ریپورتاژ آگهی
اقامتگاه سنتی سرای همایونی شیراز

اقامتگاه سنتی سرای همایونی شیراز

اقامتگاه سنتی سرای همایونی، یكی از قدیمی‌ترین اقامتگاه‌های شیراز است.
  • 1400/12/22
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : استان فارس, شیراز-خیابان لطفعلی خان زند،نرسیده به چهارراه مصدق،كوچه۱۲،فرعی ۱۲/۲،بن بست اول،سمت راست
تلفن : 66059000-021

اقامتگاه سنتی سرای همایونی، یكی از قدیمی‌ترین اقامتگاه‌های شیراز است. بنای آن به ۲۰۰ سال قبل و دوره قاجار برمی‌گردد و دارای حیاط باصفایی‌ست كه ما را به گذشته‌ها می‌برد. این اقامتگاه بوم‌گردی در دو طبقه دارای ۱۰ اتاق است كه گرداگرد حیاط واقع شده‌اند. رستوران اقامتگاه بوم‌گردی سرای همایونی، غذاهای ایرانی و سنتی خاص شیراز را برای مهمانانش تدارك می‌بیند و بعد از گشت و گذار در جاهای دیدنی شیراز، می‌توان به اقامتگاه برگشت و در چایخانه سنتی آن خستگی راه را به در كرد.حیاط مركزی این اقامتگاه با حوضی بسیار زیبا و دیوارهایی با كاشی های هفت رنگ كه این كاشی ها از تلفیق خشت های ظریف لعاب دار كه هر یك از آنها بخشی از طرح كلی را در بر دارد ساخته شده.پشت بام ایناقامتگاه بسیاز آرام و دلنشین است و پذیرای مهمانان داخلی و خارجی می باشد.در این اقامتگاه بوم گردی نمونه های بسیار زیبای كاشی كاری،نقاشی و دیگر آثار هنری استادكاران ماهر مشاهده می شود.از دیگر امكانات سرای همایونی می توان به پاركینگ مسقف،رسنل مسلط به زبان انگلیسی،آشپزخانه و راهنمای تور اشاره كرد.

 

اقامتگاه سنتی سرای همایونی شیراز-X5BD9jIYKa

اقامتگاه بومگردی سرای همایونی درست شبیه به سایر خانه های سنتی شهر شیراز به سبك معماری حیاط مركزی با حوضی فیروزه فام، گلدان های شعمدانی و ساختمانی آجری با اتاق های قرار گرفته به دور حیاط است. قطعا وجود چنین فضایی می توانید حسی ناب و برای میهمانانش فراهم كند.

شیراز  یكی از قطب‌های گردشگری، سیاحتی و زیارتی كشور است كه در دل خود هزاران مكان برای اسكان مهمانان شهر دارد. امروزه اقامتگاه‌های بوم‌گردی، از اقامتگاه‌هایی هستند كه به‌شدت موردتوجه قرار دارند. امكانات عالی، فضای زیبا و سنتی و خدمات مناسب این اقامتگاه‌ها كنار قیمت نسبتا پایین، آن‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای اقامت تبدیل كرده است. اقامتگاه بوم‌گردی سرای همایونی شیراز یكی از این اقامتگاه­‌ها است كه در قلب شهر قرار دارد. این اقامتگاه درواقع یك هاستل است و همه روزهای سال، پذیرای مهمانان داخلی و خارجی بسیار زیادی است.

اقامتگاه سنتی سرای همایونی شیراز-FJtHKcNbcZ

جاهای دیدنی اطراف اقامتگاه

شیراز یكی از پرجمعیت ترین شهرهای ایران است و جاذبه های گردشگری و تاریخی زیادی دارد كه موجب شده علاوه بر توریست های داخلی همه ساله پذیرای تعداد زیادی از توریست های خارجی نیز باشد.
آثار تاریخی: دروازه قرآن، آرامگاه خواجوی كرمانی، گهواره دید، چاه مرتاض علی، ارگ كریم خان، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، نارنجستان قوام، تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم و بازار وكیل.
اماكن مذهبی:آرامگاه امام زاده زنجیری، آستان مقدس حضرت شاه چراغ (ع)، آرامگاه علی ابن حمزه، آرامگاه شهید دستغیب، آرامگاه سید تاج الدین غریب و آستان مقدس حضرت سید میرمحمد.
اماكن گردشگری: پارك ملی بمو، آبشار كوه مره سرخی، بهشت گمشده، آبشار مارگون، دریاچه مهارلو، چشمه جوش، چشمه شش پیر، چله گاه، تنگه تیزاب، چشمه پیربناب، پیست اسكی، سد درود زن و بند بهمن.

اقامتگاه سنتی سرای همایونی شیراز-tqDBtymKUb

نحوه دسترسی به اقامتگاه سرای همایونی

آدرس:خیابان لطفعلی خان زند،نرسیده به چهارراه مصدق،كوچه۱۲،فرعی ۱۲/۲،بن بست اول،سمت راست

اقامتگاه سنتی سرای همایونی شیراز-GeJDyQfXRM

اقامتگاه سنتی سرای همایونی شیراز-dtnxePsFtf

اقامتگاه سنتی سرای همایونی شیراز-12jX5S37zp