ریپورتاژ آگهی
روستای هنزك لواسان

روستای هنزك لواسان

روستای هنزك یكی از روستاهای لواسان كوچك در بخش لواسانات ، استان تهران می باشد . روستای زیبای هنزك با فاصله كمی از مركز پایتخت واقع شده است.
  • 1400/12/28
  • استان : تهران
  • شهر : لواسان
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : دهستان لواسان كوچك بخش لواسانات در شهرستان شمیرانات استان تهران
تلفن : 66059000-021

روستای هنزك یكی از روستاهای لواسان كوچك در بخش لواسانات ، استان تهران می باشد . روستای زیبای هنزك با فاصله كمی از مركز پایتخت واقع شده است. مردمان ساكن هنزك تات هستند و به زبان تاتی صحبت میكنند. روستای هنزك در نزدیكی روستاهای افجه و سینك لواسان قرار گرفته است. این روستا با جمعیتی بالغ بر ۷۲۰ نفر، با فاصله ۲۵كیلومتری شمال شرق تهران و ۲.۵ كیلومتری لواسان  واقع شده است. روستای زیبا و سرسبز هنزك بهترین انتخاب برای سفرهای یكروزه است. آب و هوای مطبوع، پیاده‌روی در كوچه باغ‌های زیبا، چشم‌انداز بی‌نظیر روستا همه از دلایلی هستند كه دوست‎‌داران طبیعت را به سمت روستای هنزك میكشاند.

روستای هنزك لواسان-XPp6filMfA

همچنین در نزدیكی روستا، رستوران و كافی‌شاپ و خدمات رفاهی برای مسافران وجود دارد. در سال‌های اخیر خانه‌های ویلایی جدید بسیاری در روستای هنزك ساخته شده است. لازم به ذكر است هنگام سفر به هنزك بازدید از آبشار زیبای هنزك را فراموش نكنید . آبشار هنزك در كنار روستا واقع شده است. آبشار حدودا دو كیلومتر با شهر فاصله دارد. مسیر دسترسی به آبشار از طریق گذر روستای افجه به روستای هنزك است.

اكثر ساكنان آن  افراد بومی می باشند كه به باغداری می پردازند. درختان گیلاس و گردو در باغات هنزك فراوان است . شما با فاصله بیست دقیقه از تهران با آب و هوایی بسیار متفاوت و دلپذیر روبرو می شوید.هِنزك روستای قدیمی در لواسان است و خانه های آن اغلب قدیمی است كه در سال های اخیر با بازسازی به سمت ویلایی تغییر بافت داده است.

روستای هنزك از ییلاق‌های قدیمی تهران و دارای آب و هوایی كوهستانی با زمستان‌های سرد است. تابستان‌های روستا هوایی خنك و مطبوع دارد. فصل بهار و پاییز از بهترین فصل‌های سفر به این روستا میباشد. روستای طلایی هنزك در فصل پاییز بهترین انتخاب برای علاقه‌مندان به عكاسی است.

روستای هنزك لواسان-BNgnrJJmjZ

نحوه دسترسی به روستای هنزك

روستای هنزك در فاصله ۴۰ كیلومتری از مركز شهر تهران واقع شده است. شما میتوانید با كمتر از یك ساعت رانندگی به روستای زیبای هنزك برسید. به سمت شرق تهران حركت كنید. وارد اتوبان بابایی شده و به سمت جاده لشگرك حركت كنید. بلوار امام‌خمینی را تا انتها ادامه دهید تا به جاده لواسان برسید و با توجه به تابلوهای راهنما به سمت هنزك بروید. سفر خوشی داشته باشید.

 

روستای هنزك لواسان-nbXi3kcfJl