ریپورتاژ آگهی
كوه پارك مشهد

كوه پارك مشهد

كوه پارك مشهد پاركی است كه در غرب حرم مطهر امام رضا (ع)، با فاصله ۱۷ كیلومتر قرار دارد و پذیرای مسافران و زائران است. با افتتاح كوه پارك مشهد مكانی دیگر به جاذبه های گردشگری مشهد علاوه بر پارك ملت مشهد، باغ ملك آباد و بوستان كوه سنگی مشهد افزوده شد.
  • 1400/12/28
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : كوه های ایران
آدرس : با طول بیش از ۵ كیلومتر در بلوار شهید فكوری، انتهای دلاوران
تلفن : 66059000-021

كوه پارك مشهد پاركی است كه در غرب حرم مطهر امام رضا (ع)، با فاصله ۱۷ كیلومتر قرار دارد و پذیرای مسافران و زائران است. با افتتاح كوه پارك مشهد مكانی دیگر به جاذبه های گردشگری مشهد علاوه بر پارك ملت مشهد، باغ ملك آباد و بوستان كوه سنگی مشهد افزوده شد.كوه پارك مشهد در ارتفاعات جنوبی مشهد قرار دارد. درخت و درختچه‌ها فضای زیبایی به كوه پارك داده‌اند. مزرعه حیوانات جایی است كه می‌توانید انواع حیوانات را در دل طبیعت ببینید. در حالیكه در ماشین خود نشسته‌اید، فیلم مورد علاقه خود را بر پرده سینما ببینید كه به آن سینما ماشین می‌گویند كه در كوه پارك مشهد فراهم شده است.

كوه پارك مشهد-BCBAe5uzNc

كارفود ون‌هایی هستند كه به صورت رستوران سیار در آمده‌اند و در كوه پارك مشهد مشغول ارائه خدمت به مشتریان هستند. فضایی برای كوهپیمایی، پیاده روی و كایت بازی فراهم شده است تا پاسخگوی سلیقه‌ها و نیازهای گردشگران و اهالی مشهد باشد. احداث چند آبشار مصنوعی نیز در دستور كار بوده است كه گاه از كوه پارك مشهد با عنوان پارك آبشار یاد می‌شود.

در آذرماه سال ۹۱ عملیات اجرایی پروژه ای به طول ۲۷ كیلومتر تحت عنوان كمربندی جنوبی مشهد آغاز شد تا این كمربندی پس از اجرای كامل، آخرین نقطه از بولوار شهید برونسی در غرب مشهد را به اتوبان باغچه متصل كند، اما با وجود پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی كار، ۲۷ اسفند ۲ سال ۹۷ به دنبال تشدید اعتراضات گروه‌های زیست محیطی و با دستور مقام قضایی به طور كامل متوقف شد.

پس از این قضایا شهرداری مشهد در جهت استفاده از زیرساخت ها، فضاها و امكانات ایجاد شده من جمله ۱۲۰۰ هكتار درختكاری، جدول كشی و … تصمیم گرفت تا با تغییر این پروژه به پروژه ی كوه پارك، امكان استفاده از این محیط بكر را برای مردم مشهد فراهم كند. از این رو پروژه كوه پارك بزرگترین طرح شهرداری مشهد در نگهداری، احیا و تقویت محیط زیست است.

كوه پارك مشهد-OnKiXhruJd

در حال حاضر مراحل نهایی این پروژه در حال تكمیل می باشد و بزودی پس از افتتاح رسمی پروژه توسط شهرداری مشهد، امكان استفاده از آن برای مردم فراهم خواهد شد. اگرچه همین الان هم امكان پیاده روی در این مسیر وجود دارد اما بخش های تاسیسات و زیباسازی فضا هنوز مشغول به كار هستند.

در ابتدا آنچه كه به عنوان كوه پارك در دسترس مردم قرار می گیرد از انتهای دلاوران (شهرك لویزان) آغاز می شود و تا پارك خورشید ادامه دارد كه در طول این مسیر، مسیرهای مجزا برای پیاده روی، دوچرخه سواری و حتی خودرو، در نظر گرفته شده و در حال آماده سازی است.

همچنین چند بوستان در كوه پارك وجود دارد كه علاوه بر بوستان لویزان، بوستان آبشار، بوستان خورشید، تعدادی با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال آماده سازی است.

چرا كوه پارك ساخته شد

باتوجه به كم بودن مناطق تفریحی و گردشگری مشهد كه محدود به مناطق ییلاقی طرقبه و شاندیز شده است، پروژه كوه پارك با رویكرد ارائه خدمات به مردم مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ علاوه بر این، جهت تامین خدمات مورد نیاز و رفاه بیشتر شهروندان امكاناتی چون كارفود و… پیش بینی شده است.
لازم به ذكر است، پروژه كوه پارك یك پروژه عام المنفعه و استفاده از آن برای عموم مردم آزاد و رایگان می باشد.

كوه پارك مشهد-G8aBmz5hFQ

امكانات كوه پارك مشهد

سینما ماشین كوه پارك (هنوز راه اندازی نشده است) كه در انتهای مسیر ماشین رو جانمایی شده است، بوستان های مختلف، مسیر مجزای پیاده روی، دوچرخه سواری و خودرو، سرویس های بهداشتی، آبشار سنگی، نمایش نور و نما بر روی كوه، پاركینگ خودرو، فود كاروان با رستوران سیار و …

كوه پارك مشهد-kST1fD1eSn

نحوه دسترسی به كوه پارك مشهد

كوه پارك مشهد با طول بیش از ۵ كیلومتر در بلوار شهید فكوری، انتهای دلاوران قرار دارد كه تنها قسمت ورودی، خروجی آن برای عابران، دوچرخه سواران و خودروسواران از سمت خیابان دلاوران است. پاركینگ مناسبی برای خودروها در نظر گرفته شده است و ورودی آن رایگان است.

اگر ماشین ندارید، با اتوبوس‌های تندرو خط ۴ به میدان سلمان بروید. از آنجا خیابان دلاوران را تا انتها بروید تا به خیابان نخل برسید. تابلوها شما را در رسیدن به كوه پارك مشهد یاری می كنند.

 

كوه پارك مشهد-Tad5kCzJbL