ریپورتاژ آگهی
برای سفر به كیش چه وسایل ضروری باید همراه داشته باشیم؟!

برای سفر به كیش چه وسایل ضروری باید همراه داشته باشیم؟!

كیش از طبیعتی جذاب و منحصر به فردی برخوردار است. به طوریكه قرار گرفتن زیبایی هایی چون سواحل آرام آن با ماسه‌های مرجانی به همراه آب زلال دریا كه شفافیت آن امكان مشاهده انواع آبزیان را در عمق چند متری ممكن می‌سازد،
  • 1400/12/28
  • استان : هرمزگان
  • شهر : جزيره کيش
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : هرمزگان كیش
تلفن : 66059000-021

كیش از طبیعتی جذاب و منحصر به فردی برخوردار است. به طوریكه قرار گرفتن زیبایی هایی چون سواحل آرام آن با ماسه‌های مرجانی به همراه آب زلال دریا كه شفافیت آن امكان مشاهده انواع آبزیان را در عمق چند متری ممكن می‌سازد، پوشش گیاهی خاص و سرسبزی آن در تقریبا در همه ی ماه های سال، چشم‌اندازی زیبا و تماشایی به جزیره كیش بخشیده است و سالانه حدود یك میلیون نفر از دوستداران طبیعت و دریا را به سوی خود جلب می كند. علاوه بر این به دلیل اینكه این جزیره منطقه آزاد محسوب می‌شود و مبادلات اقتصادی در آن به راحتی انجام می‌پذیرد، بسیاری از گردشگران و مسافرانی كه جزیره كیش را برای سفر انتخاب می‌كنند برای بهره بردن از همین امكانات ذكر شده به آنجا سفر می‌كنند.

برای سفر به كیش چه وسایل ضروری باید همراه داشته باشیم؟!-DTbKkAEAJW

جزیره كیش یكی از قدیمی ترین و مهم ترین جزایر خلیج فارس است كه مقصدی بسیار پرطرفدار برای گردشگران ایرانی و حتی خارجی محسوب می‌شود و در نتیجه بسیاری از مسافران این جزیره با خرید بلیط هواپیما تهران كیش كه راحت‌ترین راه برای رسیدن به جزیره زیبای كیش است، به آن سفر می‌كنند.
بعد از تصمیم‌گیری برای سفر به كیش باید بدانیم كه یكی از مهم ترین اقدامات قبل از شروع سفر انتخاب وسایلی كه باید همراه خود ببریم و بستن چمدان است. انتخاب وسایلی كه میخواهید با خود ببرید تا حد زیادی به سه عامل بستگی دارد: ۱- مقصد سفر ۲- چگونگی طی كردن مسیر سفر! ۳- زمان سفر. تاثیر هر كدام از این سه عامل را به اختصار برای شما در ادامه توضیح خواهیم داد.

مقصد سفر (كه در اینجا مقصد جزیره كیش است):

همه ما می‌دانیم كه جزیره كیش در استان هرمزگان و جنوب ایران قرار دارد، بنابراین آب هوای آن گرم و شرجی است و حتما هنگام چمدان بستن باید به این نكته توجه كنید. بهتر است لباس هایی را انتخاب كنید كه مناسب این شرایط آب و هوایی باشند تا در سفر آزرده و خسته نشوید. همچنین بهتر است لوازم شخصی مثل كرم ضد آفتاب، عینك آفتابی و تمام وسایلی كه مناسب مناطق گرمسیری است و برای سفرتان لازم می‌شود را بردارید.

برای سفر به كیش چه وسایل ضروری باید همراه داشته باشیم؟!-ry1P581Lmk

چگونگی طی كردن مسیر برای رسیدن به جزیره كیش

راه های زیادی برای رسیدن به جزیره زیبای كیش وجود دارد مثل: سفر با خودرو شخصی و سپس انتقال خودرو از بنادر با كشتی به جزیره كیش، خرید بلیط قطار به مقصد بندرعباس و و سوار شدن به كشتی برای رسیدن به جزیره كیش، خرید بلیط هواپیما تهران كیش، سفر رایگان سواری و هیچهایك به كیش و … . بنابراین اولین اقدام قبل از جمع كردن وسایل سفر این است كه مشخص كنید با چه روشی قصد دارید كه به جزیره كیش سفر كنید و سپس چمدان خود را ببندید. مثلا هنگام سفر با قطار و هواپیما بهتر است بار سبك تری داشته باشید. بنابراین فقط لوازم ضروری را می‌توانید همراه خود داشته باشید. و یا اگر با خودرو شخصی قصد سفر دارید می‌توانید هر مقدار وسیله كه در داخل ماشینتان جای می‌گیرد و شما با آن راحت هستید را با خود حمل كنید ولی در نهایت اگر تصمیم داردی با كوله، دل به جاده بزنید و هیچهایك كنید اهمیت انتخاب وسایل ضروری چند برابر می‌شود زیرا لازم است بسیار سبك سفر كنید و از طرفی وسایل ضروری را حتما همراه خود داشته باشید.

زمان سفر (تعداد روزهایی كه قصد دارید در جزیره كیش بمانید)

یكی دیگر از عامل‌های مهم و تاثیرگذار هنگام بستن چمدان، تعداد روزهای سفر است. این كه بدانید چند روز در سفر به سر می‌برید به شما كمك می‌كند تا بتوانید چمدان خود را فكر شده تر و بهتر ببندید. اگر سفر شما كوتاه است و قصد دارید نهایتا تا سه روز در جزیره زیبای كیش اقامت داشته باشید بهتر است از بردن وسایل زیاد خودداری كنید. مطمئن باشید در سفرهای كوتاه ممكن است از خیلی از وسایل اضافه و غیر ضروری كه برداشته‌اید استفاده نكنید. بنابراین حتما هنگام برداشتن هر چیزی این سوال را از خود بپرسید كه آیا در این مدت سه روز به آن احتیاج پیدا میكنید؟ اگر در این مدت این وسیله را نداشته باشید چه مشكلی ممكن است پیش بیاید؟
نكته ای كه بستن چمدان سفر حائز اهمیت است؛ این است كه شما تمام آنچه كه در سفرتان لازم و ضروری است به همراه خود ببرید تا در مقصد دچار مشكل نشوید و مجبور به پرداخت هزینه اضافی نشوید. البته این به این معنی نیست كه تعداد خیلی زیادی وسیله و چمدان داشته باشید به طوری كه حمل و جا به جایی آن سخت و طاقت فرسا باشد. در ادامه می‌خواهیم به وسایلی كه بهتر است همراه خود در سفر به جزیره زیبای كیش داشته باشید، بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

پوشاك مورد نیاز برای سفر به كیش

با توجه به آب و هوای كیش كه پیشتر به آن اشاره شد به شما پیشنهاد می‌كنیم كه خنك‌ترین لباس های خود را برای این سفر بردارید. همچنین سعی كنید حداقل دو دست لباس داشته باشید تا اگر یك دست از لباس ها كثیف و یا هنگام بازی های آبی خیس شد، بتوانید لباس خود را عوض كنید. اگر در فصل زمستان و پاییز به این جزیره سفر میكنید بهتر است یك دست لباس گرم هم بردارید، زیرا در شب ها ممكن است كمی باد خنك بوزد. در ادامه حتما عینك آفتابی و كلاه برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی را فراموش نكنید.

وسایل شخصی (اداری و بهداشتی)

یكی از مهمترین وسایل شخصی كه فراموش كردن آن ممكن است مشكلات جدی به همراه داشته باشد مدارك و كارت شناسایی است. همچنین بهتر است همیشه در سفر های خود دفترچه بیمه را هم با خود ببرید. به جز مدارك وسایل شخصی دیگری هم هستند كه ضروری محسوب می‌شوند. در ابتدا لازم است چك كنید كه محل اقامتتان چه وسایل شخصی را در اختیارتان می‌گذارد (مثل: مسواك، حوله، خمیردندان، شامپو و …) در این صورت نیازی به برداشتن آن ها ندارید اما اگر در هتل اقامت نمی‌كنید حتما مسواك، دهان شویه، خمیردندان، نخ دندان، حوله شخصی، لوازم آرایشی و بهداشتی ضروری، مام و خوشبو كننده، تیغ، ریش تراش و این دست موارد را در كیف خود قرار دهید. در سفر از طریق تهیه بلیط ارزان هواپیما توجه داشته باشید كه داروها، لوازم آرایشی بهداشتی ضروری و یا مدارك و وسایل ارزشمند خود را درون ساك دستی‌تان حمل كنید. حتما وسایل ارزشمندتان را در كیف دستی تان حمل كنید تا آنها را گم نكنید.

 

برای سفر به كیش چه وسایل ضروری باید همراه داشته باشیم؟!-FRyvtGQhgg

وسایل دیجیتال و الكترونیكی

بخش مهم دیگری از وسایل سفر مربوط به وسایل الكترونیكی است كه یكی از مهمترین این وسایل گوشی موبایل محسوب می‌شود. امروزه تقریبا همه ما تمام كارهای خود را با گوشی انجام می‌دهیم و به قدری به این وسیله الكترونیكی كوچك وابسته‌ایم كه بدون آن تقریبا فكر می‌كنیم فلج شده‌ایم و قادر به انجام هیچ‌كاری نیستیم. بنابراین برای اینكه همیشه گوشی موبایلتان در دسترس باشد و بتوانید از آن استفاده كنید نیاز به شارژر آن خواهید داشت. پس شارژر موبایل خود را فراموش نكنید! اگر در زمان مدت سفر خود به لپتاپ برای انجام كارهای شخصی و كاری خود نیاز پیدا می‌كنید پس لپتاپ و شارژر آن را فراموش نكنید. وسایل دیجیتال دیگری كه می‌تواند لازم شود شامل: شارژر گوشی، پاوربانك، دوربین و شارژر دوربین و …

لوازم تفریحی

یكی از مهمترین تفریحات در جزیره كیش، تفریحات آبی و ساحلی آن محسوب می‌شود و شما برای لذت بردن از این تفریحات نیاز به وسایلی خواهید داشت. از جمله مهمترین وسایل می‌توان به صندل و دمپایی راحتی اشاره كرد تا با خیال راحت بتوانید در ساحل قدم بزنید و نگران اینكه كفشتان خیس شود و یا داخل آن شن برود، نباشید. وسایل دیگری كه ممكن است برای تفریحات آبی نیاز باشد می‌توان به مایو، عینك شنا، حوله، زیرانداز، یك كیسه یا ساك برای نگهداری لباس هایتان و …

در انتها باید بدانید بهترین شخص برای تصمیم گیری در مورد اینكه چه وسایلی برای سفر لازم است و چگونه باید چمدان بست، خودتان هستید. پس با توجه به نیاز های شخصی‌تان و بررسی كردن تمام شرایط و عوامل بهترین بهترین انتخاب را داشته باشید. سفر خوشی برای شما آرزو می‌كنیم.