ریپورتاژ آگهی
پیست اسكی شیرباد

پیست اسكی شیرباد

پیست اسكی شیرباد در موقعیت جغرافیایی N361743 E590354 در استان خراسان رضوی واقع است
  • 1400/11/10
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : پیست اسكی شیرباد تا روستای دولت آباد ۱۸ كیلومتر و از دولت آباد تا مشهد حدود ۲۰ كیلومتر راه است كه البته مسیر دولت آباد تا پیست راه كوهستانی و شوسه است.
تلفن : 66059000-021

پیست اسكی شیرباد در موقعیت جغرافیایی N361743 E590354 در استان خراسان رضوی واقع است. از پیست اسكی شیرباد تا روستای دولت آباد ۱۸ كیلومتر و از دولت آباد تا مشهد حدود ۲۰ كیلومتر راه است كه البته مسیر دولت آباد تا پیست راه كوهستانی و شوسه است. پیست شیرباد در دامنه بلندترین قله استان خراسان با ارتفاع ۳۳۱۰متر، بنا شده و به همین دلیل در بیشتر ماه های سال برف گیر می باشد و مساحت ۵۰ هكتاری آن فضایی مناسب برای تفریح سالم جوانان در كنار خانواده هایشان فراهم كرده است. اولین و تنها پیست اسكی شرق كشور با نام پیست اسكی شیرباد اول دی ۱۳۹۱ افتتاح شده است.

تله اسكی به طول ۹۰۰ متر علاقه مندان را تا ارتفاعات بالا می برد و پس از آن ورزشكارن و دوستاران طبیعت علاوه بر استفاده از منظره بی بدیل و زیبای این پیست می توانند با طی مسیری هزار و ۲۰۰ متری لذت یك اسكی مطمئن و فرح بخش را تجربه كنند. ساختمان سه طبقه ای به منظور استقرار امكانات و تجهیزات لازم و همچنین راه اندازی یك رستوران و كافی شاپ و چندین سوئیت به منظور اقامت علاقه مندان در این محل در نظر گرفته شده است كه این امكانات هنوز تكمیل نشده است.

مسیر دسترسی به پیست خصوصا در قسمت دولت آباد تا پیست شیرباد، راهی برف خیز و كوهستانی دارد و به دلیل وجود خطراتی كه در مسیر وجود دارد در صورتی كه دوستاران ورزش اسكی به صورت شخصی قصد اقدام به استفاده از پیست را دارند از رفتن آنها به پیست جلوگیری خواهد شد. ورزش دوستان باید بوسیله رانندگان حرفه ای و راه بلد برای استفاده از پیست اقدام كنند و برای این منظور باید با هیئت اسكی استان هماهنگ كنند تا با وسایل نقلیه ای كه رانندگان این وسایل كاملا با مسیر آشنا هستند به محل پیست مراجعه و از امكانات آن استفاده كنند. ای پیست تا اواسط اردیبهست ماه قابل استفاده است.

 

پیست اسكی شیر آباد-LbbptKjlft

پیست اسكی شیر آباد-fy6QlycuSB

پیست اسكی شیر آباد-Ll07EGPvEz

پیست اسكی شیر آباد-fd8FDd2xmD

پیست اسكی شیر آباد-l0JGFXGMcC