ریپورتاژ آگهی
دره پسدیو

دره پسدیو

این دره به مسافت ۱۳ كیلومتر دارای ۳۲ آبشار دو تا ۲۰ متری است كه در نزدیكی روستای روح آباد الموت غربی تا روستای پررود قرار دارد. آبشارهای زیبای این دره دارای حوضچه آب یك متری تا سه متری است
  • 1400/12/27
  • استان : قزوين
  • شهر : رودبار
  • دسته : دره ها و تنگ های ایران
آدرس : منطقه الموت در نزدیكی روستای روح آباد الموت غربی تا روستای پررود
تلفن : 66059000-021

این دره به مسافت ۱۳ كیلومتر دارای ۳۲ آبشار دو تا ۲۰ متری است كه در نزدیكی روستای روح آباد الموت غربی تا روستای پررود قرار دارد. آبشارهای زیبای این دره دارای حوضچه آب یك متری تا سه متری است و درختان داخل دره از نظر پوشش شامل درختان بید، چنار، انجیر، تمشك، انگور و انار وحشی است.
در این دره جاندارانی چون خرچنگ، كبوتر چاهی و پروانه دیده شده كه افراد بومی پلنگ هم دیده و گزارش كرده اند.

دره پسدیو-jemndqUppi

در وسط دره از صخره های موجود، آب به طرز زیبایی سرازیر شده و چشم انداز دلنوازی را ایجاد كرده است. این دره كاملا بكر است و ترددی در آن صورت نگرفته زیرا هیچ آثاری از انسان و كارگاه در آن دیده نشده و جایی نیز ثبت نشده است. باید دره ها شناسایی شود تا دره نوردان و كوهنوردان در مسیر فعالیت ورزشی خود از آن دیدن كنند و این دره می تواند برای علاقمندان جذاب باشد.

 

دره پسدیو-HnREE8BbqW

روستای روح آباد حدود ۶۵ كیلومتر از شهر قزوین فاصله دارد و از روستا تا ابتدای اولین آبشار۳۰ دقیقه پیاده روی آسان دارید و با حضور در این منطقه می توانید از ۳۲ آبشار زیبای مسیر دیدن كنید و لذت ببرید.۱۲ آبشار هشت تا ۲۰ متری و ۲۰ آبشار با ارتفاع دو تا پنج متر وجود دارد كه ارتفاع دره ۱۲۴۰ متر از سطح دریاست كه ۱۶۰ متر ارتفاع تا آخر دره كم می كند كه برای پایین آمدن از آبشار به لوازم فنی دره نوردی نیاز دارد.

بیشترین دره در استان قزوین در منطقه الموت قرار دارد كه هشت دره در الموت و طارم شناسایی شده است.

دره پسدیو-PcH2YJ41gD