ریپورتاژ آگهی
كافه عمارت سیمون

كافه عمارت سیمون

عمارت سیمون كافه و رستورانی در تصف جهان و از دل تاریخ است
  • 1400/12/22
  • استان : اصفهان
  • شهر : اصفهان
  • دسته : چایخانه , مهمانسرا و رستوران
آدرس : : اصفهان ،خیابان نظر، كوچه كلیسای وانك، محله جلفا

عمارت سیمون كافه و رستورانی در تصف جهان و از دل تاریخ است.عمارتی جا مانده از دل تاریخ كه با فضایی بسیار زیبا و دلنشین به همراه منوی بسیار جذاب میزبان شما عزیزان است.امروزه اكثر خانه‌های تاریخی اصفهان یا تبدیل به رستوران و كافه شده اند و یا متاسفانه به صورت نیمه تخریب شده رها شده اند؛ اما هنوز هم برخی از آن‌ها با تغییر كاربری به عنوان یك جاذبه گردشگری و یك مكان با‌صفا و پر‌بازدید مورد استفاده قرار گرفته‌اند.این اثر در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۰۰۱۴ به‌عنوان یكی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.عموم ارمنیان این مجموعه را به نام «كلوپ» یا به عبارتی باشگاه سابق ارمنیان می شناسند

كافه عمارت سیمون-Jhg1ThGCE9


این بنا مجموعه ای تاریخی و ‏فرهنگی است كه در طول حیات خود با زندگی ارمنیان جلفا عجین بوده چنان كه می توان گفت همۀ بزرگسالان ارمنی ‏كه زمانی در جلفای اصفهان ساكن بوده اند این مجموعه را به یاد دارند. كاربری های گوناگون این بنا در طول تاریخ باعث ‏شده تا خاطرات گوناگونی در اذهان مردمی كه ساعات و روزهایی را در این فضا گذرانده اند ایجاد شود. نوشتار حاضر ‏گزارشی اجمالی از مرمت و بازسازی این بنای تاریخی و فرهنگی است كه از ۱۳۸۰ـ ۱۳۸۵ش به طول انجامید و تا كنون ‏فرصت انتشار آن به دست نیامده است.در طی عملیات مرمت این مجموعۀ تاریخی ـ فرهنگی بخش های مختلف سازه ای آن استحكام بخشی و تثبیت شد. بخش های تخریب شده بازسازی و ‏پوشش های منحنی فضاهایی كه در دورۀ پهلوی تخریب و به صورت تخت اجرا شده بود نیز براساس شواهد موجود به شكل سنتی و ‏اصیل خود باز گردانده شد. كلیۀ نقش ها و تزیینات بیرونی و داخلی اتاق ها مرمت و بازسازی شد.

كافه عمارت سیمون-RDuB51hOWr

خانه سیمون یا كلوپ متعلق به دوره صفوی می‌باشد. صاحب این خانه شخصی به نام خواجه سیمون بوده است كه یكی از تاجران بنام و مشهور ارمنی در قرن ۱۸ میلادی بوده است. وی علاوه بر فعالیت تجاری و ‏اجتماعی در امور خیریه پیشقدم بوده و سرپرستی حدود ۳۰ خانوار ارمنی را در فریدن بر عهده داشته است. وی در سال ۱۸۲۴ توسط حاجی هاشم خان، به قتل رسید. ‏عمارت سیمون یكی از بهترین و پرطرفدار ترین كافه رستوران های شهر زیبای اصفهان است كه پیشنهاد می كنیم اگر به این شهر سفر كردید، حتما به این عمارت زیبا سری بزنید و ساعات خوشی را سپری كنید.

نحوه دسترسی عمارت سیمون

آدرس : اصفهان ،خیابان نظر، كوچه كلیسای وانك، محله جلف

كافه عمارت سیمون-tKC3DLtR3w