ریپورتاژ آگهی
مقایسه‌ كیش و قشم از نظر جاهای دیدنی

مقایسه‌ كیش و قشم از نظر جاهای دیدنی

جزایر جنوبی كشور یكی از بهترین مقاصد برای گردشگری‌ هستند. جزایری كه هم جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای برای بازدید دارند و هم مراكز خرید آن‌ها شناخته شده و معروف است.
  • 1400/12/26
  • استان : هرمزگان
  • شهر : جزيره کيش
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : هرمزگان كیش
تلفن : 66059000-021

جزایر جنوبی كشور یكی از بهترین مقاصد برای گردشگری‌ هستند. جزایری كه هم جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای برای بازدید دارند و هم مراكز خرید آن‌ها شناخته شده و معروف است. درمیان جزایر جنوبی دو جزیره كیش و قشم از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و سالانه مسافران زیادی برای بازدید یا خرید به این دو جزیره سفر می‌‎كنند. از طرفی در طول سال تور قشم و تور كیش یكی از پرطرفدارترین تورهای گردشگری هستند.

مقایسه‌ كیش و قشم از نظر جاهای دیدنی-038zIbxXt2

قشم، بهشت طبیعت‌گردان

جزیره قشم در استان هرمزگان و در خلیج فارس یكی از جاذبه‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود كه علاوه‌بر قدمت تاریخی، به لحاظ جاذبه‌های طبیعی هم موردتوجه گردشگران است. این جزیره در تنگه هرمز، هم مقصدی مناسب برای افرادی است كه قصد خرید و قدم زدن در بازارها و پاساژهای تجاری را دارند و هم یك محیط حیرت‌انگیز برای كسانی‌ است كه از دیدن مناظر طبیعی مانند سواحل، دره‌ها و آسمان شب لذت می‌برند. قشم با وسعتی نزدیك به ۱۵۰۰ كیلومتر مربع، بیشترین سواحل را در كرانه خلیج فارس دراخیار دارد و تنوع این ساحل‌ها برای گردشگران آنقدر زیاد است كه می‌توانند برای سفری به قصد ساحل‌گردی در قشم برنامه بریزند.
اینكه قشم به جزیره عجایب هفت‌گانه شناخته می‌شود، دلیل كافی برای یك سفر هیجان‌انگیز است؛ اما علاوه‌بر دیدن دریا، ارتباط با مردم جنوب، چشیدن طعم غذاهای متفاوت و كمپ زدن در جزیره‌ای زیبا هم دلایل دیگری برای مسافرت به قشم است. تنگه چاهكوه، غار نمك، دره ستارگان، قلعه پرتغالی‌ها و دیدن دلفین‌ها در آب‌های خلیج فقط بخشی از جذابیت‌های این منطقه به‌شمار می‌رود. بنابراین برای سفر به قشم دلایل كافی وجود دارد و هر كسی كه به طبیعت بكر و بازارهای بزرگ علاقه داشته باشد، می‌تواند با تور به این جزیره سفر كند. اما سفر به قشم در چه فصلی مناسب‌تر است؟

آب‌وهوای كیش و قشم

آب‌وهوای قشم در فصل‌هایی مانند پائیز و زمستان برای گردش بسیار مناسب است. البته باز هم این آب‌وهوا ارتباط نزدیكی با علت سفر شما دارد. اگر به قصد گردش می‌روید و می‌خواهید كه در چادر مسافرتی اقامت داشته باشید، باید به این نكته توجه داشته باشید كه در ماه‌های دی و بهمن دمای هوای قشم پائین می‌آید و احتمال بارش باران هم وجود دارد. بنابراین قبل از سفر در زمستان حتما وضعیت آب‌وهوا را چك كنید.
نكته دیگری كه در مورد قشم باید به آن توجه داشته باشید، خانه‌های بوم‌گردی است. اقامتگاه‌های بومگردی در قشم طرفداران زیادی دارند. این اقامتگاه‌ها غذای محلی قشم را سرو می‌كنند و محیط مناسبی برای آشنایی با فرهنگ بومی قشر هستند. اگر قصد سفر به قشم را دارید و می‌خواهید چند روز از سفرتان را در دل طبیعت و زیر آسمان زیبای جزیره بگذرانید، خانه‌های بومگردی را در برنامه داشته باشید.

 

مقایسه‌ كیش و قشم از نظر جاهای دیدنی-RvyggKXqh8

كیش، جزیره‌ای برای آرامش

در ایران هر مسافری كه بخواهد چند روزی را در آرامش بگذراند، بدون شك جزیره كیش یكی از انتخاب‌های مهم برای مقصد گردشگری‌اش خواهد بود. جزیره‌ای كه در خلیج فارس قرار گرفته و سالانه مسافران زیادی از اقصی نقاط كشور برای گشت‌وگذار به آن قدم می‌گذارند. جزیره كیش به لحاظ تفریحات هیجان‌انگیز و جاذبه‌های گردشگری یك مجموعه فوق‌العاده است و به خاطر حجم بالای مسافران و گردشگران، صنعت هتل‌سازی در این جزیره اهمیت بالایی دارد. هتل‌هایی كه در كیش به مسافران خدمات ارائه می‌‎كنند، اكثرا فضایی لوكس دارند و مطابق با استانداردهای جهانی هستند. مخاطب این هتل‌ها اكثرا مسافرانی هستند كه به قصد تفریح و گذراندن چند روز مفرح به كیش سفر می‌كنند. تفریحات آبی مانند جت اسكی، شاتل، پاراسل، آكواریوم، بنانا، اسكوتر زیردریایی، پدل بورد و كریزی بوت از جمله تفریحاتی است كه در این جزیره تجربه می‌كنید.

مقایسه‌ كیش و قشم از نظر جاهای دیدنی-d6Oi7NBpdw

علاوه‌براین آنچه در این جزیره مسافران را جذب می‌كند، امكان غواصی و سر زدن به دل دریای خلیج فارس است. اگر به غواصی علاقه دارید، به كیش سفر كنید و از شنا كردن در آب‌های شفاف و تمیز خلیج فارس لذت ببرید.

طبیعت‌گردی در كیش و قشم

البته كیش برای علاقه‌مندان به طبیعت هم گزینه‌هایی دارد. بازدید از بوستان آهوان، اسكله تفریحی، تور جزیره هندورابی، روستای باغو گزینه‌های جذابی هستند كه در سفر بر كیش و همراه با تور كیش می‌توانید تجربه كنید. خانه‌های زیرزمینی كاریز هم مكانی جذاب برای گردشگران است. اگر قصد دارید در سفرتان به كیش از همه جاذبه‌های گردشگری دیدن كنید سفر با تور كیش را به شما پیشنهاد می‌دهیم. چون سفر با تور كیش یك سفر برنامه‌ریزی شده و جامع است. اگر با تور راهی جزیره شدید، سعی كنید با گروه همراه شوید تا از زمان‌بندی تور عقب نمانید.
با اینكه جزایر قشم و كیش هر دو جذاب و پرطرفدار هستند اما تفاوت‌هایی دارند كه باید مسافران پیش از انتخاب مقصد به آن توجه داشته باشند. اگر دنبال مقصدی لوكس هستید كه تفریحات زیادی را تجربه كنید و چند روز را در آرامش بگذرانید، جزیره كیش و تور كیش انتخاب مناسبی برای شما است. اما در صورتی كه هدفتان از سفر تجربه طبیعت‌گردی و بازدید از جاذبه‌های شگفت‌انگیز طبیعت باشد، جزیره قشم انتخاب مناسب‌تری خواهد بود.