ریپورتاژ آگهی
جنگل اولنگ

جنگل اولنگ

جنگل اولنگ، در ۸۰ كیلومتری شمال شرق شاهرود واقع شده و از مناطق نمونه گردشگری مصوب شهرستان شاهرود محسوب می شود. این جنگل دارای درختان جنگلی متنوع و تنوع جانوری است
  • 1400/11/09
  • استان : سمنان
  • شهر : شاهرود
  • دسته : مناطق تفریحی ایران
آدرس : ۸۰ كیلومتری شمال شرق شاهرود
تلفن : 66059000-021

جنگل اولنگ، در ۸۰ كیلومتری شمال شرق شاهرود واقع شده و از مناطق نمونه گردشگری مصوب شهرستان شاهرود محسوب می شود. این جنگل دارای درختان جنگلی متنوع و تنوع جانوری است.

این جنگل از جاده شاهرود به آزاد شهر با مختصات جغرافیایی ۵۷ و ۵۴ تا ۱۲ و ۵۵ شرقی و ۴۲و ۳۶ تا ۵۰ و ۳۶ عرض شمالی قرار دارد و ادامه جنگلهای سرسبز شمال كشور است.

ویژگی های جنگل :

ارتفاع زیاد جنگل از سطح دریا، پایین بودن درجه حرارت در فصل گرما و وجود چشمه سارهای فراوان و پوشش جنگلی متنوع این منطقه در حد فاصل بین دو كلان اقلیم خشك و نیمه خشك و مرطوب و نیمه مرطوب واقع شده كه این امر باعث ایجاد تنوع گیاهی و جانوری شده است.

گونه های گیاهی اولنگ :

از گیاهان درختی این جنگل می توان بلوط، ممرز افرا، یردار، توسكا، آزاد داغداغان و از گیاهان مرتعی گونه های، چوبك، اسپرس، دم روباهی، آویشن و شبدر را نام برد. این منطقه از معدود مناطقی است كه رشته كوه البرز در این ناحیه به حداقل عرضی خود رسیده و تقریباً از یك شاخه اصلی تشكیل شده است.

گونه های جانوری :

از جانوران این منطقه می توان خرس قهوه ای، گرگ، پلنگ، خوك وحشی، شغال، روباه، خرگوش، كل و بز، شوكا و از پرندگان كبك، كبوتر جنگلی، بلدرچین، عقاب جنگلی، كركس، شاهین، فاخته، قرقاول را نام برد.

آدرس: هشتاد كیلومتری شمال شرقی شاهرود

جنگل اولنگ-omOoqQk4Jb

جنگل اولنگ-XSLSHTykfW

جنگل اولنگ-fYielWEdF4

جنگل اولنگ-4fSMxXmIeJ

جنگل اولنگ-Z0IQQrhAmj