ریپورتاژ آگهی
با خوشمزه ترین غذاهای كیش آشنا شویم

با خوشمزه ترین غذاهای كیش آشنا شویم

جزیره كیش كه حس و حال و انرژی‌اش در قلب بازدیدكنندگان و مردمان آن ریشه می‌دوانند. این زیبایی بی‌نظیر در لباس مردم، موسیقی جزیره، خانه‌ها و غذاهای كیش تكثیری شكوه آمیز دارد
  • 1400/12/29
  • استان : هرمزگان
  • شهر : جزيره کيش
  • دسته : غذاهای محلی ایران

جزیره كیش در طول سال پذیرای گردشگران زیادی است كه از همه نقاط ایران و كشورهای همسایه به این جزیره زیبای مرجانی سفر می كنند .جزیره كیش كه حس و حال و انرژی‌اش در قلب بازدیدكنندگان و مردمان آن ریشه می‌دوانند. این زیبایی بی‌نظیر در لباس مردم، موسیقی جزیره، خانه‌ها و غذاهای كیش تكثیری شكوه آمیز دارد. غذاهای این جزیره هم خاص این جزیره و شهر های اطراف آن است . در این مطلب می خواهیم با خوشمزه ترین غذاهای كیش آشنا شویم. با ما همراه باشید تا زمانیكه به این سرزمین سفر می كنید از خوردن غذاهای خوشمزه كیش لذت ببرید .

سمك مشوی

ماهی همیشه بخش جدانشدنی سفره‌ی همسایگان دریا و خلیج‌ها است. سمك مشوی یكی از خوشمزه‌ترین غذاهای كیش است و طعمی متفاوت از ماهی‌هایی دارد كه شما می‌توانید در جنوب بخورید. این ماهی با روغن فراوان و ادویه‌های خاص عربی طبخ می‌شود و بسیار لذیذ است.

 

با خوشمزه ترین غذاهای كیش آشنا شویم-6J1iMdZsso

مرگوگ یا مرقوق

برخلاف بسیاری از غذاهای جزیره كیش كه ماهی عنصر اصلی آن ها می باشد در مرگوگ هیچ ماهی ای استفاده نمیشود. مرگوگ یا مرقوق نوعی خورش محلی می باشد كه از موادی مثل گوجه فرنگی ، گوشت با استخوان ، فلفل سبز تند ، بادمجان ، سیر و … تهیه میشود و در نهایت شما با خوردن آن ، مزه ی خوبی را تجربه خواهید كرد.

 

با خوشمزه ترین غذاهای كیش آشنا شویم-2kdaOldF7P

برنج شكری یا محمر

اگر شما هم علاقمند به غذاهای شیرین هستید به شما توصیه میكنیم برنج شكری یا محمر جزیره كیش را امتحان كنید. این غذای خوشمزه نوعی برنج شیرین است كه در تهیه آن از شكر و یا عسل استفاده می شود و در كنار آن ماهی نیز سرو میشود.اگر طرفدار مزه‌های شیرین هستید و چنین طعم‌هایی به ذائقه‌تان خوش می‌آید ما محمر را به شما پیشنهاد می‌كنیم. در میان غذاهای كیش محمر در فهرست شیرین‌ترین‌ها قرار می‌گیرد. این غذا برنجی شیرین با ادویه‌های مختلف است كه همراه ماهی یا مرغ سرخ شده سرو می‌شود.

 

هریسه

هریسه نوعی حلیم خاص است كه از غلات وشیر پخته می‌شود و به حدی ازقوام می‌رسد كه اجزای آن قابل تشخیص نیست. برای تهیه هریسه جو خرد و نرم‌شده را همراه با شیر، داخل قابلمه‌ای هم می‌زنند. سپس آن را روی آتش می‌گذارند تا كاملاً بجوشد. در این مدت، محلول را مرتب با قاشق هم می‌زنند تا به ته قابلمه نچسبد. هنگامی كه خمیری تقریباً غلیظ به دست آمد، ظرف را از روی آتش برمی‌دارند. این خمیر را در كاسه‌ای ریخته و شكر را به آن اضافه كرده و هم می‌زنند تا خوب مخلوط شوند. پس از مناسب شدن دمای غذا، آن را صرف می‌كنند. هریسه طعم‌های متفاوتی دارد و با گوشت و ادویه نیز طبخ می‌شود.

با خوشمزه ترین غذاهای كیش آشنا شویم-Rq6ujr2FIM

برنج مجبوس

برنج مجبوس نوعی پلو با ادویه های خاص عربی می باشد كه در كنار گوشت مرغ یا ماهی طبخ شده و به عنوان غذای اصلی مهمانی و مراسم های مختلف مردم بومی جزیره شناخته میشود. برای طعم دار كردن برنج از ادویه هایی مانند زیره ، فلفل سیاه ، میخك ، رازیانه ، زیره سبز ، دارچین ، هل ، پیاز ، گوجه فرنگی ، زردچوبه ، نمك بهره می برند.

 

با خوشمزه ترین غذاهای كیش آشنا شویم-5axOThcArs

مضروبه

مضروبه از آن دسته غذاهایی می باشد كه برای طبخ آن از ماهی استفاده میشود. برای خوش طعم تر كردن این غذا در پخت آن سبزیجات ، فلفل و سیر را بكار می برند.

 

با خوشمزه ترین غذاهای كیش آشنا شویم-Pys0EpBQuu