ریپورتاژ آگهی
برنامه سفر سه روزه به مشهد

برنامه سفر سه روزه به مشهد

برنامه سفر سه روزه به مشهد از ضروریات و بایدهای اقامت در شهر پرجاذبه مشهد مقدس برای گردشگرانی است كه قصد دارند از مدت زمان كوتاه اقامت خود در این شهر زیارتی بیشترین بهره را ببرند.
  • 1400/12/21
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : برنامه سفر سه روزه به مشهد
تلفن : 66059000-021

برنامه سفر سه روزه به مشهد از ضروریات و بایدهای اقامت در شهر پرجاذبه مشهد مقدس برای گردشگرانی است كه قصد دارند از مدت زمان كوتاه اقامت خود در این شهر زیارتی بیشترین بهره را ببرند. چنانچه شما نیز جزء این افراد محسوب می شوید و قصد دارید بزودی با رزرو آنلاین بلیط هواپیما مشهد به این شهر دیدنی سفر كنید، مطالعه این مطلب برای شما سودمند خواهد بود.

برنامه سفر سه روزه به مشهد-puZprGlpW3
مشهد، افزون بر افتخار میزبانی از حرم مطهر امام هشتم (ع)، از اماكن دیدنی بی شماری نیز برخوردار گشته است: آرامگاه نادرشاه افشار، خانه ملك مشهد، روستای پاژ و خانه فردوسی بزرگ، خواجه ربیع، باغ وحش وكیل آباد، پیست اسكی شیرباد، پارك كوهسنگی و بوستان مینیاتوری از جمله اماكن جذاب و دیدنی این شهر دل انگیز به حساب می آیند كه علیرغم جذابیت های فراوانی كه دارند، توسط بسیاری از گردشگران بنا بدلایلی نظیر هزینه بازدید و نداشتن زمان كافی نادیده گرفته می شوند. اما در واقع بازدید از بسیاری از این اماكن رایگان بوده و در مدت زمان اندكی نیز امكان پذیر است. فقط كافی است برنامه سفری چند روزه داشته باشید تا حتی در زمان محدود اقامت در این شهر نیز قادر باشید از تمامی ظرفیت های گردشگری این مقصد محبوب و پربازدید بهره مند گردید. پرسیدید چه برنامه سفری؟ همراه سفرستان باشید تا به پاسخ این پرسش پی ببرید.

نكاتی كه پیش از خواندن مطلب باید بدانید

پیش از خرید بلیط مشهد از سفرستان و خواندن این مطلب بهتر است بدانید كه منظور از برنامه سفر سه روزه به مشهد، برنامه اقامتی سه روزه در مشهد است و روز رفت و برگشت در این برنامه لحاظ نشده است. با این حال، حتی اگر قصد داشته باشید مدتی كمتر و یا بیشتر از سه روز را در مشهد اقامت كنید، باز هم این مطلب برای شما مفید خواهد بود؛ كافی است برحسب اولویت های خود، تعدادی جاذبه را حذف (در صورت اقامت كوتاه تر) و تعدادی را بدان بیفزایید (در صورت اقامت بلندتر) تا این برنامه سفر را مطابق میل خود سفارشی سازید. لازم است ذكر گردد كه در انتخاب و معرفی جاذبه های گردشگری مشهد سعی برآن شده كه جاذبه هایی كه در نزدیكی یكدیگر واقع شده اند، با یكدیگر و در همان روز به گردشگران معرفی گردند تا از هزینه حمل و نقل گردشگران كاسته شود.

برنامه سفر سه روزه به مشهد-074xdthbL2

برنامه سفر مشهد – روز اول

• زیارت امام رضا: هدف اصلی بازدید از مشهد برای بسیاری از گردشگران، زیارت بارگاه ملكوتی امام هشتم (ع) است، اما از آنجایی كه حرم مطهر صرفا مكانی مذهبی نیست و از معماری تماشایی و منحصربفرد و همچنین بخش های فرهنگی و تفریحی فراوانی نیز تشكیل شده است، بازدید از این مكان زیارتی به افرادی كه صرفا برای دیدن اماكن فرهنگی و تفریحی مشهد به این شهر دیدنی سفر می كنند، نیز توصیه می گردد. وجود جاذبه های گردشگری فراوانی نظیر بازارهای مختلف (بازار رضا، بازار عباس قلی خان و بازار جنت) و مراكز خرید لوكس و متنوع (مجتمع تجاری الماس شرق، مركز خرید پروما، مجتمع تجاری وصال، مركز خرید آرمان، پاساژ كاسپین مد و مركز خرید زیست خاور) در نزدیكی حرم موجب گردیده كه بازدید از حرم مطهر، امكان بازدید از دیگر اماكن دیدنی این شهر را فراهم سازد.
• بازدید از طرقبه: روستای ییلاقی طرقبه، بهترین مكان برای استراحت و تماشای طبیعت دل انگیز مشهد مقدس در نخستین روز اقامت در این شهر دیدنی محسوب می شود. این روستا در جنوب غربی مشهد و در جاده جاغرق واقع شده و در اندك زمانی از مركز مشهد قابل دسترسی است. وجود جاذبه های تفریحی و تاریخی فراوانی از قبیل پارك كمر مقبولا، بند گلستان، دریاچه و مجموعه تفریحی چالیدره موجب گردیده كه برخی گردشگران نه تنها از این مكان بازدید كنند، بلكه اتاقی را برای خود و خانواده خود در هتل بزرگ خوش آب و هوای طرقبه مشهد كه در دامنه كوه های بینالود قرار گرفته، رزرو كنند. اگر به این مكان سفر كردید، حتما سری به آشكده جاده جاغرق بزنید تا طعم لذیذ آش های رشته و كشكی این رستوران را در طرقبه مشهد بچشید.
ساعت بازدید: همه روزه
هزینه ورودی: رایگان
آدرس: خراسان رضوی، مشهد مقدس، ۱۸ كیلومتری مسیر جاده جاغرق (جنوب غربی مشهد)

روز دوم برنامه سفر به مشهد

چنانچه ارادت ویژه ای به امام هشتم دارید، می توانید آغاز روز دوم خود را نیز به بازدید از حرم مطهر امام رضا (ع) اختصاص دهید و باقی روز را صرف بازدید از اماكن دیدنی زیر كنید:
• بازدید از سرزمین موج های آبی: حتی اگر به انجام تفریحات آبی نیز علاقه ندارید، محض شادی كودكانتان هم كه شده، سری به این پارك آبی بزنید. در حقیقت بازدید از پارك آبی بزرگی كه لقب وسیع ترین مجتمع تفریحی آبی كشورمان را یدك می كشد، چیزی نیست كه هر روز بتوانید تجربه كنید. این پارك ۸۵۰۰ متری كه بیش از دو دهه قدمت دارد، با ارائه امكانات بی شماری از قبیل استخرهای شنا، جكوزی، حمام تركی، سالن های سونای خشك و انواع مختلفی از سرسره های آبی نظیر سرسره موج، مارپیچ، تورنادو، تاپسی توروی، جت موج و سقوط آزاد قادر است روزی فرح بخش و بیادماندنی را برای شما و خانواده محترمتان رقم بزند. گفتنی است كه كلیه تجهیزات مدرن این مجموعه با استانداردهای جهانی طراحی گشته و از امنیت بسیار بالایی برخوردارند. بنابراین، نیازی به نگرانی نیست و كافی است تن خود را به آب های زلال و پاكیزه سرزمین موج های آبی بسپارید تا حس رضایت را از خرید بلیط هواپیما و اقامت در این شهر با تمام وجود تجربه كنید.
ساعت بازدید: از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب روزهای شنبه تا سه شنبه و از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب روزهای چهارشنبه تا جمعه
هزینه ورودی: ۳۰ هزار تومان
آدرس: خراسان رضوی، مشهد مقدس، بلوار اندیشه، نبش اندیشه ۸۳
• بوستان مینیاتوری: این بوستان سرسبز كه به ایران كوچك نیز شهرت دارد، ماكت مینیاتوری بسیاری از اماكن دیدنی و جاذبه های گردشگری كشورمان را در خود جای داده است. ماكت جاذبه هایی نظیر تخت جمشید، باغ شازده كارون، آرامگاه فردوسی، پل خواجو، سد كارون، فرودگاه هاشمی نژاد و … به زیبایی و با جزئیات فراوان در جای جای این بوستان سرسبز گنجانده شده تا بازدیدكنندگان نه تنها از فضای سرسبز و دل انگیز این بوستان -كه به تنهایی بازدید از آن را توجیه می كند- لذت ببرند، بلكه نمونه سه بعدی و كوچك برخی از دیدنی ترین اماكن گردشگری كشورمان را نظاره گر باشند. افزون بر موارد فوق، بوستان مینیاتوری مشهد از امكانات فراوانی نظیر فضای بازی كودكان، پیست مسابقه ماشین های كنترلی، كافی شاپ، رستوران و پاركینگ اختصاصی نیز برخوردار گشته است.
ساعت بازدید: از ساعت ۸ صبح تا ۳۰/۱۰ شب
هزینه ورودی: ۱۵ هزار تومان
آدرس: خراسان رضوی، مشهد مقدس، بلوار سجادیه

 

برنامه سفر سه روزه به مشهد-w51tc0gA2K

برنامه سفر روز سوم

در روز آخر نیز، طبق روال روزهای گذشته، ابتدا بازدید از حرم مطهر امام رضا را به شما پیشنهاد و سپس شما را به بازدید از اماكن دیدنی زیر كه در نزدیكی یكدیگر واقع شده اند، دعوت می‌كنیم:
• خانه ملك: چنانچه دوست دارید در روز آخر از عمارتی تاریخی كه از دوران قاجار بجا مانده، دیدن كنید، بازدید از خانه ملك را به هیچ وجه از دست ندهید. این جاذبه كه جزء محبوب ترین و پربازدیدترین منازل تاریخی مشهد مقدس محسوب می شود، از جلوه بسیار تماشایی و شگفت انگیزی بهره مند گشته و تلفیقی از معماری مدرن اروپایی و سنتی را به نمایش بازدیدكنندگان گذاشته است. آثار هنرنمایی معماران ایرانی در وجب به وجب این خانه مشهود است: از سقف مشبك و منبت كاری شده آن گرفته تا شومینه گچ بری شده‌اش، هنر دست اساتید معماری ایران زمین به شكل نقش و نگاری پرجزئیات و تماشایی در جای جای خانه برجای مانده است تا یادگاری برای آیندگان و هنردوستان باشد. افزون بر معماری متفاوت و مسحوركننده این مكان، از اجناس عتیقه و گرانبهایی نظیر قالی های دست باف خوش طرح و نقش، تندیس های چوبی، تابلوهای نقاشی، ظروف سرامیكی و سفالی و غیره نیز برای تزئین بخش های مختلف خانه استفاده شده است تا بر زیبایی جلوه دلفریب و شگفت انگیز این خانه، بیش از پیش بیفزاید.
ساعت بازدید: از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر (جمعه ها تعطیل است)
هزینه بازدید: رایگان
آدرس: خراسان رضوی، مشهد مقدس، خیابان امام خمینی
• پارك كوهسنگی: برای بازدید از این پارك باید كفش های كوهنوردی خود را بپوشید، چراكه برای دسترسی به آن باید به كوهی نسبتا مرتفع صعود كنید. برای رفاه حال بازدیدكنندگان و یاری آن ها در طی این مسیر، پله هایی تعبیه شده كه صعود به این كوه را بسیار آسان كرده است. بنابراین نیازی به نگرانی نیست، شما با هر شرایط جسمانی نیز می توانید به راحتی به پارك كوهسنگی دست یابید. خوب است بدانید كه دلیل نامگذاری این پارك به كوهسنگی، دو كوهِ سنگی كم ارتفاعی است كه در این پارك دیدنی جا خوش كرده و جلوه زیبایی را به این مكان بخشیده اند. اما چیزی كه این پارك را به مكانی جذاب و پرطرفدار مبدل كرده، صرفا طبیعت شگفت انگیز و دلفریب آن نیست، بلكه امكاناتی است كه در این پارك برای تفریح عموم گنجانده شده است: از شهربازی و استخر گرفته تا بازار، رستوران، كافی شاپ و حتی مسجد، طیف وسیعی از امكانات رفاهی در این مكان تعبیه شده تا بازدیدكنندگان را ساعت ها سرگرم سازد. افزون بر امكانات یاد شده، این پارك بدلیل موقعیت مكانی و قرار گرفتن در ارتفاعی بلند، از هوایی پاكیزه و تمیز بهره مند گشته و چشم انداز رویایی و شگفت انگیزی از شهر مشهد را به نمایش گذاشته است.
ساعت بازدید: ۲۴ ساعته
هزینه بازدید: رایگان
آدرس: خراسان رضوی، مشهد مقدس، بزرگراه كلانتری
• باغ گیاه شناسی مشهد: این مقصد باصفا و خوش منظره، بهترین مكان برای اتمام سفری سه روزه به مشهد و پایانی خوش برای اقامت در این شهر بشمار می رود. در توصیف وسعت و زیبایی های باغ گیاه شناسی باید گفت كه این باغ بیش از ۴۴ هزار متر مربع فضای سبز، ۱۴۹۰۰ درخت و ۲۵ هزار متر مربع گل و گیاه رنگارنگ را در خود جای داده است. خوب است بدانید كه بیش از ۳۹۰ گونه ژنتیكی از گیاهان مختلف -كه ۲۰۰ گونه آن جزء گیاهان دارویی محسوب می شود- قرار گرفته است تا بازدید از این مكان نه تنها جنبه تفریحی داشته باشد، بلكه برای مطالعات گیاه شناسی نیز مكانی ارزشمند باشد. وجود بخش های مختلفی نظیر باغ پرندگان، دهكده صنایع دستی، مجموعه منازل روستایی، باغ طبیعت كودكان، پارك حیوانات ماقبل تاریخ، باغ میوه، باغ تروپیكال، مركز طب سنتی، فست فود، كافی شاپ و هایپر ماركت موجب گردیده كه این مجتمع وسیع ۲۵ هكتاری به یكی از مراكز تفریحی بزرگ استان خراسان مبدل گردد. ناگفته نماند كه این مجتمع از وسیع ترین شهربازی سرپوشیده شرق كشور نیز میزبانی می كند و یكی از برترین اماكن تفریحی برای گذراندن ساعاتی مفرح و خاطره انگیز در طول اقامت در مشهد مقدس به حساب می آید.
ساعت بازدید: از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب
هزینه بازدید: ۱۲ هزار تومان
آدرس: خراسان رضوی، مشهد مقدس، بلوار جمهوری