ریپورتاژ آگهی
روستای سوكهریز خرمدره

روستای سوكهریز خرمدره

در بین روستاهای سرسبز و زیبای اطراف شهر خرمدره روستای سوكهریز قرار دارد. باغات زیبا در كنارمزارع صیفی و سبزی و آب و هوای دل‌ انگیز خاطره خوشی را برای طبیعت جویان و گردشگران در این منطقه به همراه دارد. سوكهریز از بكرترین مناطق و روستاهای هدف گردشگری استان زنجان است
  • 1400/12/24
  • استان : زنجان
  • شهر : خرمدره
  • دسته : روستاهای ایران
آدرس : اطراف شهر خرمدره روستای سوكهریز
تلفن : 66059000-021

در بین روستاهای سرسبز و زیبای اطراف شهر خرمدره روستای سوكهریز قرار دارد. باغات زیبا در كنارمزارع صیفی و سبزی و آب و هوای دل‌ انگیز خاطره خوشی را برای طبیعت جویان و گردشگران در این منطقه به همراه دارد. سوكهریز از بكرترین مناطق و روستاهای هدف گردشگری استان زنجان است. باغهای انگور ودرختان میوه در زمینهای هموار و كوههای بسیار زیبا این روستا را از نظر اقلیمی منحصر بفرد كرده است. چهارفصل بودن این روستا درماه‌ های مختلف سال بسیاری رابه این روستا می ‌كشاند. مردم این روستا همه محصولات را بطور مستقیم كنار جاده به فروش می گذارند. همچنین آب و هوای دل‌انگیز این منطقه موجب شده كه اشخاصی كه عاشق طبیعت هستند ویلایی بنا كنند كه هنگام استراحت و فرار از هیاهوی شهر به این منطقه پناه ببرند. رفتن به این طبیعت بكرحتما خاطره خوشی را به همراه خواهد داشت.

روستای سوكهریز خرمدره-Saqp9XyJLi
یكی از جاذبه های گردشگری كه مسافران را از جاهای مختلف ایران به شهر خرمدره می كشاند جاده توریستی سوكهریز می باشد كه با جاذبه های طبیعی هر بیننده ای را به خود جلب می كند. آب و هوای بسیار مطلوب و مطبوع و همچنین وجود مزارع و باغات میوه در اطراف این جاده بر زیبائی آن می افزاید. وجود تفرجگاه ها و سفرخانه های سنتی از دیگر مزایای این جاده توریستی می باشد. این جاده با كوچه باغ ‌های فراوان و همچنین فروش انواع محصولات ارگانیك دامی و كشاورزی در حاشیه جاده میزبان مسافران و گردشگران است. این مسیر سرسبز و زیبا در فصل تابستان كاملا خنك و دلچسب می است و مسافران برای فرار از گرمای تابستان به این مكان تفریحی مسافرت می كنند.

روستای سوكهریز خرمدره-qAXllgdXHl

جشنواره ترش و شیرین (محصول انگور)

جشنواره ترش و شیرین به مناسبت فصل برداشت محصول انگور در روستای گردشگری سوكهریز در اواخر مرداد ماه برگزار می شود. نخستین جشنواره ترش و شیرین از ۱۶ تا ۱۸ شهریور ۹۶ با اهداف مختلف از جمله گسترش توریسم روستایی، معرفی بهترین و باكیفیت ترین محصولات روستایی، ایجاد و توسعه كارآفرینی از طریق جذب سرمایه ‌گذار خارج از روستا، افزایش شادی و نشاط روستاییان و ایجاد انگیزه برای جوانان روستایی، حفظ، صرفه‌ جویی و فرهنگ ‌سازی در زمینه منابع طبیعی، در منطقه توریستی داسداران شهرستان خرمدره برگزار شد.

روستای سوكهریز خرمدره-yumdcq95Mn