن پولكی سوغات این شهر همراه چای در كنار ساحل زاینده رود با مناظر باغ‌های زیبا بسیار لذت بخش است. روستاهای چم علیشاه، موركان، كچوئیه و چم یوسف علی از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌باشد.

 

خنك ترین جاهای اصفهان در تابستان-CELVNHRCHy

چادگان

آب از مهم‌ترین دلایل تاسیس آبادی‌ها بوده كه چادگان نیز به دلیل همجواری با زاینده رود در دره ای كوچك شكل گرفته است. اگر از اصفهان حدود ۱۲۰ كیلومتر به طرف غرب حركت كنیم به شهر ییلاقی چادگان می‌رسیم. چادگان به دلیل طبیعت سرسبز، آب و هوای مطبوع، دریاچه زاینده رود و امكانات تفریحی – رفاهی مورد توجه خاص گردشگران می‌باشد. خانه معظم الملك میرپنج مهم‌ترین بنای تاریخی شهر نیز قابل بازدید است.

 

خنك ترین جاهای اصفهان در تابستان-M4dW9mO3i0

آبشار پونه زار فریدون شهر

برخلاف باور رایج كه شهركرد را بام ایران می‌دانند فریدون شهر بلندترین شهر ایران است. فریدون شهر در غرب استان اصفهان با آب و هوای معتدل كوهستانی می‌تواند مقصد مناسبی برای سفردر فصول گرم سال باشد. آبشار پونه زار در ارتفاعات زاگرس مركزی با نمایی از خزه سنگ و پونه یكی از جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌باشد. آب آبشار كه با شیب تندی به طرف دره پونه زار حركت می‌كند از چشمه سارها و ذوب برف ها و یخچال های قلل منشا می‌گیرد.

خنك ترین جاهای اصفهان در تابستان-DOMag3qwqn

سمیرم

سمیرم كه به لحاظ منابع آبی و طبیعی بسیار غنی می‌باشد، در فاصله ۱۹۹ كیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد. سمیرم دومین شهر مرتفع ایران با آب و هوای كوهستانی و آبشارها، چشمه‌ها، غارها و سدها مكانی زیبا برای طبیعت گردی است. روستاهای آب ملخ و خفر از روستاهای دیدنی سمیرم و از جاهای خنك اصفهان بشمار میروند.

خنك ترین جاهای اصفهان در تابستان-Pexw0wvbXL

روستای آب ملخ در حدود ۱۰۰ كیلومتری سمیرم بعد از روستای چهار راه در جاده سمیرم – یاسوج قرار دارد. آبشار آب ملخ از جاذبه‌های اصلی این روستا می‌باشد. این آبشار دارای خاصیت نابودی ملخ‌های مهاجم است و به همین دلیل به این نام نامگذاری شده است. آبشار از روی سنگ بزرگی كه همانند پل بر روی رودخانه قرار گرفته سرازیر می‌شود. با بازدید از این منطقه شما در عرض ۳ ساعت، طلوع و غروب خورشید را در آب ملخ خواهید دید. چراكه خورشید در این شهر فقط حدود ۳ ساعت آفتاب‌نوازی می‌كند و از این رو، این روستا به روستای نیمروز معروف است.

روستای خفر پادنا

روستای خفر از توابع پادنا در ۱۱۵ كیلومتری سمیرم قرار دارد كه به دلیل زمستان‌های بسیار سرد و پر برف لقب جهنم سفید و بخاطر آراستگی گیاهی در بهار و تابستان لقب عروس دنا را گرفته است. این روستا با آب و هوایی خوش، منطقه‌ای مناسب برای گذراندن تعطیلات می‌باشد. آبشار خفر، تنگه دنا آسا، غار یخی، چشمه سید محمد از مكان‌های دیدنی این روستا است.

 

خنك ترین جاهای اصفهان در تابستان-JbPOUpYYoe