ریپورتاژ آگهی
كافه فیل شیراز در دل بازار وكیل شیراز

كافه فیل شیراز در دل بازار وكیل شیراز

در واقع ابتدا و انتهای شمالی و جنوبی بازار وكیل، از ورودی دروازه اصفهان شروع‌ می‌شود و به سرای مشیر ختم می‌شود. سرای فیل قبل از مسجد و سرای مشیر در شاخه جنوبی بازار وكیل است.
  • 1400/12/17
  • استان : فارس
  • شهر : شيراز
  • دسته : چایخانه , مهمانسرا و رستوران
آدرس : برای اینكه به كافه فیل شیراز بروید، باید به بازار وكیل، ورودی مسجد وكیل، سرای فیل بروید. این مكان بعد از زیرگذر زند در شاخه جنوبی بازار وكیل قرار دارد

كافه فیل شیراز، كافه‌ای باصفا و دل‌باز در میانه بازار وكیل است كه می‌توانید با سرزدن به آن لحظاتی شاد و خاطره‌انگیز برای خود در سفر به شیراز بیافرینید. اگر علاقه‌مند هستید هنگام بازارگردی در بازار وكیل كه یكی از مكان‌های فوق‌العاده دیدنی شیراز است، اندكی شكم گردی كنید، می‌توانید به قسمت كاروانسرای فیل این بازار قدیمی شهر بهارنارنج بروید. این كافه در حیاط میانی این سرا قرار دارد. این كافه از آن دست كافه‌هایی است كه از فضای سنتی بهره می‌برند و در منویش می‌توان انواع و اقسام نوشیدنی‌های سرد و گرم و وعده‌های سه‌گانه صبحانه و ناهار و شام با غذاهای اصیل شیرازی و ایرانی را یافت.

كافه فیل شیراز، نام خود را از مكانی گرفته كه در آن قرار دارد. البته بعضی‌ها این كافه را به‌نام «كافه بازار» می‌شناسند. تقریبا هم‌زمان با شروع فعالیت بازار، گردانندگان این كافه هم فعالیت كافه را آغاز می‌كنند و تا پاسی از شب نیز به عرضه خدمات ادامه می‌دهند.می‌توانید در این كافه، صبحانه ایرانی یا فرنگی نوش جان كنید، برای ناهار دیزی سنگی میل كنید و برای شب از منویش غذایی ساده سفارش دهید.

 البته بخش عمده منوی كافه فیل شیراز، عرقیات شیرازی و بستنی و فالوده مخصوص شهر بهارنارنج و نوشیدنی‌های سرد و گرم ایرانی و فرنگی است. انواع دسر و سالاد و دیگر گزینه‌های معمول منوی كافه‌ها، در منوی كافه فیل نیز هستند. علاوه‌براین كافه فیل شیراز به‌سبب محیط زیبا جایی عالی برای عكاسی و ثبت خاطره در دل بازار وكیل است.

لبه‌های این حوض بزرگ، گلدان‌های شمعدانی بسیار فراوانی قرار داده شده كه عطرشان بسیار دل‌انگیز است، به‌خصوص شب‌ها. اطراف حوض كمی آن‌طرف‌تر از آلاچیق‌ها و سایبان‌ها، چندین درخت برای خلق فضایی زیبا در میانه حیاط كاشته شده است.
در گوشه‌ای از حوض، سماوری قدیمی و بزرگ وجود دارد كه برای ثبت سفارش خود می‌توانید به میز كنارش مراجعه كنید. میز و صندلی‌های كافه فیل شیراز از چوب ساخته ‌شده‌اند و سفارش شما وابسته به اینكه نوشیدنی سفارش داده‌اید یا غذا، در ظرفی مخصوص برایتان سرو می‌شود. عرقیات، بستنی، دسر، نوشیدنی‌ها سرد و گرم و… معمولاً در سینی مسی دست‌ساز و خوش‌رنگ برایتان آورده می‌شوند و اگر غذا سفارش داده باشید، آن را با سینی‌های حصیری و ظروف سنتی برایتان می‌آورند. روی میزها نیز سفره‌هایی با طرح سنتی پهن‌ شده است.
دیوارهای آجری سرای فیل كه آن را از دیگر قسمت‌های بازار وكیل جدا كرده است. بخش جذاب كافه فیل، نواختن موسیقی‌های غالبا سنتی و زنده در صحن آن است. این موسیقی بسته به اینكه چه ایامی از سال باشد، هماهنگ با مناسبت نزدیك به آن نواخته می‌شود.
برای اینكه به كافه فیل شیراز بروید، باید به بازار وكیل، ورودی مسجد وكیل، سرای فیل بروید. این مكان بعد از زیرگذر زند در شاخه جنوبی بازار وكیل قرار دارد. در واقع ابتدا و انتهای شمالی و جنوبی بازار وكیل، از ورودی دروازه اصفهان شروع‌ می‌شود و به سرای مشیر ختم می‌شود.
سرای فیل قبل از مسجد و سرای مشیر در شاخه جنوبی بازار وكیل است.

 

كافه فیل شیراز در دل بازار وكیل شیراز-9aupVxVPdp

كافه فیل شیراز در دل بازار وكیل شیراز-dV2lYzzNFi

كافه فیل شیراز در دل بازار وكیل شیراز-xU5cEVlgks