ریپورتاژ آگهی
خیابان هشت بهشت اصفهان

خیابان هشت بهشت اصفهان

خیابان هشت بهشت اصفهان به دلیل نزدیك بودن به كاخ هشت بهشت به این نام معروف شد .
  • 1400/12/25
  • استان : اصفهان
  • شهر : اصفهان
  • دسته : شهر-استان
آدرس : استان اصفهان, اصفهان
تلفن : 66059000-021

خیابان هشت بهشت اصفهان به دلیل نزدیك بودن به كاخ هشت بهشت به این نام معروف شد . اصفهان به واسطه وجود مساجد، مناره های منحصر به فرد، كاخ ها و پل ها با معماری زیبای اسلامی ملقب به نصف جهان است. شهری كه دوره های متعدد تاریخی را به خود دیده و تا امروز آثار و نشانه های هر كدام را در گوشه و كنارش حفظ كرده است. وجود این بناهای تاریخی و گردشگری گردشگران زیادی را از داخل و خارج از كشور به اصفهان جذب كرده است. علاوه بر اماكن تاریخی برخی تمایل دارند به محله های قدیمی اصفهان سر بزنند و بافت شهری و باستانی اصفهان را از نزدیك ببینند.خیابان هشت بهشت غربی از خیابان نشاط شروع شده و به خیابان بزرگمهر ختم می شود.

خیابان هشت بهشت غربی اصفهان برخی از مراكز خرید مانند مجتمع تجاری اداری هشت بهشت نیز در این خیابان واقع شده اند. لازم به ذكر است خیابان هشت بهشت شرقی كه شروع آن از خیابان بزرگمهر و در انتها به خیابان نیرو ختم می شود نیز در امتداد خیابان هشت بهشت غربی واقع شده است. اكنون كه نام هشت بهشت آمد، حیف است صحبتی از كاخ هشت بهشت به میان نیاید. عمارت تاریخی كاخ هشت بهشت كه در نزدیكی این خیابان واقع شده، از آثار تاریخی اصفهان بوده و نمونه‌ای از كاخ های محل سكونت آخرین پادشاهان دوره صفوی است؛ باغ وسیعی همراه با عمارت كه تنها بخشی از باغ بزرگ نقش جهان بوده است و كمتر ایرانی پیدا می شود كه حداقل یك بار در طول زندگی اش كاخ هشت بهشت اصفهان را ندیده باشد؛ كاخی كه هر طرفش را نگاه كنید هنر معماری ایرانی را در آن به وضوح مشاهده خواهید كرد.

اصفهان یكی از مهمترین كلان شهرهای كشور است كه به سبب دارا بودن جاذبه های باستانی و طبیعی فراوان هر ساله میزان گردشگران زیادی از سراسر كشور است. خیابان هشت بهشت اصفهان ازجمله خیابان های معروف و زیبای این شهر است كه قدم زدن در آن در فصل بهار و استشمام هوای تازه و مطلوب آن خالی از لطف نخواهد بود.

خیابان هشت بهشت اصفهان استان اصفهان, اصفهان-3kIPXaIRte

زیباترین كاخ ، كاخ هشت بهشت

سال تاسیس: ۱۰۸۰ هجری (دوره شاه سلیمان)

موقعیت: خیابان باغ گلدسته پارك شهید رجائی

از كلیه كاخ های با صفا و كلاه فرهنگی هائی كه در كنار چهارباغ احداث شده بود فقط كاخ هشت بهشت باقی مانده است.این عمارت باشكوه كه روزگاری زیباترین كاخ عالم هم نامیده می شد در سال ۱۰۸۰ هجری و به روزگار شاه سلیمان صفوی در نزدیكی باغ بلبل ساخته شد.

خیابان هشت بهشت اصفهان استان اصفهان, اصفهان-gtaK5ijgEv

این بنای دو طبقه با طاق های زیبا و تزئینات فراوان و هماهنگ دست به دست هم داده تا یكی از نمونه های درخشان معماری عصر صفویه را به نمایش بگذارند.كلیه سیاحان و جهانگردانی كه از اصفهان بازدید كرده و موفق شده اند به درون كاخ هشت بهشت راه یابند آن را بهترین بناهای دنیا نامیده اند.یكی از آن ها كاخ هشت بهشت را با عبارت «… فرح انگیز تر از مجلل ترین كاخهای ممالك اروپایی» توصیف كرده است.باغ وسیعی كه عمارت در آن واقع شده جزئی از باغ بزرگ نقش جهان بوده است كه شاه اسماعیل اول احداث كرد و در زمان جانشینان او به خصوص شاه عباس اول به قطعات متعددی تقسیم شد.

این قصـر با شكوه از همان ابتدای احداث «عمارت هشت بهشت» «هشت به هشت» و «هشت در بهشت» نامیده می شده است.

خیابان هشت بهشت اصفهان استان اصفهان, اصفهان-Royy2y5bo7

هتلهای خیابان هشت بهشت

هتل زنده رود اصفهان در خیابان هشت بهشت اصفهان قرار گرفته است. هتل زنده رود دارای امكانات رفاهی اعم از پاركینگ خودرو، صندوق امانات و تهویه مطبوع است.این هتل در نزدیكی اماكن دیدنی شهر اصفهان نظیر میدان نقش جهان، سی و سه پل، میدان امام علی، مسجد جامع و پل خواجوقرار دارد و به همین دلیل یكی از هتلهای پر طرفدار اصفهان محسوب میشود.نزدیكی هتل زنده رود به بازار اصلی اصفهان، این هتل را به یكی از جذابترین هتلها برای اقامت تبدیل كرده است.نزدیكی هتل زنده رود به اتوبانهای منتهی به فرودگاه و پایانه های مسافربری از امتیازات این هتل میباشد.دسترسی آسان به نمایشگاه بین المللی و مراكز درمانی اصفهان یكی از ویژگی های مهم انتخاب هتل زنده رود محسوب می شود.

هتل ملك سلیمان با ظاهری سنتی و هماهنگ با بافت سنتی شهر، در نزدیكی آثار باستانی پربازدید اصفهان قرار دارد.هتل ملك یك هتل ۲ ستاره است كه امكانات رفاهی‌اش خوب و كامل است و از تكنولوژی و نوآوری‌های مدرن استفاده می‌كند.تلفیق فضای سنتی و امكانات مدرن باعث شده مسافران تجربه‌ی جدیدی از اقامت در اصفهان داشته باشند.موقعیت مكانی هتل نزدیك موزه تاریخ طبیعی، كاخ عالیقاپو، نقش جهان، سی و سه پل می باشد.

خیابان هشت بهشت اصفهان استان اصفهان, اصفهان-VhvDx8HI5S

خیابان هشت بهشت اصفهان استان اصفهان, اصفهان-5yldxA27TX