ریپورتاژ آگهی
قلعه تلخون مشهد

قلعه تلخون مشهد

قلعه تلخون یكی از آثار ملی ثبت شده ایران در مشهد است كه قدمت آن مربوط به اسلامی می باشد و در تاریخ ۱۳۸۱/۰۷/۰۷ به شماره ثبت ۶۴۳۵ در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است.
  • 1400/12/21
  • استان : خراسان رضوي
  • شهر : مشهد
  • دسته : قلعه های باستانی ایران
آدرس : یك كیلومتری شمال روستای درخت سپیدار
تلفن : 66059000-021

قلعه تلخون یكی از آثار ملی ثبت شده ایران در مشهد است كه قدمت آن مربوط به اسلامی می باشد و در تاریخ ۱۳۸۱/۰۷/۰۷ به شماره ثبت ۶۴۳۵ در مجموعه آثار تاریخی ایران ثبت شده است. نشانی این اثر ملی ثبت شده مشهد خراسان، شهرستان مشهد، بخش احمد آباد، یك كیلومتری شمال روستای درخت سپیدار می باشد.

قلعه تلخون مشهد-fAwZMJ0PbD

این روستای زیبا در پنجاه كیلومتری جاده مشهد به نیشابور قرار گرفته است. جمعیت آن در قالب ۱۰۰خانوار شكل گرفته و با قسمت جنوب غرب شهر مشهد حدود ۵۵ كیلومتر فاصله دارد. شغل مردم روستای درخت سپیدار كشاورزی و دامداری است.ارتفاع روستا از سطح دریا حدود ۱۴۵۰ متر است و جاذبه‌هایی مانند: غار آغل گرگ، كاروانسرای قدیمی، قلعه تاریخی تلخون، قنات تلخاب و اقامتگاه بومگردی جاده ابریشم گردشگران را ترغیب می‌كند تا به این روستا سفر كنند. همچنین هوای دل‌انگیز و مطبوع روستا به همراه آب گوارایی كه از قنات به دست می‌آید، تنها گوشه كوچكی از تجربه زندگی دلچسب روستایی را به گردشگران هدیه می‌كند.