ریپورتاژ آگهی
قهرود

قهرود

قهرود در ۴۲ كیلومتری كاشان و ۲۰ كیلومتری قمصر قرار دارد. برخلاف كاشان كه معمولا هوایی گرم و كویری دارد این روستا به دلیل واقع شدن در منطقه ای كوهستانی از آب و هوایی بسیار خنك و مطبوع برخوردار است
  • 1400/11/09
  • استان : اصفهان
  • شهر : قمصر
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : ۴۲ كیلومتری كاشان و ۲۰ كیلومتری قمصر
تلفن : 66059000-021

قهرود- بند قهرود

قهرود در ۴۲ كیلومتری كاشان و ۲۰ كیلومتری قمصر قرار دارد. برخلاف كاشان كه معمولا هوایی گرم و كویری دارد این روستا به دلیل واقع شدن در منطقه ای كوهستانی از آب و هوایی بسیار خنك و مطبوع برخوردار است. اهالی این روستا دارای اعتقادات مذهبی عمیق وریشه داری بوده و شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نموده اند. همچنین نیروهای مومن و مكتبی كه اصالتا از این روستا می باشند در مسئولیت های مختلف با اخلاص مشغول به كار بوده و منشا خدمات فراوانی هستند.

بند قهرود در ۱۲ كیلومتری جنوب خاوری قریه قهرود در میان دره عمیقی كه دو رشته كوهسار را به فاصله‌ كمی از یكدیگر جدا می ‌كند با سنگ و ساروج ساخته شده است. شاه صفی در مصب آب این سد كه در حومه شهر كاشان است باغ شاه جدید یا بناهای چندی بر پا ساخت كه به همین مناسبت آن محوطه صفی آباد نامیده شد. در اواسط قرن گذشته رفته رفته خرابی ‌هایی در سد پیدا شده بود كه در عهد محمد شاه قاجار مرمت شد .

قهرود-ZrljvVuOdk

قهرود-DcyaQEGyon

قهرود-GSA78VfTaw

قهرود-hdtoE8tgA4

قهرود-7qTZCYQr41

قهرود-P2uxkdN6c4

قهرود-fx8aCoFbj2