ریپورتاژ آگهی
گیلاوند دماوند

گیلاوند دماوند

گیلاوند دماوند در اصل یكی از مناطق خوش آب و هوای دماوند در استان تهران است كه تنها ۶ كیلومتر با دماوند فاصله دارد و مسیر دسترسی به آن از طریق جاده تهران فیروزكوه امكان پذیر می باشد
  • 1400/12/28
  • استان : تهران
  • شهر : دماوند
  • دسته : شهر-استان
آدرس : ورودی شهر دماوند در استان تهران كیلومتری دماوند
تلفن : 66059000-021

گیلاوند دماوند در اصل یكی از مناطق خوش آب و هوای دماوند در استان تهران است كه تنها ۶ كیلومتر با دماوند فاصله دارد و مسیر دسترسی به آن از طریق جاده تهران فیروزكوه امكان پذیر می باشد . فاصله گیلاوند از تهران حدود ۸۰ كیلومتر می باشد كه تهرانیهای ساكن شرق تهران در كمتر از یك ساعت می توانند خود را به گیلاوند برسانند و از طبیعت و آب و هوای آن لذت ببرند .دماوند یكی از شهرهای استان تهران و مركز شهرستان دماوند است. شهرداری دماوند در سال ۱۳۱۲ تأسیس شد. دماوند و اطراف آن به شماره ۵۶ در آثار ملی ایران در ۲۴ شهریور ۱۳۱۰ ثبت و همچنین به عنوان شهر نمونه گردشگری ایران نیز برگزیده شده‌است. پیست اسكی آبعلی، غار رود افشان، دژ گل خندان، چشمه اعلا و برج شبلی در كنار آب و هوای بسیار مطبوع از ویژگی‌های دماوند است.اما آنچه گیلاوند را متمایز می‌كند، منطقه‌ی ویلایی نشین دمادشت و منظره‌ی زیبای روستای ولیران است.

گیلاوند در ارتفاع ۱۸۰۰ متری از سطح دریا در دهستان تاررود قرار دارد و میانگین دما در آن ۱۳ درجه سانتی گراد است. بهترین زمان سفر به این منطقه كوهستانی در فصل تابستان است. با توجه به امكانات گفته شده و وجود زمین‌های كشاورزی و باغات، این منطقه جزئی از بافت شهری و زندگی شهری دماوند محسوب می‌شود.

گیلاوند دماوند-igbM0FckHL

سرمایه گذاری در شهرك‌های ویلایی گیلاوند

بدون شك خرید ویلا در شهرك‌های ویلایی دماوند سرمایه گذاری مطمئنی خواهد بود. نزدیكی به پایتخت و بهره بردن از آب و هوای مطبوع و آرامش دماوند از جمله مزیت‌های این امر است.بنا به گفته‌ی كارشناسان، گیلاوند به دلیل بومی‌ بودن، زیرساخت‌های مطلوب، نزدیكی به دماوند و فیروزكوه در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است به دنبال این امر خرید زمین و ویلا در این منطقه سودمند خواهد بود.در حال حاضر می‌توان اظهار داشت شهرك‌های تازه تاسیس شهرك نیروی انتظامی، جیلاردنو، مسكن مهر گیلاوند و شهرك مهتاب گیلاوند رو به ترقی و رشد هستند. اجاره و خرید ویلا و زمین در گیلاوند بستگی به نوع امكانات و دسترسی متفاوت خواهد بود.گیلاوند شهرك‌های قدیمی‌ دیگری نیز دارد كه از بین آنها دمادشت جز مناطق لوكس و گران قیمت دماوند محسوب می‌شود.
شهرك های جدید و قدیمی گیلاوند
شهرك‌های قدیمی منطقه گیلاوند شامل سپاه، فرهنگیان، گاز، محك، توحید، ولیعصر، دمادشت و جهاد است كه برخی از شهرك‌ها جزو مناطق گران‌قیمت در دماوند به شمار می‌آیند. قیمت آپارتمان در دمادشت گرانتر و لوكس‌تر از شهرك‌های دیگر است.
دلیل ایجاد شهرك‌های جدید در این منطقه، هجوم تقاضا برای خرید آپارتمان در این منطقه است. همچنین نزدیكی به تهران باعث شده است كه این منطقه به‌ ویژه شهرك‌های جدید آن به یكی از سبدهای سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌داران تبدیل شود.
مسكن مهر گیلاوند، شهرك نیروی انتظامی و جیلاردنو جزو شهرك‌های جدید و رو به رشد منطقه گیلاوند است.
باغ‌های وسیع، آب‌وهوای خنك و محیط زندگی بسیار آرام، یك زندگی پر آرامش در شهرك‌های گیلاوند را به ارمغان می‌آورد. البته این منطقه نسبت به مناطق دیگر دماوند دارای تقاضای سرمایه‌گذاری بیشتری است؛ چراكه برخی از سازندگان، آینده روشنی را برای این منطقه متصور هستند.

اگر كسی به دنبال خرید ویلا در شما تهران است، بهتر است قبل از خرید نگاهی به املاك منطقه گیلاوند داشته باشد؛ چرا كه این منطقه قابلیت رشد داشته و مكان مناسبی برای خرید سرمایه‌گذاری و حتی مصرفی است.

گیلاوند دماوند-BsJ02QL43J

نحوه دسترسی به گیلاوند

گیلاوند با ویلاهای بسیار در دل طبیعت بكر، ورودی شهر دماوند در استان تهران است. تنها با دماوند ۶ كیلومتر فاصله دارد و مسیر دسترسی به آن از طریق جاده‌ی تهران- فیروزكوه امكان پذیر خواهد بود. فاصله تهران تا دماوند نیز حدود ۸۰ كیلومتر است.گیلاوند به دلیل نزدیكی به جاده تهران- فیروزكوه و به دنبال آن نزدیكی به پایتخت همواره مورد استقبال بومیان محلی و مسافران بوده است. این امر موجب ساخت امكانات بسیاری نظیر مدرسه، بیمارستان، خانه‌های نو ساز، مراكز خرید و رشد كسب و كار شده است.

 

گیلاوند دماوند-jsb5JI1Tqh

دمادشت

دمادشت از شهرك‌های قدیمی‌ گیلاوند است كه اصطلاحا به آن بخش تهرانی نشین دماوند گفته می‌شود. پوشش گیاهی متنوع، ویلاهای لوكس با متراژ بالا و بومی‌ بودن ساكنان آن دمادشت را جزوء مناطق گران قیمت دماوند می‌كند.

جاهای دیدنی گیلاوند

گیلاوند علاوه بر شهرك‌های ویلا نشین جاذبه‌های گردشگری نیز دارد.

گیلاوند دماوند-kc0qwge0lh

روستای ولیران

روستایی با نام قدیمی‌دلیران در شمال شرق گیلاوند قرار دارد كه در زبان محلی به آن «وله رون» گفته می‌شود. روستای ولیران از گیلاوند ۴ كیلومتر فاصله دارد. این روستا علاوه بر مناظر طبیعی زیبا، محوطه تاریخی بر روی تپه ماهور نیز دارد.

قلعه دختر، گور تاریخی، خمره سفالی، سكه‌های نقره، مهره‌های عقیق و .. از جمله آثاری است كه در این منطقه كشف شده است.‌

قدمت این محوطه كه به دوره اشكانی باز می‌گردد و آثار معماری ساسانی (اسلحه خانه و محل ساخت پیكان تیركمان) در آن مشهود است، در آثار ملی به ثبت رسیده است.

بقعه شیخ شریف گیلیاردی

در روستای جیلارد از توابع دماوند در مسیر شرقی جاده گیلاوند به دماوند محوطه گورستانی اسلامی ‌قرار دارد. در این گورستان یك بنای خشتی تقریبا ویرانی وجود دارد كه به بقعه شیخ شریف گیلیاردی یا شیخ بغداد مشهور است. بنای مستطیل شكل متشكل از ایوان و اتاق مربع از سنگ لاشه، خشت، ملات و گچ ساخته شده است. معماری این بقعه مربوط به دوران قاجار می‌باشد.

گیلاوند دماوند-jz90xR2Uop