ریپورتاژ آگهی
كافه گالری قیصریه

كافه گالری قیصریه

شهر اصفهان از بهترین و زیباترین مقاصد گردشگری در ایران است
  • 1400/12/17
  • استان : اصفهان
  • شهر : اصفهان
  • دسته : چایخانه , مهمانسرا و رستوران
آدرس : در انتهای شمالی میدان نقش جهان، بر روی ایوانی در بخش غربی سردر قیصریه، كافه گالری قیصریه قرار گرفته است. ورودی این عمارت زیبا قبل از سردر قیصریه قرار دارد

شهر اصفهان از بهترین و زیباترین مقاصد گردشگری در ایران است.اگر شما به این شهر سفر كردید حتما به میدان نقش جهان نیز خواهید رفت. در این میدان كافه ای به نام كافه گالری قیصریه وجود دارد می توان گفت از بهترین كافه های اصفهان با منظره ی بی نظیر به سمت میدان نقش جهان می باشد چرا كه می توانید بر بام این كافه گالری بنشینید و شاهد بهترین مناظر از میدان نقش جهان باشید.

در انتهای شمالی میدان نقش جهان، بر روی ایوانی در بخش غربی سردر قیصریه، كافه گالری قیصریه قرار گرفته است. ورودی این عمارت زیبا قبل از سردر قیصریه قرار دارد. و عبور از پلكان بلندش لازمه رسیدن به ورودی كافه گالری است. هزینه ورودی شامل بازدید از گالری هنری و صرف یك نوشیدنی بر روی ایوان است.

بافت قدیمی ساختمان كافه قیصریه و قرار گرفتن آن در قسمتی از ساختمان اصلی بازار و حتی ورودی كه از راه پله‌ای تنگ و باریك و پیچ دار تشكیل شده است نیز از جذابیت این فكر و ایده نو نمی‌كاهد؛ بلكه باعث ایجاد احساس دلنشینی می‌شود كه تنها در چنین مكانی می‌توان تجربه كرد.


كافه قیصریه فضای نسبتا بزرگی دارد كه در آنجا تعداد زیادی میز و صندلی‌های چهار نفره وجود دارد. علاوه‌بر آن انتهای كافه در زیر سقف‌هایی كه نقش سایه‌بان را دارند، چند میز و صندلی است كه باعث می‌شود حتی گرما و تابش نور زیاد هم مانع لذت بردن از فضا نشود.

لذت نوشیدن چای بر ایوان این كافه، دیدن میدان زیبای نقش جهان، حال و هوای توریست‌ها و عبور درشكه‌ها دقایقی فراموش نشدنی برایتان به ارمغان خواهد آورد. كافی است كمی علاقه و استعداد در هنر زیبای عكاسی داشته باشید، تا بتوانید صحنه‌ها و تصاویری زیبا از نقش جهان كهنسال بگیرید. زیبایی مناظر كافه گالری قیصریه در شب دوچندان است.

گالری قیصریه شامل بخش خوشنویسی و بخش صنایع دستی است. كه این بخش‌ها حاوی زیورآلات و ظروف قلمكاری و خاتم كاری‌های نفیس اصفهان است. دیدن این آثار خالی از لطف نیست. اما از همه جذاب‌تر و به یاد ماندنی‌تر، نمایی است كه ایوان گالری از میدان نقش جهان ارائه می‌دهد.
قسمت فروشگاه این گالری شامل اجناس زیبا و متنوعی مثل پوشاك و زیرآلات است كه همچون فضای كافه به خوبی نمایانگر تلفیقی از سبك مدرنیته و سنتی است.
پس از گذر از موزه كه در راهروی باریكی قرار دارد، به ایوانی با منظره‌ ورودی بازار قیصریه می‌رسیم كه به نوبه‌ خود بی‌نظیر است. از این مكان می‌توان شاهد جنب و جوش مردم و بازاریان بود كه با وجود تفاوت منظره‌ از قسمت اصلی كافه قیصریه، زیبایی خاص خود را دارد.

جاذبه های نزدیك كافه گالری قیصریه

در نزدیكی این كافه جاهای دیدنی بسیاری از دوران صفویه دیده می‌شود. كه بعضی از این دیدنی‌ها در ایوان كافه نیز قابل مشاهده هستند. از این جاذبه‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره كرد
میدان نقش جهان زیبا به همراه عمارت عالیقاپو، مسجد شاه (امام)، تیمچه ملك التجار ، عصاره خانه شاهی ، سردر بازار قیصریه و مسجد شیخ لطف الله

 

كافه گالری قیصریه-DKu1wMQuOU

كافه گالری قیصریه-xk7d7lUg9K