ریپورتاژ آگهی
روستای ملهمدره

روستای ملهمدره

بافت تاریخی روستا، دره های سرسبز و كم نظیر و رویش گیاهان دارویی از ویژگی های دیگر این روستاست.
  • 1400/11/10
  • استان : همدان
  • شهر : اسدآباد
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : “روستای ملهمدره” از روستاهای هدف گردشگری در شهرستان اسدآباد است كه در دره های شمال غربی الوند و دامنه كوه المابلاغ واقع شده و فاصله آن با اسدآباد در حدود سه كیلومتر است.
تلفن : 66059000-021

“روستای ملهمدره” از روستاهای هدف گردشگری در شهرستان اسدآباد است كه در دره های شمال غربی الوند و دامنه كوه المابلاغ واقع شده و فاصله آن با اسدآباد در حدود سه كیلومتر است.

این روستا دارای رودخانه ای بسیار زیبا و دیدنی است كه از چهل چشمه سرچشمه می گیرد و دارای باغات میوه و تاكستان های انگور است و محصولات این روستا در سطح استان شهرت خاصی دارند.

خانه های این روستا كه ییلاق های بسیار مصفایی دارد به روی هم ساخته شده, طوری كه پشت بام یك خانه حیاط خانه دیگر است و این زیبایی روستا را دو چندان می كند.

كوه ها و دره ها از چهار طرف این روستا را احاطه كرده اند, این روستا در هر فصل زیبایی خاص خودش را دارد و می توان آن را ماسوله ای در غرب كشور نامید.

از جاذبه های دیگر این روستا علاوه بر جاذبه های طبیعی اش وجود معادن و سنگ های متنوع ساختمانی است, سنگ های زینتی و مرمر دره های این روستا در نماسازی ساختمان كاربرد زیادی دارد.

بافت تاریخی روستا، دره های سرسبز و كم نظیر و رویش گیاهان دارویی از ویژگی های دیگر این روستاست.

به گفته بزرگان و ریش سفیدان به این روستا نیز به همین دلیل مرهمدره گفته می شد و در گذشت زمان به ملهمدره تغییر یافته است .

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری اسداباد در این خصوص گفت: طرح مطالعاتی روستای ملهمدره ، روستای حبشی، گردنه و تالاب پیرسلمان با اعتباری معادل ۱۵۰ میلیون ریال انجام شده است.

“كامران شایگان” افزود: زیرساخت های جذب گردشگر و نقاط ضعف و قوت مناطق در این طرح مطالعاتی دیده شده است.

تاكنون مجتمع تفریحی و توریستی در داخل یكی از باغ های زیبای روستا توسط بخش خصوصی و با حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری احداث شده و در فصول مختلف سال پذیرای مسافران و گردشگران علاقمند است.

 

روستای ملهمدره-pQK3nMIctA

 

روستای ملهمدره-bXiwCdBrLT

 

روستای ملهمدره-f8rTXhWLyX

 

روستای ملهمدره-5BDrDukN0y

 

روستای ملهمدره-8vTGTnPfnA

 

روستای ملهمدره-EkNJk7SznH