ریپورتاژ آگهی
آبشار اسپه او

آبشار اسپه او

آبشار اسپه او در موقعیت جغرافیایی N363600 E534628 در استان مازندران واقع است .این آبشار در نزدیكی روستای پاسند در منطقه هزار جریب نكا واقع است
  • 1400/11/09
  • استان : مازندران
  • شهر : نکا
  • دسته : آبشارهای ایران
آدرس : این آبشار در نزدیكی روستای پاسندچند كیلومتری شهر بهشهر است
تلفن : 66059000-021

آبشار اسپه او در موقعیت جغرافیایی N363600 E534628 در استان مازندران واقع است. این آبشار در نزدیكی روستای پاسند در منطقه هزار جریب نكا واقع است. از جمله جاذبه‌های طبیعی این روستا جنگل‌های سر سبز و خوش آب و هوای آن است و می‌توان از چشمه و آبشار اسپه او به عنوان یكی از شگفتی‌های طبیعت و نعمت‌های طبیعی این منطقه نام برد.
برای رسیدن به این آبشار باید چند كیلومتری به شهر بهشهر مانده با دیدن تابلوی روستای پاسند در سمت راست جاده گرگان – ساری در اولین بریدگی جاده دور زده و بعد از گذر از ورودی روستا از ورودی دوم كه ورودی جنگل پاسند می باشد از طریق جاده بسیار زیبا و جنگلی روستای پاسند پس از ۳۰ دقیقه به رودخانه (نكاء ) رسید و از این نقطه به بعد با پای پیاده در راستای خلاف جهت رودخانه (به سمت شرق) حركت نمود – قسمتهائی از این مسیر از داخل رودخانه میگذرد لذا پیمایش مسافت تقریبا دو ساعته این آبشار بسیار مفرح و لذت بخش است.
آبشار اسپه او به صورت پلكانی و كاسه ای بوده و منظره بسیار بی نظیری دارد. صد ها حوضچه آهكی در ۷ طبقه كه در طول سالیان متمادی ایجاد شده باعث ایجاد آبشار شده اند. قسمتهائی از مسیر این آبشار از داخل رودخانه میگذرد لذا پیمایش مسافت تقریبا سه ساعته این آبشار بسیار مفرح و لذت بخش شده است. این آبشار زیبا و دیدنی با ارتفاع بیش از ۳۰ متر، از چشمه ای از دل كوه سیاخانی سرچشمه می گیرد و به رودخانه نكا رود میریزد.

آبشار اسپه او آبشاری پلكانی و كاسه‌ای است كه حوضچه‌های آهكی متعددی در ۷ طبقه دارد و در ۳۰ كیلومتری بهشهر در ارتفاعات رشته‌‌كوه البرز در منطقه هزار جریب قرار گرفته است. «اسپه‌او» به معنای «آب سفید» است. این آبشار از جاهای دیدنی بهشهر است كه ارتفاع آن به بیش از ۴۰۰ متر می‌رسد و از چشمه‌ای كه از شكاف سنگی در زیر درختی كهنسال می‌جوشد، سرچشمه می‌گیرد.

 

آبشار اسپه او-TbIHz1bV0V

آبشار اسپه او-1bBB2uE1M3