ریپورتاژ آگهی
ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی

همیشه به‌همراه داشتن تمامی لوازم ضروری برای سفر پیشنهاد می شود ، با اینكه شاید در بسیاری از سفرهای روتین تنها برخی از آنها استفاده شوند، اما تا زمانی كه نیاز مبرم به یكی از آنها پیدا نكنید،
  • 1400/12/26
  • استان : تهران
  • شهر : تهران
  • دسته : اخبار گردشگری
آدرس : تهران
تلفن : 66059000-021

همیشه به‌همراه داشتن تمامی لوازم ضروری برای سفر پیشنهاد می شود ، با اینكه شاید در بسیاری از سفرهای روتین تنها برخی از آنها استفاده شوند، اما تا زمانی كه نیاز مبرم به یكی از آنها پیدا نكنید، اهمیت به همراه داشتن همیشگی آنها را حس نخواهید كرد.شاید نوشتن اقلام مورد نیاز سفر و گذاشتن آن در گوشه ای از كوله بتواند همیشه كارآمدو راحت باشد. سازمان كوهنوردان سیاتل آمریكا برای تجهیز كوهنوردان و علاقمندان، لیست ۱۰ موردی از اقلام ضروری سفرهای طبیعت‌گردی و كوهنوردی را تهیه كرده‌است.
اولین لیست ۱۰ موردی از لوازم ضروری، در سال ۱۹۳۰ توسط سازمان كوهنوردان سیاتل آمریكا برای آماده‌سازی كوهنوردان و علاقمندان به ورزش‌های هیجان‌انگیز، تهیه شد. در سال ۲۰۰۳ این گروه نسخه‌ی به‌روز شده‌ای از لوازم ضروری را با توجه به پیشرفت‌های موجود ارائه كردند. مثلا نقشه و قطب‌نما جای خود را با سیستم‌های مسیریابی GPS عوض كردند.

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی-lqzBWk3SZi

لیست به‌روز شده‌ی لوازم ضروری :

۱- دستگاه مسیریاب
۲- محافظت‌كننده‌ها در برابر نور‌خورشید
۳- محافظت در برابر سرما (به همراه داشتن لباس اضافه)
۴- روشنایی (چراغ پیشانی یا چراغ قوه)
۵- جعبه‌ی كمك‌های اولیه
۶- وسیله‌ای برای روشن كردن آتش
۷- جعبه ابزار و ملزومات مورد نیاز
۸- غذای اضافی
۹- آب اضافی
۱۰- سرپناه ضروری

۱- دستگاه مسیریاب
توانایی استفاده از قطب نما و خواندن نقشه بسیار ضروریست. امروزه نقشه و قطب‌نما به دو جزء از سیستم‌های پیشرفته مسیریابی GPS تبدیل شده‌اند. آیا با وجود دستگاه‌های GPS باز هم به نقشه و قطب‌نما نیاز داریم؟ داشتن یك نقشه توپوگرافی همواره دید بهتری از مسیر سفر به شما می‌دهد. حتی با داشتن پیشرفته‌ترین GPSها بهمراه داشتن یك قطب‌نمای ساده می‌تواند جان شما را نجات دهد چون این اقلام نیازی به باتری ندارند و همواره به عنوان یك پشتیبان خوب به شمار می‌آیند.

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی-QdmF3UzfKV
۲- محافظت‌كننده‌ها در برابر نور‌خورشید
عینك آفتابی: از جمله موارد ضروری در سفرهای طبیعت گردی به همراه داشتن عینك آفتابی است كه امروزه تنوع بسیاری دارند و شما باید براساس نوع سفرهایتان عینك مناسب را انتخاب كنید. عینك آفتابی كرم ضدآفتاب: در انتخاب كرم‌های ضدآفتاب، متخصصین توصیه می‌كنند به دو مورد توجه كنید. اول قدرت حفاظت در برابر نور خورشید بایستی حداقل ۱۵ SPF باشد و دوم اشعه‌های UVA‌ و UVB را پوشش دهد. و به یاد داشته باشید هر چند ساعت یك بار باید كرم خود را تمدید كنید. براساس زمان سفر و لباسی كه به تن دارید، در صورت نیاز به دست‌ها و گردن‌تان هم كرم بزنید.

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی-sOvDhmMpTX

۳- محافظت در برابر سرما (بهمراه داشتن لباس اضافه)

در سفرهای طبیعت‌گردی همواره ممكن است با تغییرات ناگهانی هوا مواجه شوید پس بهتر است بنا به فصلی كه در آن سفر می كنید، لباس اضافی از كلاه و ژاكت گرفته تا جوراب اضافی به همراه داشته باشید .

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی-y1U5kowCYF

۴- روشنایی (چراغ پیشانی یا چراغ قوه)

چراغ پیشانی همانطور كه از نام آن پیداست به دلیل قرارگرفتن روی پیشانی دستانتان را آزاد خواهد گذاشت. این چراغ‌ها اغلب كوچك و سبك بوده و عمر باتری زیادی دارند. چراغ پیشانی چراغ قوه هم نوع دیگری از منابع روشنایی است كه می‌تواند در موارد زیادی مفید باشد. از هر كدام از این دو وسیله كه استفاده می‌كنید، حتما به یاد داشته باشید كه همواره باتری اضافی همراهتان باشد. در سفرهای گروهی هر شخصی باید چراغ و باتری جداگانه‌ای داشته باشد.

 

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی-WBr5UmATIh
۵- جعبه‌ی كمك‌های اولیه
این جعبه باید شامل برخی مواد شیمیایی همچون محلول ضدعفونی كننده و برخی داروها و وسایلی چون گاز استریل و باند و غیره باشد.

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی-fTsLAD8FAQ
۶- وسیله‌ای برای روشن كردن آتش
به همراه داشتن وسیله‌ای برای روشن كردن آتش مانند كبریت، فندك و یا آتش‌زنه ضروریست، .

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی-CiUfc2DZH2

۷– جعبه ابزار و یا ابزارهای چندكاره
داشتن ابزاری برای تعمیر خرابی‌های احتمالی همیشه به درد می‌خورد، فرض كنید چادرتان مشكل كوچكی پیدا كند یا یكی از وسایلتان نیاز به تعمیر كوچكی داشته باشد. به همراه داشتن جعبه ابزار كوچكی برای راه انداختن كارها ضروریست.

جعبه ابزارچندكاره

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی-iPm0Z1DMaq

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی-UvqMI4SOfd

۸- غذای اضافی
برای غذا همواره اندكی بیش از تعداد روز‌های سفر خود برنامه‌ریزی كنید. حتی بهتر است برای شرایط ضروری مواد غذایی مانند گوشت خشك‌شده و دودی‌شده، آجیل، میوه‌خشك و مواد انرژی‌زا همراهتان باشد.

 

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی-QRcSMPeUvF

مواد انرژی زا به یاد داشته باشید عملیات هضم شدن غذا در بدن، باعث گرم شدن بدن می‌شود. پس سعی كنید در شب‌های سرد قبل از خوابیدن غذا بخورید تا به گرم ماندن بدنتان كمك كند.
۹- آب اضافی
به همراه داشتن یه بطری آب و یك مخزن تاشو برای آب همواره توصیه می‌شود. شما باید برخی از تجهیزات تصفیه آب همچون فیلترها یا قرص‌های تصفیه ‌آب هم برای مواقع ضروری همراه داشته باشید. سعی كنید قبل از سفر، مسیر خود را از نظر محل‌های دسترسی به آب آشامیدنی به خوبی بررسی نمایید.
ظرف آب تاشو

 

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی-QTGxFdaqRN
۱۰- سرپناه ضروری
این مورد به تازگی به لیست تجهیزات ضروری اضافه شده است و به نظر می‌رسد بیشتر، سفر‌های بدون شب‌مانی را مد نظر گرفته است (چون در اغلب سفرهای چند روزه برای ماندن در طبیعت، گردشگران چادر‌های مسافرتی به همراه دارند.) فرض كنید در یك گردش یك روزه گم شده یا زخمی شوید، یا حتی در باد یا باران شدید گیر بیافتید. داشتن یك سرپناه ضروری به داد شما می‌رسد. از جمله موارد توصیه شده به عنوان سرپناه ضروری می‌توان به كاور ضد آب بسیار سبك، كیسه خواب ، پتوی نجات و یا حتی یك كیسه زباله‌ی بزرگ اشاره كرد.
كاور ضد آب

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی-uPDSvydbn5
كیسه بیواك

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی-QrW6QiExKm
پتو نجات

ضروری‌ترین لوازم سفرهای طبیعت‌گردی-KVxnAbLSQo

سایر مواردی كه به همراه داشتن آنها نیز توصیه می‌شود :

كرم ضدگزیدگی : برای در امان ماندن از نیش حشرات

سوت : برای كمك خواستن در مواقع ضروری

تبر یخ : برای عبور از قسمت‌های برفی

موقعیت‌یاب : برای اعلام موقعیت شما به تیم‌های امداد

وسایل ارتباطی : موبایل‌های ماهواره‌ای كمك بسیاری خواهند كرد.

وسیله‌ی ارسال سیگنال : مثل یك آینه‌ی كوچك برای علامت دادن به هلیكوپتر امداد

دانش استفاده از تجهیزات : داشتن تمامی تجهیزات بالا در كیفتان، هیچ كمكی به شما نخواهد كرد تا زمانی كه به درستی نحوه استفاده از آنها را یاد نگیرید.

امیدواریم كه همواره با دقت و به همراه داشتن تجهیزات ضروری، از سفرهای ماجراجویانه‌ی خود لذت ببرید.