ریپورتاژ آگهی
دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر رو دوست دارید ؟

دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر رو دوست دارید ؟

شما دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر رو دوست دارید ؟ پس با ما همراه باشید تا با پیست دوچرخه سواری چیتگر بیشتر آشنا شوید . دوچرخه سواری لذتی دارد كه از دوران كودكی تا كهنسالی همراه آدمی ست
  • 1400/12/26
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : منطقه 22 و بین اتوبان‌های شهید همدانی و شهید خرازی
تلفن : 66059000-021

شما دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر رو دوست دارید ؟ پس با ما همراه باشید تا با پیست دوچرخه سواری چیتگر بیشتر آشنا شوید . دوچرخه سواری لذتی دارد كه از دوران كودكی تا كهنسالی همراه آدمی ست . درسته در كودكی برای یادگیری دوچرخه سواری از چرخهای كمكی استفاده می كردیم اما همان خوردن زمین و غلبه بر ترس افتادن بسیار لذت بخش بود . دوچرخه سواری بعد از پیاده‌روی ، عمومی‌ترین و پرطرفدارترین ورزشی می‌باشد كه این روزها در پارك‌ها و پیست‌های مخصوص می‌توان دنبال كرد، حال وقت آن رسیده تا این خاطرات كودكی را زنده كنیم و به سلامت روح و جان مان بیاندیشیم. اگر شما هم از آن دسته آدم ها می باشید كه نگران سلامت خود و عزیزان تان هنگام دوچرخه‌سواری در خیابان هستید، این مژده را نوید می دهیم كه با راه اندازی پیست های متعدد این ورزش در مكان‌های مصنوعی و طبیعی مانند پارك‌ها، دیگر امكان هیچ نگرانی مثل برخورد با ماشین و سایر اتفاقات غیر متقربه وجود ندارد.

دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر رو دوست دارید ؟-JLsSTuvqdb

دوچرخه سواری پارك جنگلی چیتگر

اگر بخواهید در محدوده غرب تهران به یك پارك جنگلی سری بزنید و از زیبایی‌ها و سرسبزی‌های درختان و گیاهان آن لذت ببرید و از هوای لطیف و تمیز آن استشمام كنید، می‌توانید به پارك جنگلی چیتگر قدم بگذارید. این پارك در منطقه ۲۲ شهرداری تهران و در جنب شمالی آزاد راه تهران – كرج واقع شده است و دلیل معروف بودن آن این است كه یكی از بزرگ‌ترین پارك‌های جنگلی شهر تهران است و در نوع خود منحصربه‌فرد است. این پارك در سال ۱۳۴۲ ساخته شده است و پس از طی سالیان مختلف دچار تغییرات و ساخت‌وسازهای جدیدی شده است.

در این منطقه گردشگری زیبا امكانات متنوعی از جمله پیست دوچرخه‌سواری جداگانه بانوان و آقایان، لوازم ورزشی كه در جای‌ جای پارك نصب شده است، چندین زمین بازی كودكان نیز در این پارك وجود دارد، آلاچیق، چندین بوفه و رستوران، پاركینگ خودروها، پیست اسكیت و بسیاری از موارد دیگر از جمله مزایا و امكانات رفاهی این مجموعه تفریحی است. البته اگر علاقمند به طبخ غذا در دل طبیعت را داشته باشید نیز می‌توانید وسایل و اقلام مورد نیاز را به همراه خود ببرید و با روشن كردن آتش در طبیعت غذایتان را طبخ كنید. در این پارك دریاچه مصنوعی بزرگی نیز ساخته شده است كه آب آن از رودخانه كن تامین می‌شود و در بین افراد به دریاچه خلیج فارس معروف است.

پیست دوچرخه سواری چیتگر یكی از اولین و حرفه ای ترین پیست های دوچرخه سواری در تهران است، مسیر این پیست پر از پیچ و خم است و گذر از كنار درختان جنگل، این پیست را به یكی از محبوب ترین و حرفه ای ترین پیست های دوچرخه سواری پایتخت تبدیل كرده است.

با اینكه افتتاح دریاچه چیتگر سروصدای زیادی به پا كرد اما پیست دوچرخه‌ سواری چیتگر ، بیشتر به دل و ذهن تهرانی‌ ها نشسته است. مسیر دوچرخه سواری این پیست حدود ۳۰ كیلومتر است.پیست دوچرخه سواری دریاچه چیتگر دارای سه قسمت كوهستانی، سرعت و استقامت و پیست بانوان است.

 

دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر رو دوست دارید ؟-bMewvM9KbC

پیست كوهستانی چیتگر

یكی از دشوارترین پیست های دوچرخه سواری تهران پیست كوهستانی چیتگر است . این پیست دارای مسیری كاملاً حرفه‌ای می‌باشد به گونه‌ای كه شما می‌توانید با عبور از پستی‌ و بلندی‌های نفسگیرش، لذت دوچرخه سواری كوهستانی را تجربه كنید و مناظری زیبا و ناب را نظاره گر باشید.

پیست سرعت و استقامت چیتگر

پیست كوهستانی چیتگر با اینكه هیجان بالایی دارد اما استفاده از آن برای عموم مردم كه دوچرخه سوار های حرفه ای نیستند امری دشوار است. در نیجه پیستی دیگر در پارك جنگلی چیتگر تعبیه شده كه پیست سرعت و استقامت نام دارد. این پیست هم مورد استقبال دوچرخه سواران قرار گرفته است. مسیر پیست سرعت و مقاومت از داخل پارك و از میان كاج‌ های بلند كه فضای خنكی را فراهم كرده‌ اند، می گذرد. طول مسیر پیست سرعت و استقامت بیش از ۸ كیلومتر است.از ویژگی‌های این پیست می‌توان به بعد مسافت و اجبار دوچرخه سوار به تحرك و فعالیت بیشتر اشاره كرد.

دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر رو دوست دارید ؟-5ccwpJMwWe

پیست بانوان چیتگر

از ویژگی های جذاب این پارك وجود پیستی مجزا است كه برای استفاده بانوان تدارك دیده شده و در تمام ایام سال حتی روز های تعطیل باز است. در این پیست امكان ورزش دوچرخه سواری برای بانوان با لباس راحت ورزشی فراهم می‌ باشد. طول مسیر پیست دوچرخه سواری بانوان ۴۸۰۰ متر است.

دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر رو دوست دارید ؟-fs6DzSHibt

تعداد دستگاه دوچرخه موجود

در كل فضای پیست دوچرخه سواری چیتگر پنج غرفه برای اجاره دوچرخه به علاقمندان وجود دارد كه دو غرفه در بالای پارك مخصوص اجاره دوچرخه بانوان می‌باشد.

تعداد كل دوچرخه های موجود در پارك برای اجاره ۱۳۰۰ دستگاه است كه به شرح زیر تقسیم‌بندی شده اند.

۵۰۰ دستگاه دوچرخه مخصوص بانوان

۵۹۰ دستگاه دوچرخه مخصوص آقایان

۱۰ دستگاه دوچرخه دونفره

۲۰۰ دستگاه دوچرخه بچه‌گانه

این نكته نیز لازم به ذكر است كه برای كرایه دوچرخه ارائه كارت شناسائی معتبر ضروری است.

دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر رو دوست دارید ؟-ed0176sUTT

امكانات پزشكی و امنیتی پیست

كلیه دوچرخه سواران در این پیست بیمه می شوند، آمبولانس و كمك های اورژانسی در فضای پارك همواره مستقر است. لازم به ذكر است برای حفظ امنیت و ارائه سرویس پزشكی به حادثه‌دیدگان، یگان ویژه اجرائیات و پلیس‌سوار نیز در پارك حضور دارند.

ویژگی های پیست دوچرخه سواری چیتگر

دارا بودن حفاظ و توری‌های فلزی در طول مسیر

روشنایی كامل معابر در شب

نصب نشانگر مسافت طی شده و مسافت مانده

مجهز بودن مسیر به تابلوهای علائم ایمنی و هشداردهنده

یك طرفه كردن مسیر حركت

ارائه دوچرخه و امكان دوچرخه سواری در پیست از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۲۳:۰۰

بها اجاره هر ساعت مبلغ اندكی می‌باشد.

استفاده از پیست دوچرخه سواری چیتگر برای كسانی كه با دوچرخه وارد می‌شوند رایگان است.

امكان نگهداری از دوچرخه شخصی شما در پیست با پرداخت ماهیانه مبلغ ناچیزی به غرفه اجاره دوچرخه فراهم است (جالب است بدانید كه در صورت وجود دوچرخه شما در پاركینگ غرفه، تعمیركاران غرفه‌ها به صورت هفتگی از دوچرخه شما مثل بقیه دوچرخه‌ها بازدید می‌كنند و در صورت نیاز آن را سرویس می‌كنند.)

در صورت تصادف در پیست و صدمه به دوچرخه‌های پیست، هزینه خرابی از شما دریافت می‌گردد.

دوچرخه سواری دور دریاچه چیتگر رو دوست دارید ؟-zulnMxTTdU