ریپورتاژ آگهی
غار چاه دختر شیراز

غار چاه دختر شیراز

یكی از غارهای عمیق اطراف شیراز ، غار چاه دختر شیراز می باشد . این غار به صورت عمودی و چاهی بسیار عمیق است كه به وسیله دست كنده شده و
  • 1400/12/21
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : غارهای ایران
آدرس : فارس- شیراز -جناح غربی كوه و قلعه فهندژ
تلفن : 66059000-021

یكی از غارهای عمیق اطراف شیراز ، غار چاه دختر شیراز می باشد . این غار به صورت عمودی و چاهی بسیار عمیق است كه به وسیله دست كنده شده و به همان شكلی كه از دهانه آغاز می شود، تا پایین ادامه پیدا می كند. تراش چاه كاملا یكدست است و نزدیك به ۱۴۰ متر عمق دارد. غار كاملا به صورت عمودی است و فرود به آن تنها به صورت گروهی و داشتن تجهیزات كوهنوردی و ایمنی میسر است. بنابراین به صورت انفرادی و یا بدون تجهیزات كافی برای فرود در آن اقدام نكنید، چراكه بسیار خطرناك است و ممكن است به اتفاقات ناگواری منجر بشود.

غار چاه دختر فارس در نزدیكی شهر شیراز قرار دارد و اگر علاقمند به غارنوردی بخصوص غارهای عمودی هستید در سفر خود به این شهر می توانید به راحتی از آن بازدید كنید. برای اینكه بتوانید داخل غار چاه دختر در استان فارس بروید باید طنابی به طول ۱۵۰ متر و آموزش كافی به همراه چندین همسفر داشته باشید. درون چاه هیچ جایی برای گرفتن دست ها وجود ندارد. باید به صورت نوبتی و یك نفر یك نفر به دورن چاه بروید تا از برخورد به دیواره ها و احتمال ریزش جلوگیری شود.

 

غار چاه دختر شیراز-KACK4lMfhk
شكل غار تاریخی چاه دختر به صورت یك استوانه است و قطر آن از دهانه تا انتها ثابت و نزدیك به ۵ متر و ۳۰ سانتی متر است. كف چاه دختر توسط سنگریزه ها فرو ریخته شده از دیواره ها بسته شده است وگرنه عمق غار بیشتر از ۱۴۰ متر است. فاصله غار تاریخی چاه دختر فارس با چاه قلعه بندر تنها ۸۰ متر است و می توانید از هر دو چاه تاریخی همزمان دیدن كنید. این غارها كه به وسیله انسان حفر شده اند، از بقایای دوران هخامنشی هستند.