ریپورتاژ آگهی
۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان

۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان

دیدن جاهای دیدنی مشهد كه تا حالا نرفته اید خالی از لطف نیست. اگر در مشهد فرصت كردید حتما به این جاذبه های گردشگری مشهد كه در
  • 1400/12/22
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : مناطق توریستی ایران
آدرس : خراسان رضوی- مشهد
تلفن : 66059000-021

دیدن جاهای دیدنی مشهد كه تا حالا نرفته اید خالی از لطف نیست. اگر در مشهد فرصت كردید حتما به این جاذبه های گردشگری مشهد كه در زیر اشاره می كنیم سفر كرده و لذت ببرید. فصل تابستان نزدیك است ؛ تقریباً تمامی گردشگرانی كه به مشهد مقدس سفر می كنند، تا به حال جاهایی مانند: شاندیز، طرقبه، پارك ملت، كوهسنگی، پارك های آبی، پارك علمی، آرامگاه فردوسی و از این قبیل اماكن كه معروف تر می باشند را دیده اند. حرم مطهر كه قطب گردشگری مشهد مقدس به شمار می رود نیز مورد استقبال تمامی زائران و گردشگران قرار می گیرد. در هر شهری یك سری اماكن، تفریحگاه ها، پارك ها و … وجود دارند كه شاخص هم هستند. اما یك سری تفریحگاه ها و جاهای دیدنی در هر شهری وجود دارد كه كمتر مورد آگاهی عموم قرار می گیرد. در این مقاله شما را با ۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان  كه شاید تا به حال حتی به گوشتان هم نخورده باشد آشنا خواهیم كرد .

روستای ییلاقی جاغرق

در ۲۱ كیلومتری جنوب غربی مشهد و در فاصله ۷ كیلومتری جنوب غربی طرقبه روستایی به نام جاغرقموجود است كه توسط روستا های عنبران، طرقدر، كردینه، تغاره و شاندیز محدود شده است. جاغرق دارای آب و هوای معتدل كوهستانی است و زمستان های سرد و تابستان های معتدل دارد. اقامت ‌گاه های موقت و رستوران هایی نیز در حاشیه رودخانه یا به صورت جزیره در بخش های مختلف دره احداث شده كه در فصل تابستان محلی مناسب را برای استراحت و تفریح گردشگران و دوستداران طبیعت مهیا كرده است. اگر به دنبال طبیعت ناب هستید بازدید از این روستا را فراموش نكنید.

 

۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان-vaxVTNges0

روستای زشك

یكی دیگر از جاهای دیدنی اطراف مشهد روستای زشك می باشد. روستای زشك در امتداد جنوب شرقی رشته كوه بینالود و در سرچشمه دره شاندیز و حدوداً در فاصله ۲۰ كیلومتری از شهر مشهد قرار گرفته است.

روستای زشك به دلیل دارا بودن چشم اندازهای بسیار زیبا، آب و هوای معتدل و نیز باغ های سرسبز میوه به عنوان یكی از بهترین مناطق ییلاقی شهر مشهد شناخته می شود. به علت وجود چشمه سارهای متعدد در این منطقه، آب كافی برای كاشت انواع محصولات باغی موجود می باشد. گیلاس، سیب، گلابی، زردآلو، گردو، آلو قرمز و هلو از جمله محصولات باغی روستای زشك می باشند. علاوه بر میوه های این روستا، می توان به نان های محلی كه در زشك پخت می گردد نیز اشاره كرد كه طرفداران بسیاری داشته و باعث ورود گردشگران زیادی به این روستا می گردد. بخش های خدماتی بسیاری مانند رستوران و چایخانه های سنتی نیز در این منطقه برای رفاه حال گردشگران و مسافران گرامی دایر شده است.

تله كابین زشك، نخستین تله كابین منطقه شمال شرق كشور می باشد و از جمله طرح های گردشگری و در حال اجرای این منطقه بوده كه به گفته كارشناسان، این پروژه می تواند در ماندگاری مسافران در شهر مشهد نقش بسیار زیادی ایفا نماید. پروژه تله كابین منطقه زشك شهر مشهد با قابلیت جابه جایی بین ۸ تا ۱۰ هزار نفر گردشگر در طول روز یكی از بزرگترین و مجهزترین پروژه های تله كابین در كشور تلقی خواهد شد. در صورتی كه قصد سفر به شهر مشهد را دارید به شما توصیه می كنیم حتما از این منطقه خوش و آب و هوا نیز در مدت اقامت خود بازدید نمایید.

 

۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان-Rtc65VTVtP

مناظر طبیعی بند گلستان

یكی از گردشگاه‌های مهم و با طراوت مشهد، منطقه‌ی گلستان با جاذبه‌های طبیعی و مذهبی است. بند گلستان سازه‌ای آجری و عظیم است كه بر ابتدای دره‌ی پر آب طرقبه و به فاصله ۴ كیلومتری از آن جلب‌ نظر می‌ نماید. این بند تاریخی در دوره‌ی تیموری ساخته شده و با توجه به مرمت‌ ها و بازسازی‌ های اخیر هنوز زیبایی و استحكام خود را به مانند گذشته حفظ نموده است.

بند گلستان و دریاچه‌ پشت آن از جاهای دیدنی اطراف مشهد می باشد، كه در فصل بهار و تابستان منظره‌ دلفریب و چشم‌نوازی را پدید می‌ آورد. با وجود تسهیلاتی از جمله فروشگاه، رستوران، قایقرانی و… این مكان به عنوان یك منطقه‌ گردشگری آبی، بازدیدكنندگان بسیاری را به سوی خود جلب می‌ كند.

 

۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان-iQhpfGMhOC

ییلاق عنبران

روستای عنبران واقع در یك كیلومتری طرقبه كه مناظر سرسبز و پوشش گیاهی مطلوب آن باعث خوشبو شدن این روستای زیبا گردیده و سبب نامگذاری این منطقه موسوم به عنبران شده است. مراكز پذیرایی حاشیه‌ راه، باغات و چشم‌ انداز های طبیعی و سایه‌ های دلنواز و اطراق‌ گا‌ه‌ های خانوادگی، از مزیت‌ های عنبران به شمار می‌آید.

 

۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان-hIcb9TKg9b

سرزمین موجهای آبی

یكی از جاهایی كه مردم مشهد و مسافران به تعداد زیاد از آن بازدید می كنند سرزمین موج های آبی است. مجموعه فرهنگی ورزشی پارك آبی با عنوان سرزمین موجهای آبی، بزرگترین پارك آبی خاورمیانه به لحاظ وسعت و از نظر سرپوشیده بودن و همچنین از حیث امكانات در رده كاملترین پارك های آبی دنیا به شمار می آید.
این مجموعه با فراهم آوردن محیطی امن در خدمت سلامت جسمی و در طول آن سلامت روان تك تك افراد جامعه بوده و بی گمان یكی از قطبهای تفریحی كشور به شمار می آید. بی مثال بودن این مجموعه باعث گشته تا به تجربه ای دلچسب و به یاد ماندنی برای زائرین و مجاورین بارگاه ملكوتی آقا علی بن موسی الرضا (ع) فراهم آورد.

 

۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان-lXf4haXtuX

پارك آبی ایرانیان

در این پارك هیجان موج سواری با تخته را در استخر موجی به بزرگی یك زمین فوتبال، با موج‌هایی به ارتفاع ۵/۳ متر تجربه خواهید كرد. مجموعه پارك آبی سرزمین ایرانیان به وسعت ۱۴ زمین فوتبال است و یكی از بهترین‌هایِ دنیا خواهد بود. شركت كانادایی White Water Park، بزرگترین طراح پارك های آبی در دنیاست و به عنوان مشاور، پارك آبی SIAM PARK را در اسپانیا به عنوان الگو انتخاب كرده است.
این پارك آبی از پستی و بلندی های طبیعی كوهپایه به عنوان ابزاری برای خلق سرسره ها و تونل های پیچیده متعدد بهره گرفته است. پارك آبی سرزمین ایرانیان دو بخش وسیع و مجزا برای آقایان و بانوان دارد كه در زمستان نیز قابل استفاده هستند و شما را به همراه همه اعضای خانواده، به تجربه جمعی فوق العاده ای از سرگرمی‌های آبی دعوت می كند.

 

۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان-txaPUGbZrm

 آبشار آبگرم

آبشار آبگرم، این آبشار در مجاورت روستای آبگرم در ۷۵ كیلومتری شهرستان كلات است. برای رسیدن به آبشار، پس از عبور از روستای آبگرم، در مسیری كه امكان تردد وسایل نقلیه سبك وجود ندارد، پس از طی كردن راهی حدود نیم ساعت به آبشار زیبای آبگرم خواهید رسید. نام این آبشار از روستای ابگرم كه دارای چشمه‌های آبگرم زیاد هست، گرفته شده‌است.

آب این آبشار از سرچشمه كه چند كیلومتر بالاتر از خود آبشار قرار گرفته، به شكل قابل توجهی، گرم است. نه البته آنقدر گرم كه در زمره چشمه های آب گرم محسوب شود اما احتمالا حوالی ۳۰ تا ۳۵ درجه گرما دارد. آبشار آبگرم و حوضچه آن به شدت برای آبتنی مناسب است

 

۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان-9M3RhPrNaw

گنبد هارونیه

توس قدیم اثری از خود به جا نگذاشته است و تنها اثر بر جای مانده از توس قدیم بنای آجری است معروف بهگنبد هارونیه كه در دهه های اخیر به همت انجمن آثار ملی و میراث فرهنگی خراسان مرمت و باز سازی شده است. مردم این بنا را زندان هارونیه می نامند. این بنا مشتمل بر یك فضای وسیع مربع گنبد دار به ارتفاع حدود ۲۵ متر و وسعت ۱۲*۱۲ متر است. در انتهای بنا سه حجره با اتاقك با تزئیناتی شامل گچبری قرار دارند. تزئینات خارجی آن منحصر به قاب های عمودی و ستون نما های طرفین ورودی می باشد كه آن را در لیست دیدنی ترین های مشهد قرار داده است.

 

۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان-DlzX5XHDXb

آرامگاه حكیم ابوالقاسم فردوسی

این آرامگاه كه متعلق به حكیم ابوالقاسم فردوسی توسی می باشد در باغی قرار دارد كه در ۲۰ كیلومتری شمال مشهد جای دارد. ساختمان فعلی آرامگاه از شیوه معماری هخامنشی به ویژه آرامگاه كوروش الهام گرفته است.

نمای بیرونی بنا شامل عناصر تزئینی هخامنشی به خصوص ستون ها و سرستون ها است و اشعاری كه بر اضلاع چهارگانه بنا نگاشته شده از حكیم فردوسی و معرف اندیشه و شخصیت وی می‌باشد. بخش فوقانی بنا بصورت مجوف و توخالی ساخته شده و فضای داخلی آن نیز علاوه بر الهام گرفتن از معماری دوه اشكانی شامل ۲۰ ستون مرمری در پائین و ۸ ستون در بخش فوقانی است. در قسمت هایی نیز شاهد آثار زیبای فریدون صدیقی هستیم كه بیشتر به روایت داستان های شاهنامه پرداخته است.

 

۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان-f1aT98i8oj

الماس شرق

در میان بزرگ ترین ساختمان های مشهد نام الماس شرق معروف است. زیر بنای این سازه در حدود ۶۵۰۰ متر مربع و در ۵ طبقه بنا شده است. در مجاورت این سازه پاركینگ ۵ طبقه الماس شرق با زیر بنای حدود ۲۷۰۰ متر مربع قرار گرفته است. این سازه علاوه بر ۱۲۱۰ واحد تجاری دارای فضا های جانبی دیگری نیز مانند نماز خانه، رستوران ملل court food، فضای استراحت مراجعین، مركز فوریت های پزشكی، مراكز اداری، بانكی و پست و سرویس و فضای بازی كودكان می باشد. این مركز مناسب ترین مركز خرید مشهد است.

 

۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان-5yOzhfOjhO

دریاچه بزنگان

دریاچه بزنگان در استان خراسان رضوی واقع است. این دریاچه در بلندی‎های كپه‎داغ و در ۱۳۰ كیلومتری جادة مشهد – سرخس قرار دارد. مساحت این دریاچة آب شیرین، حدود ۸۰ هكتار است. دریاچه بزنگان تنها ابگیر طبیعی می باشد كه در استان خراسان وجود دارد . این دریاچه حدود هشتاد هكتار وسعت وعمق ان حد اكثر دوازده مترو حد اقل نه متر می باشد و در جنوب رشته كوههای هزار مسجد در فاصلة حدود یكصدوسی كیلومتری جاده مشهد به سمت سرخس قرار دارد.

 

۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان-wr7MrOj7gE

پارك جنگلی وكیل آباد

پارك جنگلی وكیل آباد كه از گردشگاه های قدیمی مشهد است، در انتهای بلوار وكیل اباد قرار گرفته. این پارك با انبوهی از درختان كاج، چنار و تبریزی درون دره ای باصفاو خوش آب و هوا جای دارد و نهر های متعددی در ان جاری است كه از قنات های وكیل اباد آب می گیرند. در بالادست پارك وكیل اباد باغ وحشی نیز وجود دارد كه در آن انواع پستانداران، پرندگان، چرندگان و خزندگان نگداری می شوند.

 

۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان-1YuWPFHqda

باغ گیاه شناسی مشهد

باغ گیاه‌شناسی مشهد شامل بخش‌های مختلفی از جمله باغ گل رز، قطعه آموزشی و نمایشی، مجموعه گیاهی منطقه رویشی ایران، مجموعه آربراتوم و سیستماتیك گیاهی، باغ میوه‌های بومی ایران، مجموعه گیاهی سوزنی برگان، مجموعه نمایشی باغ صخره‌ای و مجموعه نهالستان و گلخانه‌های تكثیری است.

 

۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان-UQeWo8kbne

پارك ملی چهل بازه مشهد

پارك ملی چهل بازه مشهد یكی از پروژه های عظیم ملی كشور می باشد كه در شهر مشهد در حال ساخت و تكمیل شدن است. پارك ملی چهل بازه مشهد دارای وسعتی در حدود ۱۱۵ هكتار است و رودخانه ی چهل بازه نیز از وسط آن عبور كرده و بر زیبای پارك افزوده است. پارك چهل بازه مشهد از نظر وسعت و پالایش آلاینده های هوای شهر با پارك جنگلی وكیل آباد رقابت خواهد كرد.

 

۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان-iVVzXst37c

روستای گلستان مشهد

روستای گلستان واقع در ۵ كیلومتری مشهد، دارای مناظر كوهستانی و باغات میوه با دره‌های سرسبز كه به رغم وجود این مواهب طبیعی از جمله بند گلستان، وجود آستان مقدسه امام‌زادگان یاسر و ناصر به اهمیت گردشگری آن افزوده است. روستای حصار گلستان یكی از روستاهای خوش آب و هوا در جنوب غرب مشهد و در حوالی شهر طرقبه واقع شده است.

 

۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان-W0yGaPzYFc

منطقه اسفجیر

منطقه اسفجیر در ۲۰۰كیلومتری شهر مشهد واقع شده است . این منطقه دارای آب وهوایی معتدل می باشد . ویژگی این منطقه وجود تاكستان های فراوان است. تسفجیر روستایی است كه به واسطه داشتن آب فراوان، از باغات و مزارع پرباری برخوردار است. پس از گذشتن از روستا و با حدود یك ساعت پیاده روی آرام در كنار رودخانه به میان دره ای با دیواره های بسیار بلند وارد می شودید كه با ادامه این مسیر به محوطه زیبای آبشار اسفجیر خواهید رسید.

 

۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان-Mhi9RCJyKs

دریاچه چشمه سبز

دریاچه چشمه سبز از جاذبه‌های گردشگری استان خراسان رضوی است كه در حدود ۲۰ كیلومتری روستای بزرگ گلمكان و ۵۰ كیلومتری غرب شهر مشهد در یكی از بلندترین نقاط رشته كوه‌ بینالود قرار دارد.این دریاچه كوهستانی كه در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده، ۱۵ هكتار مساحت دارد و از آب آن برای آبیاری باغ‌ها و زمین‌های كشاورزی استفاده می‌شود.

 

۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان-qo2HQCLwO4

روستای نغندر

روستا نغندر منطقه ای است ییلاقی و خوش آب و هوای و سرسبز و زیبا و مصفا كه به دلیل داشتن چشم اندازهای طبیعی ، به ویژه درتابستان مورد توجه مسافران تور مشهد و ساكنان مشهد است.این روستا زمستان های سرد و تابستان های گرم و خشك دارد .آب روستا نغندر مشهد از رودخانه تامین می شود.نغندر از توابع بخش طرقبه شهرستان طرقبه شاندیز در استان خراسان رضوی ایران است.نام قدیمی آن نوغان دره است

 

۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان-CKOoYdDvXg

پارك كوه سنگی

كوهسنگی یكی از قدیمی ترین و خاطره انگیز ترین گردشگاه های مشهد است كه به دلیل وجود دو كوه سنگی مشرف به شهر به این نام خوانده می شود و در كنار رشته كوه های جنوبی مشهد واقع شده است.این تفرجگاه زیبای شهر مشهد در تابستان جاری با پذیرش حجم انبوه گردشگر، پس از حرم مطهر و آرامگاه فردوسی، رتبه سوم حضور مسافر و گردشگر را به خود اختصاص داد.

 

۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان-q4BGGhlBB0

باغ پرندگان مشهد

باغ پرندگان مشهد در منطقه گردشگری تجاری سپاد در مشهد تنها و اولین باغ پرندگان منطقه شرق كشور می باشد كه با هزینه بالغ بر نهصد میلیون در شهر مشهد ساخته شده است. در باغ پرندگان مشهد انواع پرندگان با گونه های كمیاب ایرانی، آسیایی و آفریقایی موجود است كه برای تامین سلامتی بازدیدكنندگان و پرندگان تیم‌های پزشكی بصورت شبانه روزی در این باغ حضور دارند و باغ پرندگان مشهد با مجوز اداره كل دامپزشكی خراسان رضوی و سازمان محیط زیست مشهد شروع به كار كرده است.

 

۲۰ جای دیدنی مشهد در تابستان-LxD80q5Inz