ریپورتاژ آگهی
بهترین جاهای دیدنی مشهد در بهار و نوروز كه حتما باید از آن ها بازدید كنید

بهترین جاهای دیدنی مشهد در بهار و نوروز كه حتما باید از آن ها بازدید كنید

همه ما تقریبا با شهر مشهد پایتخت مذهبی ایران آشنایی داریم و میدانیم كه این شهر در شمال شرقی ایران واقع شده و مركز استان خراسان رضوی است. شهر مشهد در زمان سلطنت افشاریان، پایتخت ایران بوده است
  • 1400/12/25
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : خراسان رضوی مشهد
تلفن : 66059000-021

همه ما تقریبا با شهر مشهد پایتخت مذهبی ایران آشنایی داریم و میدانیم كه این شهر در شمال شرقی ایران واقع شده و مركز استان خراسان رضوی است. شهر مشهد در زمان سلطنت افشاریان، پایتخت ایران بوده است و همچنین دومین شهر بزرگ ایران بعد از شهر تهران محسوب می شود. مشهد به همین دلیل یكی از قطب های گردشگری ایران شناخته می شود و هرساله تعداد زیادی از گردشگران با خرید بلیط هواپیما مشهد به شهر مشهد سفر می‎كنند. بنابراین می‎توان حدس زد كه مشهد علاوه بر حرم مطهر امام رضا (ع)، جاهای دیدنی و تفریحی فراوان دیگری هم دارد. جاذبه های دیدنی مشهد از تنوع بسیاری برخوردار است و به حدی تعداد آن ها زیاد است كه گاهی خیلی از این جاذبه ها را خود مشهدی ها ندیده اند.

بهترین جاهای دیدنی مشهد در بهار و نوروز كه حتما باید از آن ها بازدید كنید-ZttRv9GpWx
بهتر است بدانید بهترین زمان برای بازدید بسیاری از جاذبه ها و جاهای دیدنی مشهد فصل بهار است زیرا فصل بهار به دلیل آب و هوای مساعد و بسیار دلپذیر خود، فصلی مناسب برای سفر به مشهد است. در این فصل علاوه بر آب و هوای خوب، طبیعیت نیز بسیار زیباست و باعث می شود به هركدام از مناطق دیدنی مشهد كه بروید از زیبایی های طبیعی آن نیز لذت ببرید. و یكی دیگر از زیبایی های این فصل این است كه می‎توانید از بازشدن گل ها و شكوفه های بهاری به لذت ببرید. در ادامه این مطلب ما قصد داریم به بهانه شروع سال جدید و فصل بهار، بهترین و زیباترین مناطق گردشگری مشهد در فصل بهار را معرفی می كنیم. پس با ما همراه باشید تا شما را با زیبایی های مشهد در فصل بهار آشنا كنیم.

كوهسنگی، معروف ترین پارك مشهد

همه كسانی كه یك بار به مشهد سفر كرده اند نام كوهسنگی را شنیده اند و با آن آشنا هستند. كوهسنگی یكی از قدیمی ترین و مشهورترین جاذبه های گردشگری شهر مشهد است. پارك كوهسنگی در جنوب غربی شهر مشهد و در انتهای خیابان كوهسنگی قرار گرفته است. زیبایی این پارك و مناظر طبیعی آن در فصل بهار دو چندان می‎شود زیرا در این فصل شكوفه های درختان سر باز كرده جلوه ای زیبا به پارك می‎دهد. در این پارك امكانات تفریحی زیادی وجود دارد كه تمامی سنین میتوانند از بودن در این پارك نهایت استفاده و لذت را ببرند. همچنین این پارك به دلیل قرار گیری سنگ و آب و درختان در كنار هم از هماهنگی و زیبایی خاصی برخوردار است كه او را به یكی از زیباترین پارك های ساخته شده در ایران تبدیل كرده است. همینطور ساختمان موزه بزرگ خراسان با الگوبرداری از معماری كاخ كلات نادر، زیبایی خاصی به این پارك داده است. بنابراین به شما پیشنهاد میكنیم هنگام سفر به مشهد در فصل بهار بازدید از این پارك را فراموش نكنید.

دره ارغوان مشهد

یكی از زیباترین و رویایی ترین مناطق طبیعی مشهد كه حتما بازدید از آن را در فصل بهار نباید از دست داد، دره ارغوان مشهد است. درخت ارغوان درختی‌ است با شكوفه‌های بنفش و برگ‌های قلبی شكل كه از همین روی به درخت عشق (Love Tree) معروف شده است و این دره چون از درختچه‌های ارغوان پوشیده شده، دره ارغوان نامیده‌اند. گل‌های خوشه‌ای و ارغوانی رنگ از درخت آویخته می‌شوند و بهترین زمان برای مشاهده این طبیعت زیبا، اوایل اردیبهشت ماه است.

بهترین جاهای دیدنی مشهد در بهار و نوروز كه حتما باید از آن ها بازدید كنید-KXCJQkxrYH

باغ پرندگان مشهد یكی از پرطرفدارترین ها

باغ پرندگان مشهد پس از حرم مطهر امام رضا (ع) پرطرفدارترین جای دیدنی در مشهد است. باغ پرندگان مشهد كه بزرگترین باغ پرندگان شرق كشور است، گونه های زیادی از پرندگان را درخود جای داده. از پرندگان كمیاب گرفته تا گونه‌هایی از آسیا و آفریقا، پرندگانی كه به خصوص دیدن شان برای كودكان می‌تواند هیجان انگیز باشد. باغ پرندگان در فصل بهار در كنار آبشارها، گلها، آلاچیق ها و پل های چوبی زیبایی بسیار زیادی را به همراه دارد كه به شما پیشنهاد میكنیم در فصل بهار حتما اگر كودكی همراه خود دارید از این باغ بازدید كنید.

پارك جنگلی وكیل ‎آباد

در ادامه معرفی بهترین جاذبه های دیدنی مشهد در فصل بهار میخواهیم شما را با بزرگ ترین آنها یعنی پارك جنگلی وكیل آباد آشنا كنیم. در پارك وكیل آباد رودخانه ای چهار فصل قرار دارد كه زیبایی این رودخانه در فصل بهار چندین برابر می‎شود. پارك وكیل آباد از جاذبه های تفریحی و قدیمی مشهد است كه در در جنوب غربی این شهر واقع شده است. این پارك به علت قرار گرفتن در دره ای با صفا و هوای مطبوع از دیرباز مورد توجه اهالی شهر و گردشگران بوده است. پارك وكیل آباد مشهد كه از گذشته به عنوان یكی از نقاط خوش آب و هوا شناخته می‎شود در فصل بهار بسیار مطبوع‎تر و زیباتر است به صورتی كه بسیاری از مردم مشهد در این فصل به فكر پیك نیك و رفتن به این باغ زیبا می‎افتند. می توان در این باغ زیبا در فصل بهار از درخت های كهنسال انار و كاج و همچنین منظره فوق العاده ی رودخانه ی فصلی لذت برد.

سد چالیدره

بهترین زمان برای بازید از سد چالیدره و استفاده از تفریحات هیجان‎انگیز آن فصل بهار است. در فصل بهار زیبایی دریاچه و محیط اطراف آن چند برابر می‌‎شود. در منطقه توریستی سد چالیدره امكانات هیحان‎انگیزی چون قایقرانی، اسكی روی آب، كشتی تفریحی، ماهیگیری، تله‌كابین، تله‌سیژ، بانجی جامپینگ، عكاسخانه سنتی، زیپ‌لاین، برج گردان، ترن كوهستانی و همچنین اقامت‌گاه‌ها و پاركینگ‌هایی جهت اقامت و راحتی گردشگران وجود دارد. این سد در تمامی فصل ها مخصوصا بهار به قدری جذابیت دارد كه یك روز كامل برای وقت‎گذرانی در آن نیاز خواهید داشت و چه بسا بیشتر!

بهترین جاهای دیدنی مشهد در بهار و نوروز كه حتما باید از آن ها بازدید كنید-GGNE3SQ5Ia

ییلاقات مشهد، طرقبه و شاندیز

خوب است بدانید كه شهرستان طرقبه و شاندیز پس از مشهد مشهورترین مركز توریستی و گردشگری استان خراسان رضوی به شمار می‌آید. این دو منطقه پر از چشمه سارها، كوه ها و رودخانه است و یكی از زیباترین و بهترین زمان ها برای بازدید و لذت بردن از طرقبه و شاندیز، فصل بهار است. طرقبه و شاندیز مشهد به دلیل معماری بومی و زیبای خود به دو تا از شهرهای پر طرفدار در بین گردشگران خراسان رضوی تبدیل شده است. از چشم اندازهای طبیعی كه بگذریم جاذبه های تفریحی طرقبه و شاندیز زیبا در بهار به قدری جذاب می‎شود كه بسیاری از گردشگران و مسافران با بلیط هواپیمایی تهران مشهد به این شهر سفر می‎كنند از این دو شهرستان بازدید نیز می‎كنند. طرقبه مشهد دارای تفریحات بسیاری است كه دارای تنوع بسیار هستند و از جمله آن‌ها می توان به دهكده آبی، پیست اسكی و اتومبیل رانی، مجتمع سواركاری، مجتمع ورزشی، باغ وحش و مجتمع های تجاری بزرگ و بین المللی اشاره كرد.

پارك های آبی و شهربازی های مشهد

یكی دیگر از جذاب ترین تفریح ها در مشهد كه بیشتر مورد استقبال خانواده ها و گروه های دوستانه واقع می‎شود بازدید و گردش در شهربازی ها و پارك های آبی مشهد است. بهتر است بدانید كه هوای تازه بهاری برای تفریح های این چنینی حس و حال بی نظیری را برای گرشگران به وجود می‎آورد و مسافران به همراه خانواده و دوستان خود می‎توانند با خیال خوش از لحظات شیرین و هیجان انگیز در این مكان ها لذت ببرند.
در انتها امیدواریم اگر در فصل فوق‎العاده زیبا‎ی بهار به همراه خانواده و یا با دوستان خود به شهر مشهد سفر می‎كنید، نهایت لذت را از مكان های گردشگری و جاذبه های طبیعی آن ببرید و هیچوقت فراموش نكنید كه مشهد در فصل بهار از زیبایی و شكوه بسیاری برخوردار است.