ریپورتاژ آگهی
آبشار مخمل كوه خرم آباد

آبشار مخمل كوه خرم آباد

موقعیت مكانی آبشار مخمل كوه خرم آباد در دره زیبای مخمل كوه مشهور به تنگه شبیخون قرار گرفته كه به علت پوشش و فراوانی گل و سنگ به این نام مشهور شده است.
  • 1400/12/20
  • استان : لرستان
  • شهر : خرم آباد
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : آبشار مخمل كوه از جمله آبشارهای فصلی زیبا در استان لرستان است كه در محدوده شمالی خرم آباد قرار گرفته و از طریق جاده آسفالته و مناسب می توان به آن دسترسی داشت
تلفن : 66059000-021

آبشار مخمل كوه از جمله آبشارهای فصلی زیبا در استان لرستان است كه در محدوده شمالی خرم آباد قرار گرفته و از طریق جاده آسفالته و مناسب می توان به آن دسترسی داشت.موقعیت مكانی آبشار مخمل كوه خرم آباد در دره زیبای مخمل كوه مشهور به تنگه شبیخون قرار گرفته كه به علت پوشش و فراوانی گل و سنگ به این نام مشهور شده است. مخمل‌كوه به ارتفاع بیش از ۲۹۰۰ متر در شمال شرق خرم‌آباد كه به عنوان بخشی از دره تاریخی خاید آلو قسمتی ازشهر خرم‌آباد را در دامن خود جای داده‌است. این كوه بلند در دو سمت به دو تنگه مهم و استراتژیك ختم می‌شود كه در طول تاریخ شاهد رخدادهای گوناگونی بوده‌ است. قسمت جنوبی مخمل‌كوه به جاده بروجرد به خرم‌آباد ختم می‌شود. محلی كه در هنگام ورود رضاخان به لرستان شاهد جنگ‌ها و درگیری‌های خونینی بوده‌است. انتهای شمالی مخمل‌كوه نیز به جاده خرم‌آباد-الشتر می‌رسد كه به تنگ شبیخون مشهور است.

مخمل كوه لرستان بافتی رسوبی دارد و بیشتر قسمت‌های آن پوشیده از گلسنگ است. با آغاز فصل بارش گلسنگ‌های سیاه رنگ و آفتاب سوخته سبزرنگ می‌شوند. سراسر سبز. گلسنگها آفتاب‌گریز هستند به همین علت قسمت‌هایی از مخمل كوه كه كمتر آفتاب گیر است سرسبز تر و دیدنیتر است. در قسمت انتهای شمالی مخمل كوه در تنگ شبیخون به همت اداره كل منابع طبیعی لرستان پارك جنگلی دایر شده كه در فصل بهار و زمستان بسیار دیدنیست. مخلمل كوه برای كوهپیمایی بسیار مناسب و در دسترس است. با خودرو با چند دقیقه رانندگی به دامنه آن می‌رسید. فقط كافی است پس از رسیدن به میدان ۲۲ بهمن خرم آباد تا انتهای بلوار ولیعصر برانید.

آبشار مخمل كوه خرم آباد-Wmaj1CoMWT



آبشار مخمل كوه خرم آباد-LYF8QyO0uo

آبشار مخمل كوه خرم آباد-yyV4uAfFyd